Gast Geplaatst 21 september 2016 Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 dank jullie wel.. we gaan lekker verder naar de volgende nuchtere maand. enne vandaag al 2x nee gezegd. Ben me daar dus ook op aan het oefenen. Het is prima vandaag.. sta lekker scherp. Wel vanavond naar een etentje van het werk.. maar net werd er hier al lachend gezegd dat ik al genoeg heb gedronken tot mijn 50ste..haha.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 september 2016 Rapport Share Geplaatst 22 september 2016 Moe moe.. opletten dus.. vanmiddag plots in de auto enorme zin in een glas wijn .. ben nog droog hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 22 september 2016 Rapport Share Geplaatst 22 september 2016 Goed gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 22 september 2016 Rapport Share Geplaatst 22 september 2016 Oef... Gelukkig maar, zelfs ik had het heel erg gevonden als je had gedronken, ik meen het! Kun je nagaan hoe je het zelf had gevonden. Fijn!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 september 2016 Rapport Share Geplaatst 24 september 2016 Thanks lieve mensen.. Wat zijn er toch veel mensen in mijn omgeving bezig met drank.. Ik begin het eigenlijk wat moe te worden het praten over een prachtige mooie rode wijn.. het om half 5 beginnen aan de cava op het werk omdat er weer eens iets te vieren is.. De overdadige lunches.. Ik werk nogal in een "creatieve" omgeving waar het lijkt alsof drank daar als een rode draad doorloopt; Hoelang kan ik me daar nog tussen staande houden. Moet ik hier echt de rest van mijn leven blijven vechten. Ik dacht echt dat het wel zou minderen, dat is ook wel zo hoor, maar er zijn dagen dat het zo dichtbij komt. Verwacht ik teveel begrip van mijn omgeving? Waarom slaan mensen je gewoon over als je geen drank mee drinkt wat is er minderwaardig aan drank zonder alcohol.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 september 2016 Rapport Share Geplaatst 24 september 2016 Lieve Lieve, tussen al die creatievelingen zou je juist op moeten vallen als je niet in de massa van wijndrinkers opgaat maar een "nieuwe mens" creëert... de nuchtere Lieve!! Als er iets niet creatief werkt is het wel geestverlammende wijn.. De echte creatieveling is helder. Werk dat gegeven maar eens uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 september 2016 Rapport Share Geplaatst 24 september 2016 De creatieveling denkt dat hij nog creatiever is met een glas wijn in de hand.. en begint dat kritischer te kijken naar het werk van anderen. Overschatting in combinatie met "kijk mij eens, wat ben ik goed". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 september 2016 Rapport Share Geplaatst 24 september 2016 Beetje te snel geplaatst.. ik ben daar allergisch voor, kom dan ik opstand en begin me nukkig op te stellen. Ik kan niet tegen profileringsdrang en het lijkt of het haantjes gedrag onder invloed van drank toeneemt. Ik sla dan dicht en begin onzeker te worden. Wanneer gaat mijn omgeving de nieuwe nuchtere Lieve eens waarderen om het nuchter zijn en echt stoppen me drank aan te bieden. Het lijkt of er een aantal personen in mijn omgeving gewoon zitten te wachten tot ik weer "gezellig" mee ga doen..Ben die sociale druk zo beu, of praat ik me dat maar aan en wil ik gewoon zelf graag weer drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 september 2016 Rapport Share Geplaatst 24 september 2016 Lieve, misschien konfronteer jij de anderen onbewust met hun drankgebruik. Maakt niet uit, met hen hoef je niet bezig te zijn daarin dat leidt maar af van je eigen proces. En als je het toch wilt weten, dan vraag je het gewoon, op een moment als dat nog helder kan. Het went steeds meer zonder, en wordt een nieuwe gewoonte. Mensen die hun gewoonten niet veranderen blijven aan drank gewend. Drank zelf is eigenlijk helemaal niet interessant. Wat het doet bij mensen die er niet mee om kunnen gaan wel. Als jijzelf merkt dat jouw eigen creativiteit weer "anders" groeit, dan weet jij hoe dat komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 september 2016 Rapport Share Geplaatst 24 september 2016 we kruisten net, de sociale druk is er misschien minder dan jij vreest. Jij wordt er onzeker van, dat is iets om wat mee te doen. Want niet jij verandert als anderen aangeschoten raken, zij veranderen. Jij bent al gewoon goed genoeg. En als je bijv. iets assertiever wilt worden dan zijn daar trainingen voor. Laat je niet afleiden van je doel Lieve anders kom je in de verleiding om idd te willen drinken, maar dat is niet wat jij wiltt, hooguit een onzeker deel van jou. