Gast Geplaatst 13 november 2016 Rapport Share Geplaatst 13 november 2016 Hadden ze me maar wat minder nodig.. allemaal mannen hier in huis, wat is dat toch?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 14 november 2016 Rapport Share Geplaatst 14 november 2016 Toch vind ik het ook heerlijk om ''zo nodig'' te zijn . smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 14 november 2016 Rapport Share Geplaatst 14 november 2016 De winst van het zorgen voor anderen zit hem erin dat ik niet voor mezelf hoef te te zorgen. Dat ik de pijn niet hoeft te voelen van het onvervuld blijven van mijn eigen behoeften, omdat ik niet weet hoe ik die moet vervullen en bang ben (als een kind) dat ik dat niet kan. Het rare is dat het best erg meevalt Etty, als het zover is. (vond ik he..) Het zorgen om anderen geeft een heel ander gevoel dan wanneer je dit uitsluitend voor jezelf moet doen. Voor mij is het bijna duidelijker wie ik ben (nu), nu ik voor mezelf zorg; want er is te zien aan alles wat voor MIJ belangrijk is. Ik poets als dat nodig is (niet meer voor anderen) en ben slordig of controlerend, waar dat goed voelt voor mij. Heerlijk, en... dat ging vrijwel vanzelf. Zal ook wel met de leeftijdsfase van doen hebben - sprak zij oubollig Niet al te bang zijn voor wat nog komen gaat. En tussendoor toch ook maar goed voor jezelf zorgen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 14 november 2016 Rapport Share Geplaatst 14 november 2016 Wat lief Etty ;-).. Ik heb het ook nodig hoor, dat zorgen.. eigenlijk betrap ik me regelmatig op het feit dat ik het de hele dag door doe. Soms is het op het absurde af.. bv gisteren nog iemand geholpen die moest tanken, zie ze sukkelen en loop daar dan naartoe.. kom ik zal het wel even doen. Huh? Wel raar. Ik weet inderdaad met mezelf geen blijf als ik niet voor iemand kan zorgen. Voor mezelf zorgen eigenlijk kan ik dat nog steeds niet, ook het nee zeggen blijft een moeilijk ding; Misschien heeft het inderdaad wel te maken met de confrontatie niet aan durven gaan en toe te geven dat ik eigenlijk liever niet voor mezelf zorg. Ik ben ook gewoon graag nodig denk ik. Mooi Smart, ik wilde dat ik net zover als jij stond, komt misschien nog. Voorlopig ben ik wel lekker nuchter en hou dit zo. Ben wel minder streng voor mezelf geworden (sinds ik niet meer moet compenseren na teveel gedronken te hebben), poetsen doe ik als het mij uitkomt en als ik daar (een beetje) zin in heb. Strijken doe ik trouwens nooit.. -- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 14 november 2016 Rapport Share Geplaatst 14 november 2016 Oh ja en lieve Lars, wij hebben jou nodig hoor hier op het forum. Je hebt het toch gemerkt toen je even een time-out kreeg hoe we je hebben gemist ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2016 Rapport Share Geplaatst 14 november 2016 en nu weer dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 25 november 2016 Rapport Share Geplaatst 25 november 2016 Hé Lieve, kom even herhalen dat je gemist wordt. Niet te druk maken hè. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Ook als het mis is gegaan, lekker hier komen opkrabbelen, Lieve! Quinn en Sita2 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 hey schatten, Het gaat wel goed, hoewel ik een hele moeilijke week achter de rug heb. Wat blijven mensen toch aandringen om alcohol te drinken en wat blijft het moeilijk om nee te zeggen als je moe bent. De stap om ook (net als de rest vd wereld,huh) een glas te nemen kwam heel dichtbij. Er staan nog zeer veel receptie's (voor het werk) voor de deur en eerlijk gezegd zie ik het niet zitten. Ga proberen er zoveel mogelijk onderuit te komen, want ik weet dat ik het toch op een moment niet kan weerstaan.. maakt me triestig.. xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 Droog.. maar hoelang nog.. Is het gewoon uitstel van de executie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 Hé stoere Lieve, je doet het ontzettend goed en ik bewonder je kracht. Er is niks mis met een aantal van die druk momenten te ontwijken, dat maakt je niet zwak. Tel eens al die momenten dat je het hebt weerstaan bij elkaar op, misschien maakt dat je weer wat vrolijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 Ik heb ook veel ontweken in de eerste maanden Lieve dat was zelfbescherming. Later kon ik selectief weer wel meedoen, maar het zegt me minder nu zo veel oppervlakkigheid in veel situaties waar men het nodig heeft te veel te drinken. Klinkt hypokriet misschien want ook ik deed mee ooit, maar ik hoef er niet meer heen en dat voelt als een extra bevrijding na die van de afhankelijkheid in drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 Kan ik blijven ontwijken?? Eerste maanden sprak ik niet af met vrienden, deed niets na de werkuren voor mijn werk. Nu lijkt het of ik sommige dingen niet meer kan ontwijken. Eigenlijk ben ik geen meeloper en ga ik liever tegen de stroom in, dus zou het niet moeilijk moeten zijn om niet mee te doen aan die oppervlakkigheid. Gewoon blijven vragen om die verse jus.. Ik wil er ook niet meer terug naar die afhankelijkheid, maar soms voel ik de energie niet om te knokken.. Ik kan niet altijd de stoere, dappere en flinke zijn.. dat is altijd een valkuil geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 Supergezond zo'n verse jus!!! Daarom!! en Daarom... en daarom! O zo. Je klinkt als bijna voor de bijl Houd vol Lieve !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 Ik was bijna voor de bijl ja.. maar het gevecht is achter de rug hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 Vanaf half augustus volledig zonder drank. Eerlijk gezegd ging het wel makkelijk de laatste tijd.. maar ik besef gewoon nu opnieuw dat ik mezelf in de gaten moet blijven houden. Mijn grenzen moet respecteren en blijven rekening houden met mezelf. Oververmoeidheid, schuldgevoel en teveel hooi op mijn vork nemen.. wakker geschrokken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 vermijden van teveel hooi op mijn vork te nemen is al mijn hele leven een uitdaging. Wit of zwart --- alles of niets. Heb vroeger aan topsport gedaan.. en ook plots ermee gestopt. Na het stoppen met drinken heel intens gezond gaan eten.. vegetarisch, sapjesdagen.. all the way. Stabiliteit ;-) een belangrijke voor mij. Thanks Gerrit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 Och, hoe herkenbaar...ik noem het 'balans'. Alles of niets, zwart wit. Het herkennen is het halve werk. Komt wel. Komt tijd...komt raad. Niet te streng zijn voor jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 dank je wel theetje.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 Droog.. maar hoelang nog.. Is het gewoon uitstel van de executie? Zó herkenbaar, dit is precies wat ik voel. Maar Lieve, het schuift weer de goeie kant op bij mij. Ik voel weer hoe absurd het is om te willen drinken terwijl je verslaafd bent. Het kan niet, klaar. Ja, heel jammer, maar wel een keihard feit. (Dit is nog even bluf, maar ik zit weer bijna op dat spoor.) Heb je je doos met relikwieën nog wel binnen handbereik? kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 november 2016 Rapport Share Geplaatst 27 november 2016 Hup dames basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 november 2016 Rapport Share Geplaatst 28 november 2016 Zo juist Basta, het kan niet.. ook die ene niet.. soms jammer ja en soms ook gewoon onhandig. Niet mee kunnen doen, altijd maar moeten nee zeggen en dan dikwijls nog uitleggen waarom niet. Ja ja mijn doos was wel even naar de achtergrond verdwijnen, maar staat nu weer op een duidelijke plaats in de keuken ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 28 november 2016 Rapport Share Geplaatst 28 november 2016 Ken jij dat interiew met Daid Bowie over zijn verslaving, Lieve? Wat hij antwoordt op de vraag: "dus gewoon een glas wijn drink jeook niet." Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 29 november 2016 Rapport Share Geplaatst 29 november 2016 Als je het nog niet kent, Youtube op Bowie Paxman. Het is het waard om het Bowie zelf te horen zeggen. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 november 2016 Rapport Share Geplaatst 29 november 2016 Ja, heb dat interview eigenlijk al dikwijls bekeken en ik heb er enorm respect voor zo duidelijk hij daarin is.. Heel krachtig. Soms zou ik willen dat ik wat krachtiger nee zou kunnen zeggen. Waarom denk ik zelf altijd dat ik het moet uitleggen me moet verantwoorden.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden