Spring naar bijdragen

nieuw hier


Gast

Aanbevolen berichten

Klopt volledig. Ik ben blij dat ik het neem, doe het samen met mijn man, dan is ook hij gerust en valt er ook voor hem een stuk stress weg.

Het maakt me eigenlijk blij dat ik dit als extra hulp kan nemen, dacht vroeger vaak dat ik het niet voor mezelf nam en vooral voor anderen. Nu besef ik echt dat

het een hulpmiddel is waar ik me aan vast moet houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een groot en belangrijk verschil! Willen ipv moeten.

En Lieve, stel je slikt het een jaar, 'ontslaven' je hersenen dan in dat jaar net zo hard als bij een niet-slikker?

Beetje onduidelijk...

Gaat het proces van ontwennen enzo gewoon door? In je brein?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het proces van het ontwennen gaat gewoon door. Je helpt alleen je hersenen wel wat doordat ze beseffen dat er geen mogelijkheid is om te drinken,

dus je bent van dat dilemma af. Je gewoontes gaan eruit.. omdat je geen signaal meer krijgt het is 4 uur.. dus we mogen wel weer.

 

Ik heb het al eerder genomen, maar niet met zoveel overtuiging, dacht ook altijd dat het er alleen voor zorgde dat als ik het nam en dronk dat ik er gewoon doodziek werd. Nu voel ik dat

het een druk van me wegneemt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dag...... vandaag.. ben gestopt met tellen, niet dat het zo lang geleden is dat ik mijn laatste fles kocht en mijn laatste slok hoor, maar ben blij dat ik niet meer tel. Gaat eigenlijk goed, neem nog wel Antabus daar voel ik me goed bij.

Vermoeidheid is helemaal weg.. slaap weer als een roosje, alleen probleempje dat ik nu ' s ochtends niet meer uit mijn bed kom. Vroeger nam ik zeker 3 kwartier om me op te doffen om naar mijn werk te gaan, tegenwoordig is het een kwartier en doe ik de rest in de file... ssshhtt onder ons houden. Zijn ook mensen die dan de krant lezen in de file en ik moet toch niet helemaal alle regels volgen hé. Ook super dat ik nu minder moet schilderen ' s ochtends omdat mijn ogen helder staan en ik geen lelijke rode vlekken op mijn gezicht heb, doet veel. Niet meer moeten stoppen ook om kauwgum te halen, stel je voor dat ze het nog zouden ruiken.

 

Goed, het is dus een groot verschil en nog niet zo gek geleden dat ik het ff niet meer zag zitten. Wispulturig, nee hoor gewoon nuchter.. saai? misschien soms een beetje, maar wel nog altijd met een flinke hoek af hoor. Quinn heeft het hier al excentriek genoemd, klinkt wel mooier.

 

In de tijd dat ik hier op het forum zit heb ik zo enorm veel steun gekregen en zijn er echt wel een aantal mensen die ik enorm ben gaan waarderen. Er worden hier zeer mooie dingen geschreven, soms doet het een beetje pijn, maar soms voelt het ook gewoon heel warm en veilig. Bedankt allemaal x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Basta, zit in de doos ;-)

Morgen ben ik een maand verder.. voel me eigenlijk wel ok. Toch wel al de nodige moeilijke momenten gehad, niet zozeer omdat ik zelf werd getrokken naar de drank, maar eerder

omdat mensen in mijn omgeving graag drinken. Paar recepties en feestjes ook overleefd. Voelt ok.

 

Niet iedereen weet dat ik definitief gestopt ben met drinken. Er zijn er die denken dat ik een maandje detox doe en die zelfs nu al vragen..och wanneer stop je nu.. Kunnen we gezellig weer samen drinken.. nu is het ook wel leuk hoor, want we hebben altijd een BoB.. Goed van het detoxmaandje naar "ik blijf nuchter" is waarschijnlijk voor mijn omgeving maar een kleine stap.. daarbij waar hou ik me in godsnaam weer mee bezig. Ook al een aantal signalen gekregen op momenten dat het ff moeilijk was.. ff het gevoel van het komt hier allemaal op mij aan en man is moe.. Even klagen dan.. nee toch maar niet..

 

Bedankt allemaal voor jullie steun is deze eerste periode.. heb er veel aan gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag je klagen over mannen als die ook op het forum zitten en eigenlijk mag ik gewoon niet klagen over mijn man hoor. Ik voel gewoon nog altijd dat als mijn familie moe begint te worden dan ik denk, een tandje bijsteken nu.. ga dan in overdrive en vaak komt daarna ook die duivel nog ff om de hoek kijken. Recepties, feestje hier feestje daar... leven begint weer zijn oude draai te krijgen.. dus opnieuw opletten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel lady jane.. nee nee Lars, ik klaag niet over de mannen op het forum. Ik klaag soms graag over mannen in het algemeen, och beter nog eigenlijk klaag ik gewoon soms eens graag haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag je klagen over mannen als die ook op het forum zitten en eigenlijk mag ik gewoon niet klagen over mijn man hoor. Ik voel gewoon nog altijd dat als mijn familie moe begint te worden dan ik denk, een tandje bijsteken nu.. ga dan in overdrive en vaak komt daarna ook die duivel nog ff om de hoek kijken. Recepties, feestje hier feestje daar... leven begint weer zijn oude draai te krijgen.. dus opnieuw opletten..

Dus het wegcijfer-gevaar ligt weer op de loer.

(Lijkt wel of ik het over frauderen met je boekhouding heb)

Heb je wel eens gekeken hoe ver je kunt gaan met de boel de boel laten? Hoe snel loopt de zaak uit de hand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja maak plaats -- geef ruimte  ;-)

 

Basta je zit er weer eens boven op; het wegcijfer-gevaar.. het ikdoehetwelevensnel.. sprinten van hier naar daar.. moet ik je helpen??

Er is niets dat vergaat als ik het niet doe. Het is zo belangrijk dat ik gewoon regelmatig nee zeg. Mensen die mij kennen weten dat er toch wel een hoek af is bij mij, dus als ik

harop nee zeggen bekijken mensen me niet eens meer raar. Nieuwe therapie ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...