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 september 2016 Rapport Share Geplaatst 24 september 2016 De creatieveling denkt !!!! dat hij nog creatiever is met een glas wijn in de hand.. en begint dat kritischer te kijken naar het werk van anderen. Overschatting in combinatie met "kijk mij eens, wat ben ik goed". Denkt, ja.. maar denkt vertekend. Ik ben zelf een zgn. creatieveling. Ik gedij het best zonder mensen om me heen en zonder drank. Kritiek op mijn werk kan duiden op onbegrip, op misschien beter vakmanschap in de uitvoering van de materie, maar niet op het creatieve van mijn voortbrengsels. Creativiteit is zeer persoonlijk en tijdelijk (in het NU). De enige die daar kritiek op kan hebben ben ik zelf. Misschien aan de hand van kritiek van anderen, maar mijn creativiteit is op het moment van manifestatie nooit fout. En dan nog: creativiteit als competitiematerie vind ik onmogelijk.. net als liefde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 september 2016 Rapport Share Geplaatst 24 september 2016 Dank je wel Lady Jane, ik heb hier veel aan. Je hebt gelijk ik moet mijn doel blijven vasthouden. Ik wil het niet loslaten en wil verder zoals ik bezig ben. Weet je, mijn omgeving v van mij dat ik een behoorlijk assertieve dame ben en eigenlijk ben ik dat ook wel.. zeker nu ik nuchter ben en nog eerlijker dan daarvoor. Ik draai er niet om heen. Maar in mijn diepste ben ik gewoon echt wel onzeker over mezelf. Ik besef ook dat dat ontstaan is in mijn jeugd, het altijd beter willen doen om toch maar die schouderklop te krijgen van mijn vader. Ik merk ook dat nu ik niet drink ik minder snel de schijn kan ophangen dat alles ok is en dat het mij niet raakt. Als je in een mannenwereld werkt ben je al gauw de emotionele. Soms is het gewoon moeilijk om nuchter je mannetje te blijven staan.. zeker voor iemand die alle prikkels opvangt en daar dan nog graag iets mee doet ook... Oei oei Calimero.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 september 2016 Rapport Share Geplaatst 24 september 2016 blijf jij maar lekker vrouw in een mannewereld de verschillen zijn er niet voor niets, en je vader is trotser op een nuchtere onzekere emotionele dochter dan een die zich mannelijker mee opstelt met drank (waarom denk je dat mannen zo graag ook drinken? Dan voel je je emoties juist beter en mag ze (vergroot) uiten, drankjank noemen sommigen dat) Het is waar dat drank versterkt wat er al zat(☺), en eruit moet, maar men heeft er dan geen contact mee en de volgende is er al helemaal geen besef meer over. Ik merk dat ik mee ga in filosoferen over drank haha, en ben er zelf totaal niet meer mee bezig. behalve koffie dan, die moest ik gisteren bijna missen en er kwam net zo'n onrust in me op als ooit bij drank ooit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 september 2016 Rapport Share Geplaatst 24 september 2016 Denk niet dat mijn vader ooit zal zeggen dat hij trots is.. hij is vooral trots op zichzelf lijkt het. Soms blijft het moeilijk om inderdaad altijd contact te hebben met je gevoelens en emoties, denk dat je dat zeer juist hebt omschreven. Dat maakt het soms zwaar. Zou het niet fijn zijn om gewoon soms die knop te kunnen omzetten.. of zoals kinderen (ik dus vroeger) hun vingers in hun oren kunnen steken en zeggen 'ik hoor je lekker niet'.. Tja filosoferen over drank.. belachelijk eigenlijk.. hoe zelfs nuchter die drank zo een belangrijke rol blijft spelen. Ik ga hier zo eens echt aan de slag in huis.. en daarna de tuin en dan nog even de stad in om lekker thee te halen.. (met cheesecake ;-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 28 september 2016 Rapport Share Geplaatst 28 september 2016 Ik had hier van alles geschreven, maar heb het weer weg gedaan. Natuurlijk ben ik beginnen drinken om te verdoven.. en als ik erop terug kijk weet ik eigenlijk nog altijd niet hoe ik het anders had kunnen doen. Op een bepaald moment is mijn leven een hel geworden door het toedoen van iemand anders, ik kon niet vluchten.. kon het alleen maar verdrinken. Klinkt raar. Ik weet ook dat als het me ooit opnieuw zou overkomen ik niet zou weten wat ik dan zou doen, waarschijnlijk zou ik dezelfde weg nemen, hoe fout deze ook is. Ik ben over de schreef gegaan met drank en daardoor moet ik nooit meer in contact komen met drank. Ik ga het gevecht niet meer aan, heb er vrede mee en zal dit gewoon dragen Heftig, Lieve. Is het echt zo dat je weer dezelfde weg zou nemen? Stel, je zou het hier delen (ik bedoel, toen het speelde) zou je opmandere gedachten gebracht kunnen worden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 29 september 2016 Rapport Share Geplaatst 29 september 2016 Met de wetenschap en ervaring van nu kún je een andere weg nemen. Mij geeft dat ruimte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 29 september 2016 Rapport Share Geplaatst 29 september 2016 Van Etty: Lieve, wat je zegt klinkt als: accepteren hoe je leven is gelopen, welke keuzes je hebt gemaakt, jezelf nu niet verliezen in als... dan... redeneringen. Bedoel je dit zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 30 september 2016 Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 Ja Lieve, kom je even kabaal maken? Gaat hetbwel goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 30 september 2016 Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 ... Gaat hetbwel goed? En met jou, basta? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 september 2016 Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 schuift een bak ijs met aardbeien en slagroom richting Lieve. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 september 2016 Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 hahaha.. en direct is ze er weer hoor.. voor ijs met aarbeien en slagroom kom ik uit mijn schuilplaats.. Nee lieverds het gaat goed met me.. nog even nuchter hoor. Vandaag ook gewoon voor de aperitief vertrokken op het werk, redelijk op tijd thuis, zoon van school kunnen halen :-) Het was wel een zware week, druk 's ochtends vroeg op en 's avonds laat thuis. Gisteren om 21 nog een x naar de -goloog en naar de yoga geweest, super leuke 'trendy" club. heb er van genoten. Van de week had een vriendin een fantastisch goed idee.. kom we gaan lekker wijn proeven in de wijnbar. Ben mee gegaan en tapas gegeten met Crodino.. ok, prima. Ze schrok een beetje want wist niet dat ik al meer dan een maand niet meer drink. Het lijkt of mensen het stilaan beginnen te accepteren en beginnen beseffen dat ik eigenlijk nog toffer ben zonder drank (lacht met zichzelf..) Van de week vroeg iemand nog hoe lang ik eigenlijk nog doorga.. daarop heb ik de vraag gesteld of hij er mssn last van had.. mssn wel moeilijker voor mij.. ah ja ben trots hoor Het gaat dus goed.. hoewel ik moet opletten. Vanmiddag nog te denken, eigenlijk ben ik gewoon een levensgenieter..zou soms een moord kunnen doen voor een steak met gorgonzola, verse frietjes en verse mayonaise, en wat zou een mooi glas wijn daar dan goed bij gaan.. Of een zalige pasta met 4 kazen en een scheut witte wijn door de saus.. oei oei.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 30 september 2016 Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 Klinkt zeker goed, Lieve! Fijn! Vroeger (middeleeuwen) dacht ik bij uit eten gaan zonder alcohol: nou, laat dan maar. Nu ga ik voor het menu, en voor de gezelligheid. Er zijn hier meerdere restaurants met een thee-arrangement, bij elke gang een andere thee. Heerlijk! Ik zie steeds vaker dat 'hedonisten' gewoon alcoholisten zijn, met babbels. Ik heb een dokter horen zeggen: je lever maakt geen onderscheid tussen goeie en slechte wijn. Lieve. Ik hoop dat je omgeving je steunt in het niet-drinken, is dat zo? Kohtje, het gaat goed, maar ik sta op een heel dun richeltje. Morgenavond ga ik haar het hol van de leeuw, dus ik ga overdag nog even anticiperen á la mijnGerrit, want ik wil zo graag blijven staan waar ik nu sta: op het droge. (Dank je wel voor het vragen.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 september 2016 Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 Oh dat lijkt me wel zalig bij elk gerecht een ander soort thee. Ik hou van thee.. Goh sommige mensen steunen me enorm maar er zijn een paar mensen die nog altijd zeer veel over alcohol praten en ook nog steeds veel drinken waar ik bij ben. Maar eigenlijk heb ik het daar niet zo moeilijk mee, zolang ze geen druk op mij zetten en trots zijn dat ik niet drink Hoe gaat het met jou Basta? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Hoe gaat het met jou Lars.. gaat het al weer wat beter.. weer een klap gekregen hé man? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2016 Hé Lieve, hoe gaat het intussen? Nog ernstig druk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden