Spring naar bijdragen

Maandag 8 augustus


Claartje

Aanbevolen berichten

(het is je gegund Soothe, dat zie je wel... ;) ) Bol: goed lezen!

 

Hoihoi allen,

 

Bol, hoe verliep het stop-roken proces? Ging dat een beetje?

Petje af hoor!

 

Ik ben weer bijgelezen hier. En denk geregeld over het "protest en frustratie" beeld wat Koh schetste.

Opnieuw denk ik dan dat "de mens" (verslaafd of niet) goed naar zichzelf moet durven kijken.

Als ik het bij mezelf houdt: dat valt verdraaid niet mee. Soms viert de moedeloosheid hoogtij ... stil op de achtergrond... iets om grondiger naar te kijken.

 

In dat verband nog even over de zachte heelmeesters: wat mij betreft beter dan de harde hand. En eigenlijk gaat het over de eigen verantwoordelijkheid. Want hoe ontstaan stinkende wonden?... het begon met een klein plekje. Zonder zelfzorg kom je dus nergens en toestaan dat er van buitenaf vuil in wordt gestrooid is idioot; dan mis je toch iets?

(dan mis je de kijk op jezelf)

 

Maar de andere kant is er ook: je kunt met harde hand ook iemand over het randje duwen.

Respect, helpen met inzichten, over jezelf vertellen is vele malen helpender dan hoogmoedig re-actief met woorden smijten.

 

Verslaving is een ingewikkeld proces. Verslaafden lijken op elkaar maar achter elke naam zit weer een ander mens.

 

Zonet Mw Noorlander via Youtube nog eens bekeken: voeding voor de verslaafde ziel die het probleem wil doorgronden. Het troost me maar houdt me ook weer wat scherper.

 

En buiten is het een waaiwind dag... ik ga maar es wat poetsen in huis, het begin is al gemaakt.

 

Fijne dag nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart, ze willen me allemaal weg hebben. :D

Natuurlijk wel heel lief.

 

Je kwoot een beetje onduidelijk. Ik dacht eerst ook dat je weer naar Frankrijk af ging zakken.

Maar "goed lezen", wat o, zo belangrijk is, toch??, liet me de woordjes "quote" en "unquote", waar ik eerst zomaar overheen gelezen had, zien.

En toen wist ik: "Hoera, Soothe gaat NIET weg!!!!!!"

Blij toe. :sun::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moe Lars?

Kan me er wel wat bij voorstellen....

 

Ik wil eigenlijk nog een flinke wandeling doen straks, oortjes fris maken.

Maar niets doen is ook fijn.

 

Heb ik net de boel schoon... waait de wind mijn asbak leeg: en bedankt! :face-icon-small-shocked:

 

Soothe.... BLIJF! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh, lastige middag gehad .. Eng hoe ineens de verzachtende woorden door mijn hoofd gaan.

"Als ik het aanleng met spa-rood valt het wel mee qua alcohol" !!!???

Meteen mezelf toegesproken dat ik dag 12 echt niet zomaar ga inleveren voor alcohol en ik me hier graag weer droog wil afmelden.

Dus bij deze; op naar dag 13 morgen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch super dat je droog bent gebleven Peetr

Vaak zie je, dat als je doorzet, je oorspronkelijk vriendenkring verdwijnt, en er andere vrienden voor in de plaats komen.

Misschien nieuwe hobbies oppakken, sporten, andere mensen ontmoeten, die niet blowen roken en drinken ?!

Gemakkelijk ??

Beslist niet, maar als de wil er is, kan je heel ver komen hoor.

Probeer maar eens creatief te zijn ;)  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar alleen zijn is niet wat ik wil

Nee, je alleen voelen is vreselijk :(

Maar je kan op andere plekken zoeken naar wat je wel gelukkig maakt! Bijna álle andere plekken dan nu bij die vrienden lijken me grotere kans van slagen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is nuchter leven wel wat ik wil?

dus dan maar alleen thuis zitten?

dat is toch geen leven.

altijd savonds alleen.

ik kan dat echt niet.ik ben het leven op deze manier een beetje beu.

waar is dat licht aan het eind van de tunnel?

ik trek het gewoon niet meer.

geluk lijkt niet meer te komen...

 

Peetr, als nuchter leven is wat je wilt en je niet alleen 's avonds thuis wilt zitten kun je naar zelfhulpgroepen (op zoek) gaan.

Vooral in het begin van een nieuwe invulling aan je leven geven is het fijn, handig en verstandig om met lotgenoten te praten

over hoe het was in actieve verslaving, en hoe het aan te pakken zonder drank..

Voor licht aan het eind van de tunnel zul je zelf die tunnel door moeten lopen. Geluk komt niet naar je toe, je moet er zelf op af.

En van alleen maar slapen is nog nooit iemand wakker geworden..

Stoppen met drinken is niet zo moeilijk. Gestopt blijven betekent dat je actie moet ondernemen.

Tis maar een ideetje hoor.

Als nuchter leven NIET is wat je wilt, dan hoef ik je niks voor te stellen, dan weet je wat je moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...