Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo, 

Ik ben Lieve. Eerste dag opnieuw nuchter vandaag. Vanochtend nog gekeken of ik toch niet nog ergens een drupje in een fles had zitten of een fles ergens had verstopt die ik was vergeten.

Kan de deur niet uit om drank te halen, want mijn man waakt over mij. Ik heb hem zoveel verdriet gedaan door opnieuw in die val te trappen. Meer dan een jaar nuchter geweest en sinds een maand 'voorzichtig' beginnen drinken. Deze week liep het totaal uit de hand. Kon niet meer stoppen ging flessen verstoppen en dronk aan een stuk door.. Nu dus weer opnieuw beginnen; 

bewerkt door Gast
Geplaatst

Weer een ervaring rijker

Nu weet ja zeker dat je niet voor niets bent gestopt.

Fouten maak je...van fouten leer je.

Goed dat je het oppakt en fijn dat je een wakend oog hebt.

Vast tijdelijk.

Succes Lieve

Geplaatst

Welkom Lieve,

Je heb wel bewezen,dat je het kan.

Onze valkuil is vaak,eentje kan wel weer???

Maar Helaas gaat dat niet,als de rem kapot is,opstaan je zelf weer herpakken,je kan het.

Veel kracht ,gewenst.

Zandloper

Geplaatst

Ik heb eigenlijk echt wel genoten van mijn alcoholvrije jaar, voelde mij heel sterk.  

Deze zin moet je op je muur kalken, Lieve, en dan zonder 'eigenlijk wel'.

En als de DD dan zegt dat één drankje wel kan, wat is nou eentje.... dan wijs je hem even op je leus en smijt de deur weer dicht.

En dan ook nog iets roepen, maar dat wordt denk ik gewist door de moderator.

(en terecht, moderator, het is fijn dat het een beschaafd forum is )

Geplaatst

Misschien omdat het confronterend is om tussen alcoholisten te zitten? Dat vind ik tenminste altijd een raar gevoel. Want dat ben ik niet natuurlijk (A)

Geplaatst

Het was al weer een paar weken geleden dat ik er voor het laatst was, dus ook even weer wennen. Maar niet zo erg als mijn allereerste bijeenkomst. Toen mocht ik er niet in, iets te dronken. Nu waren er zelfs nog een paar bekenden. Waarschijnlijk donderdag weer.

Geplaatst

Hoi Lieve,

Niet te veel 'moeten' van jezelf.

Lief zijn voor jezelf..je naam eer aan doen :)

Forum heeft een functie voor je nu. 

Helpend, om niet te drinken. Toch?

Herkenbaar hoor...de balans komt wel weer.

Niet drinken, vandaag de eerste niet. Belangrijk.

En dat huis loopt niet weg.

Weet niet wat voor werk je doet thuis doet, wellicht achter de pc?

Strakjes als tegenhanger ff door je huis, de witte tornado?

Fijne dag!

Geplaatst

Dat is wel lastig ja. Is jouw probleem met alcohol nog een onbekende voor de mensen om je heen?

Vannacht is nuchter gelukt, maar niet al te vrolijk. Ik slaap vrij slecht en eigenlijk ook liever niet, vanwege de nachtmerries. Maar vandaag weer afleiding!

Veel plezier met zwemmen! Leuk dat je pubernog mee wil :)

Geplaatst

Begrijp ik ja. Mensen die aandringen zijn lastig, vaak speelt er bij hen dan toch ook iets.

Slapen is een ingewikkeld iets voor mij, lang verhaal.

Gaat ie vanmiddag dan Pokémon vangen? ;)

Geplaatst

Hmm ja, blijven schenken. Hoewel ik meestal alleen drink, pardon, dronk, schonk ik in gezelschap gewoon door. Al probeerde ik me aan het tempo van de anderen te houden.

Klinkt niet goed trouwens, zoveel PlayStation. Helpt het dat puber straks weer naar school moet? Hier zijn ze nog echt in de buitenspeel leeftijd, best prettig. Behalve oudste dochter, die studeert al.

Ik heb nog vrijwel elke nacht nachtmerries vanuit mijn jeugd. Nog zo'n cadeautje van mijn pa.

Geplaatst

Terug naar school en iedereen weer in het gewone ritme. Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar best naar uitkijk, hoe leuk ik spontane acties ook vind (als ik ze zelf heb bedacht dan). Maandag begint mijn werkende leven ook weer. Niet volop, maar toch weer een stukje normaliteit. Ik heb in elk geval die ene bureaulade alvast leeggehaald en weggegooid, dat scheelt weer een stukje.

Geplaatst

Nee, eigenlijk niet. Hoewel, nu ik erover nadenk, toch wel wat ja. Ik had altijd enorm veel vrijheid en die is nu wel wat ingeperkt. Realiseer me ineens dat ik maandag al om negen uur wordt verwacht. Dat moet toch echt anders.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...