Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Lieve, jouw bericht kun je helemaal uitpluizen met van die vervelende therapeutenvragen, ik zal het je niet aandoen, maar de conclusie zal zijn:

Je wilt het zelf anders deed je het wel anders.

Nare Basta .. xx

(Gecombineerd met het hartje van Etty durf ik het wel te schrijven)

bewerkt door basta
Geplaatst

Je mag er ook trots op zijn dat je voor anderen kunt en wilt zorgen. Maar net als in het vliegtuig met de maskers, eerst jij, dan de rest. Wat dacht je van tijd blokkeren in je agenda? Letterlijk je eigen tijd claimen?

Geplaatst

Wow, lieve Lieve. Wat klinkt dat herkenbaar. (Trouwens heel mooi geschreven)

"Nee" in zeggen en doen kan misschien helpen.

Voorbeeld: mijn vrouw stuurt nooit kaartjes, haar zus het hele jaar door. Mijn vrouw stuurt één keer een kaartje naar iemand en die persoon vertelt de hele wereld hoe attent zij is. Haar zus heeft dat nooit te horen gekregen. Waarschijnlijk hoort zij pas iets als ze geen kaart meer verstuurd.../ verwachtingspatroon.

Maw. hoog tijd om voor jezelf te kiezen / verwachtingspatronen doorbreken / en soms attent zijn / zorgen / voor een ander

"Je bent niet andermans gedachten"

Geplaatst

Hoi Lieve, mijn vriend las een boek over 'leren nee te zeggen'. Daarin stond 'nee zeggen tegen het ene, is eigenlijk ja zeggen tegen iets anders, namelijk iets dat jij belangrijk vindt'. Dat vond ik echt zo'n goeie!

Geplaatst

Lieve, er staat dit:

"Op stap zijn met deze vriendin is altijd leuk, want nadien heb je een mega complex als je niet oplet."

Het móet wel zo zijn dat je 'niet' bent vergeten, (tussen "is" en "altijd") anders kan ik het niet begrijpen.

Vriendinnen die te kritisch zijn, die nestelen zich in mijn hoofd. Dan hoor ik van tevoren hun commentaar al, ik zit op de fiets er naartoe in mezelf mompelend allemaal verdedigingspleidooien te houden. Vaak, nee meestal, blijkt het nergens op te slaan en zegt ze zelfs het omgekeerde.

Daar wil ik zo graag vanaf, van die invullerij.

ik schrijf dit omdat jouw "buigzaamheid" ook wel aanpassingsvermogen is, en daarvoor moet je de ander invullen en interpreteren.

Klopt dat bij jou?

Geplaatst

O gelukkig, Lieve!

Ja, met Lars en mij gaat het redelijk goed. Toch Lars?

Jij hebt het weekend weer stukgeslagen, jongen. Dat moet trouwens toch anders kunnen?

Geplaatst

Kreeg vandaag in een nieuwsbrief een briljante tip door en vond het wel bij jouw soort humor passen. Houd je vast, komt ie:

De blusapparaten dienen uiterlijk 10 dagen voor elke brand getest te worden.

Dat je het even weet.

Geplaatst

Of... overdag is hij een keurige brandblustestfabriekeigenaar (mijn nieuwe favoriete woord voor galgje) maar des nachts is hij een verstokte pyromaan... Jambers' stem uit.

Geplaatst

Lieve lieve, ik heb het al vaker gezegd, maar herhaling is de kracht van de boodschap: denk je ook eens aan jezelf en jezelf in de eerste plaats? Als in, het schijnt hè, dat mensen zich best redden als jij al die dingen niet voor ze doet, maar het ze even zelf op laat knappen. Goed, dan valt er misschien een onvoldoende. Consequenties van eigen gedrag.

wat een wijsheid weer.

Geplaatst

en als je het omdenkt lieve?

Wat als ze mij helemaal niet

nodig blijken te hebben?

Waar sta ik dan? Wat is mijn funktie dan?

leer maar je eigen leven leuker te leven

dat is in beide gevallen niet verkeerd♥

Geplaatst
  Op 14-11-2016 om 15:01 zei Etty:

De winst van het zorgen voor anderen zit hem erin dat ik niet voor mezelf hoef te te zorgen. Dat ik de pijn niet hoeft  te voelen van het onvervuld blijven van mijn eigen behoeften, omdat ik niet weet hoe ik die moet vervullen en bang ben (als een kind) dat ik dat niet kan. 

Het rare is dat het best erg meevalt Etty, als het zover is. (vond ik he..) Het zorgen om anderen geeft een heel ander gevoel dan wanneer je dit uitsluitend voor jezelf moet doen. Voor mij is het bijna duidelijker wie ik ben (nu), nu ik voor mezelf zorg; want er is te zien aan alles wat voor MIJ belangrijk is. Ik poets als dat nodig is (niet meer voor anderen) en ben slordig of controlerend, waar dat goed voelt voor mij. Heerlijk, en... dat ging vrijwel vanzelf.

Zal ook wel met de leeftijdsfase van doen hebben - sprak zij oubollig   :D

Niet al te bang zijn voor wat nog komen gaat. En tussendoor toch ook maar goed voor jezelf zorgen!! ;)

• 2 weeks later...
Geplaatst

Hé stoere Lieve, je doet het ontzettend goed en ik bewonder je kracht. Er is niks mis met een aantal van die druk momenten te ontwijken, dat maakt je niet zwak. Tel eens al die momenten dat je het hebt weerstaan bij elkaar op, misschien maakt dat je weer wat vrolijker.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...