Spring naar bijdragen

Woensdag, 27 juli 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Maar ik zeg wel beter niks meer.

Want ik vertoon toch alleen maar verslavingsgedrag en leef in een fantasiewereld

met mijn liegen, bedriegen en de schijn op te houden.

Daarbij heb ik korsakov en misbruik de dagpact, neem medepacters niet serieus en mezelf ook niet.

Ik ontken alles trouwens ook.

En nee, dit is geen zelfmedelijden o.i.d. dit is wat er over mij geschreven wordt, letterlijk.

Hoe zou dat nou toch komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

........ wat ik vanmorgen allemaal ineens over mezelf las.

 

........Al die invullingen e.d.

 

 

Agnieta, meis, jij noemt dat invullingen. Zo zie ik ze niet. Ik zie ze als samenvattingen.

Ik kan je meestentijds ook niet volgen. Als ik dan soms zo'n opsomming zie van wat anderen allemaal over jou schrijven, dan

denk ik: "o ja, dat heeft ze óók nog allemaal gezegd", en daar ben ik dan blij mee, dan blijf ik toch een beetje een soort van compleet beeld

van Agnieta houden. Als jij dan vervolgens na zo'n opsomming zegt dat er allemaal niets van waar is, dan lost Agnieta voor mij

weer op, dan blijft alleen een vrouw over die drinkt, stopt, drinkt, stopt, drinkt... al jarenlang.

Je bent een tranendal dat smacht naar zonneschijn.

Wanneer je werkelijk werk maakt van stoppen heb je kans een echt zonnetje te worden. Dan heb je niets meer om omheen te draaien,

niets meer om mooier te laten lijken dan het is, dan heb je geen zielige verhalen meer, dan ben je geen slachtoffer meer,

dan hoef je niet meer achteraf eerlijk te zijn, dan maakt het niet meer uit met welke personen, instanties en hulpverleners je overhoop ligt,

in elk geval is het niet meer het breed uitgemeten vermelden op dit forum waard.

 

Op de manier waarop je nu bezig bent geloof ik wat anderen van je zeggen méér dan wat je zelf over jezelf verteld.

Draaien, wringen, hangen en wurgen, zoeken naar plausibele verklaringen, zoeken naar onterechte beschuldigingen, met

alles de gek aansteken, kortom op zoek naar elke idiote manier van rechtvaardiging is wat ik heel goed herken als gedrag van de (stiekeme) drinker

die ik zelf was.

Ik kan me niet voorstellen dat je het leuk vindt om alcoholiste te zijn. Soms doe je wel alsóf, maar ik geloof dat niet.

Dóe er dan wat aan. Mogelijkheden zat, maar helaas ook smoezen zat.. Láát die smoezen nu eens, wordt eens eerlijk naar jezelf.

Gekke griet!! Doe niet zo stom. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter verduidelijking dan:

 

En dit is zoals ik het zie en ken.

 

Drama=slachtofferrol, tranen, verhalen maken, groot maken, buiten mezelf plaatsen

Om me heen slaan=ontkennen, me groter voordoen dan ik me voel, 'verbaal geweld' waarmee ik bedoel mensen met woorden te kwetsen, bewijzen zoeken dat het verhaal van de ander niet klopt, wegduwen, niet letterlijk maar mensen niet dichtbij laten komen.

 

Kortom, het tegenovergestelde doen van wat ik eigenlijk nodig heb.

Kwetsbaar durven zijn, onder ogen zien dat ik een probleem heb en hulp nodig heb.

 

Nogmaals, dit is zoals ik het ervaar in het ADB proces en wat daarbij boven komt.

Als ik het verkeerd zie, dan excuses.

 

Verder kies ik er nu voor me niet te laten verleiden in die voor mij herkenbaar pijnlijke discussies.

Die leveren uiteindelijk niets op. In ieder geval niet voor mij.

En ik heb de energie nodig voor mijn eigen herstel proces, waar ik goddank toch weer inzit.

 

En ja...dat vraagt een enorme kwetsbaarheid.

 

Sterkte en dat meen ik van harte.

Of je het kunt ontvangen is aan jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ondertussen wordt er op een wie=wie-draad keiharde Jules-Deelder-achtige poëzie geproduceerd door Kohtje:

(Als je wilt dat het op die draad blijft haal ik het weer weg, Kohtje!)

 

"... de gebruikende alcoholist die alles vanuit de benepen positie van de kleine, zielige, kwetsbare, niet begrijpende, zichzelf tot (slachtofferig) middelpunt van alles makende sneu-aard beziet."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...