Nadia Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Hoi Tomtom, hoe is het ondertussen met jou? Beter met de gezondheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 ...en je kookt op een bootje, niet te vergeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Hey pssst, Asterix.. niet door vertellen hoor maar dat is gelogen.  Ooooh, je laat chinees bezorgen op je bootje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Ik wel. Sjowarrema ken ook zekers? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Jij wel, ik heb geen boot, wel een e-bike, maar dat is weer een ander verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Ä°k kan er geen touw aan vastknopen Ag: eerder deze week beschrijf je een serieus probleem; deze mails kan ik niet volgen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Maar ik zeg wel beter niks meer. Want ik vertoon toch alleen maar verslavingsgedrag en leef in een fantasiewereld met mijn liegen, bedriegen en de schijn op te houden. Daarbij heb ik korsakov en misbruik de dagpact, neem medepacters niet serieus en mezelf ook niet. Ik ontken alles trouwens ook. En nee, dit is geen zelfmedelijden o.i.d. dit is wat er over mij geschreven wordt, letterlijk. Hoe zou dat nou toch komen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 (bewerkt) * 27 juli 2016 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 En nog steeds neem je je drankprobleem niet serieus,en dat is heel erg jammer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Maar het is niet mijn probleem,en wil je alleen maar verder sterkte wensen en hopen dat eens het kwartje valt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 @Nadia: het gaat. Ä°k eet wel lekker maar veeeeel zorgvuldiger. Minder koffie en kruiden is wel jammer maar hopelijk slechts tijdelijk..thx for asking.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Drama... om je heen slaan Pijnlijk...want herkenbaar. Maar ik kies ervoor daar wat aan te doen. Â Dat wens ik een ander ook van harte toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016  Forumdeelnemers 26307 berichten Geslacht:Vrouw Geplaatst 18 July 2016 - 23:33 Heb vanavond bootje gepakt en verkoelinggezocht op het water. Tegelijk ook op de waterengekookt en gegeten. Hoeft dat tenminste niet in de warme keuken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Reisje maken, geen reisje maken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 ........ wat ik vanmorgen allemaal ineens over mezelf las.  ........Al die invullingen e.d.   Agnieta, meis, jij noemt dat invullingen. Zo zie ik ze niet. Ik zie ze als samenvattingen. Ik kan je meestentijds ook niet volgen. Als ik dan soms zo'n opsomming zie van wat anderen allemaal over jou schrijven, dan denk ik: "o ja, dat heeft ze óók nog allemaal gezegd", en daar ben ik dan blij mee, dan blijf ik toch een beetje een soort van compleet beeld van Agnieta houden. Als jij dan vervolgens na zo'n opsomming zegt dat er allemaal niets van waar is, dan lost Agnieta voor mij weer op, dan blijft alleen een vrouw over die drinkt, stopt, drinkt, stopt, drinkt... al jarenlang. Je bent een tranendal dat smacht naar zonneschijn. Wanneer je werkelijk werk maakt van stoppen heb je kans een echt zonnetje te worden. Dan heb je niets meer om omheen te draaien, niets meer om mooier te laten lijken dan het is, dan heb je geen zielige verhalen meer, dan ben je geen slachtoffer meer, dan hoef je niet meer achteraf eerlijk te zijn, dan maakt het niet meer uit met welke personen, instanties en hulpverleners je overhoop ligt, in elk geval is het niet meer het breed uitgemeten vermelden op dit forum waard.  Op de manier waarop je nu bezig bent geloof ik wat anderen van je zeggen méér dan wat je zelf over jezelf verteld. Draaien, wringen, hangen en wurgen, zoeken naar plausibele verklaringen, zoeken naar onterechte beschuldigingen, met alles de gek aansteken, kortom op zoek naar elke idiote manier van rechtvaardiging is wat ik heel goed herken als gedrag van de (stiekeme) drinker die ik zelf was. Ik kan me niet voorstellen dat je het leuk vindt om alcoholiste te zijn. Soms doe je wel alsóf, maar ik geloof dat niet. Dóe er dan wat aan. Mogelijkheden zat, maar helaas ook smoezen zat.. Láát die smoezen nu eens, wordt eens eerlijk naar jezelf. Gekke griet!! Doe niet zo stom. basta, Sowhat en kruidenthee67 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Ter verduidelijking dan: Â En dit is zoals ik het zie en ken. Â Drama=slachtofferrol, tranen, verhalen maken, groot maken, buiten mezelf plaatsen Om me heen slaan=ontkennen, me groter voordoen dan ik me voel, 'verbaal geweld' waarmee ik bedoel mensen met woorden te kwetsen, bewijzen zoeken dat het verhaal van de ander niet klopt, wegduwen, niet letterlijk maar mensen niet dichtbij laten komen. Â Kortom, het tegenovergestelde doen van wat ik eigenlijk nodig heb. Kwetsbaar durven zijn, onder ogen zien dat ik een probleem heb en hulp nodig heb. Â Nogmaals, dit is zoals ik het ervaar in het ADB proces en wat daarbij boven komt. Als ik het verkeerd zie, dan excuses. Â Verder kies ik er nu voor me niet te laten verleiden in die voor mij herkenbaar pijnlijke discussies. Die leveren uiteindelijk niets op. In ieder geval niet voor mij. En ik heb de energie nodig voor mijn eigen herstel proces, waar ik goddank toch weer inzit. Â En ja...dat vraagt een enorme kwetsbaarheid. Â Sterkte en dat meen ik van harte. Of je het kunt ontvangen is aan jou. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 En ondertussen wordt er op een wie=wie-draad keiharde Jules-Deelder-achtige poëzie geproduceerd door Kohtje: (Als je wilt dat het op die draad blijft haal ik het weer weg, Kohtje!)  "... de gebruikende alcoholist die alles vanuit de benepen positie van de kleine, zielige, kwetsbare, niet begrijpende, zichzelf tot (slachtofferig) middelpunt van alles makende sneu-aard beziet." Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 O, ik zie nu Kohtjes bericht hier pas. Prachtig. Er moet muziek onder! Spirit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Kohtje, wat een mooie en lieve posting, jouw laatste bericht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Â (ik wil de 26310 van jou inhalen, Agnieta) Â En nog iets, Erik ik zie dat jij online bent. Dank je wel voor het filmpje over non-dualiteit dat jij een tijd geleden hier deelde. Ik was er erg van onder de indruk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Dat bedoel ik Koh... En het kan heel helpend zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Oh... ik word nu een beetje rood... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Mooi rood is nie lelijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Lady jane.... NEEEEEE, niet zo. Om geen trek op te wekken, bij wie ook, heb ik mij ontdaan van mijn "six pack"... lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden