Sita2 Geplaatst 1 november 2016 Auteur Rapport Geplaatst 1 november 2016 (bewerkt) Vandaag wil ik deel voor deel gaan. Mijn eerste doel is rond lunchtijd niet te drinken en dit tenminste tot einde middag vol te houden. Vanochtend hardgelopen. Dit heb ik vorig week weer opgepikt, afwisselend met gewoon met de hond wandelen. Sociaal ook wat dingen opgepikt. Kortom, ik ben op weg. Ik kom hier als ik het moeilijk heb vandaag. Sita 17 januari 2017 bewerkt door SvDolphin
Quinn Geplaatst 1 november 2016 Rapport Geplaatst 1 november 2016 Goed voornemen Sita. Ik las hier (en elders ook wel eens) over de wekkermethode. Steeds een kwartiertje niet drinken en als dat is gelukt, nog een kwartiertje. Fijn dat je man terug is, kan me voorstellen dat je het dan al wat meer naar je zin hebt.
Meya Geplaatst 1 november 2016 Rapport Geplaatst 1 november 2016 Ik vind dat nog steeds een indrukwekkend fenomeen: de trek die je het ene moment allesoverheersend aan drank laat denken, een poosje later zomaar weg. Soms na wat water of een boterham, maar vaak ook gewoon doordat er tijd verstreken is. Raarrrr.
lady jane Geplaatst 1 november 2016 Rapport Geplaatst 1 november 2016 of... de wekker staat symbool voor de echte keus die je al onbewust maakt toen je die wekker zette; ik drink NU NIET
Sita2 Geplaatst 2 november 2016 Auteur Rapport Geplaatst 2 november 2016 (bewerkt) Het is gelukt tot de namiddag. Dat was ook mijn streven vandaag. Ik heb een goede dag gehad met veel beweging, contact en werk. Mijn zorgen voor iemand laten me piekeren. Ik eindig de dag met toch weer behoorlijk wat drank, maar voor mij minder dan eerder. 17 januari 2017 bewerkt door SvDolphin
kruidenthee67 Geplaatst 2 november 2016 Rapport Geplaatst 2 november 2016 Alles wat minder is is winst he Sita. En je hebt je voornemen waargemaakt. Wat is je plan voor vandaag?
Sita2 Geplaatst 2 november 2016 Auteur Rapport Geplaatst 2 november 2016 (bewerkt) Ja dat klopt wel Kruidenthee, maar ik was er niet echt blij of tevreden mee. Vanochtend lang gewandeld met de hond. Mooi. Net wat gewerkt. Vanmiddag weer werken. Plan is weer tot namiddag zeker niet, liefst tot het eten niet en als ik dan neem niet meer dan 3. Dat zou heel mooi zijn. Tegelijkertijd vind ik het eigenlijk te triest dat ik niet gewoon kan zeggen: vandaag niet 23 januari 2017 bewerkt door SvDolphin
kruidenthee67 Geplaatst 2 november 2016 Rapport Geplaatst 2 november 2016 Hmmmm hier hoor ik een groot oordeel naar jezelf, mij ook niet vreemd Reële doelen stellen, en als je die haalt tevreden zijn. Wat wil je is de vraag...afbouwen tot het moment waarop jij kunt zeggen: vandaag niet? Want jij kunt dat ook, dat is het probleem niet, alleen nu nog niet? Op jouw manier, jouw stapjes. Maar ga jezelf niet veroordelen dat is altijd contraproductief. Sterkte!
basta Geplaatst 2 november 2016 Rapport Geplaatst 2 november 2016 Hoi Sita, Ik vertrouw erop dat je hier op alle manieren steun krijgt, en dat je zelf eruit pikt wat jou het beste helpt. Mij lijkt het zo'n zware strijd, van het ene kwartier naar het andere worstelen, constant de drank hijgend in je nek. Je hebt het daar zo zwaar, en je bent hier zo lief naar iedereen. Wat ik wil zeggen: is het niet té zwaar, en daardoor onbegonnen werk? Je kunt wel zeggen dat alles wat je minder drinkt meegenomen is, maar hoe lang hou je dit vol? Zijn er ook andere, meer structurele stappen denkbaar? Ik heb het bericht van Meya nog eens gelezen, van 25 oktober. Is het een idee om te doen wat hij voorstelt? Ik wil je echt niet bekritiseren, maar ik krijg zo'n eenzaam gevoel bij jouw strijd. Veel liefs van Basta lady jane reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 3 november 2016 Rapport Geplaatst 3 november 2016 (bewerkt) Ik heb je draadje doorgelezen en jullie lijken me een stoer en moedig gezin met een moeder met pit. En een alcoholverslaving. Waar ze van af wil. En dat gaat haar lukken.Zou je iets willen doen? Je bent slim en die hersens mag je gebruiken. Lees je posts op je eigen draadje sinds eind juni door met zo veel mogelijk distantie. En schrijf vervolgens in maximaal vijf punten een plan op voor de komende drie maanden. Om van de drank af te komen. Dat wil je namelijk. Alleen je verslaving zit je in de weg.Post je plan hier op het forum. Niet om te pushen, te beleren, maar Meya schreef het zo mooi en constructief. Een handvat om echt iets te doen, een stap te zetten. In ieder geval een keuze te maken waar je mee verder kunt, tevreden kunt zijn voor het moment. Wat dat dan ook is. 3 november 2016 bewerkt door kruidenthee67 basta reageerde hierop 1
Sita2 Geplaatst 4 november 2016 Auteur Rapport Geplaatst 4 november 2016 Met dat plan ben ik inderdaad bezig! Omdat ik zo in een dip zat ben ik begonnen met meer bewegen, meer contact te leggen en me meer geestelijk te voeden. Dit werkt namelijk voor mij tegen de alcohol. Als ik wil rennen in de ochtend kan ik me niet laveloos drinken de avond ervoor. Idem met sociale contacten. Het helpt me stappen terug te zetten en een ander mind set te krijgen. Natuurlijk, uiteraard, en etc is stoppen de enige oplossing. Ik ben onderweg en weet dat ik de stap niet te lang moet uitstellen. kruidenthee67 en basta reageerden hierop 2
Sita2 Geplaatst 4 november 2016 Auteur Rapport Geplaatst 4 november 2016 (bewerkt) Alleen. Gisteren weer helemaal uit de bocht gevlogen . Punten die in mijn plan gaan en/of ik al mee aan het werk ben: - bewegen - tijd en rust voor mezelf - praten (nu: hier regelmatiger schijven) - sociale contacten - afvallen zodat ik beter in mijn vel zit Ik weet dat dit ter ondersteuning is en niet echt een plan om te stoppen is in 3 maanden. Ik vind dat ik dat wel moet kunnen maken, maar ik weet even niet hoe. Daar gaat m'n intelligentie 17 januari 2017 bewerkt door SvDolphin
Sita2 Geplaatst 4 november 2016 Auteur Rapport Geplaatst 4 november 2016 (bewerkt) Plan om te stoppen zou zoiets moeten zijn: 1. stoppen (ja, knoop doorhakken en doen...maar hoe?) 2. mezelf beloven de eerste niet te nemen (kan ik dat gaan zien als lief zijn voor mezelf??) 3. ondersteuning zoeken (durf ik dat??) 4. hier elke dag schrijven 5. gestopt blijven (belangrijkste en hoe doe ik dat?) 8 november 2016 bewerkt door SvDolphin
Quinn Geplaatst 4 november 2016 Rapport Geplaatst 4 november 2016 Lieve Sita, je bent bezig en dus ben je al een stap verder. Je denkt aan oplossingen en dingen die je kunnen helpen. Dat is iets goeds, iets om trots op te zijn ook wel. Je bent bezig, je ontkent je probleem niet (meer). Sommige dingen die je schrijft zijn herkenbaar. Zelfs nu nog heb ik altijd een mes op zak. Lief zij voor jezelf... misschien proberen eerst iets minder hard te zijn voor jezelf? Babysteps. Sita2 reageerde hierop 1
basta Geplaatst 4 november 2016 Rapport Geplaatst 4 november 2016 Precies, Sita, de vraag was: wil je een plan om te stoppen maken? Je antwoord was: Hier is het. Dat is genoeg voor nu. Begin maar met punt vier. Ik wil eigenlijk schrijven: wil je alsjeblieft jezelf niet haten? Maar ik vrees dat dat een onnozele smeekbede is... Sita2 reageerde hierop 1
Sita2 Geplaatst 4 november 2016 Auteur Rapport Geplaatst 4 november 2016 (bewerkt) Dank jullie wel voor jullie reacties. Het doet me veel. Vanochtend na een lange wandeling met hond gewerkt. Beetje verdoofd door gisteren; de pijn en emotie. Toch gelukt ook al duurde alles langer dan normaal. Voel me geradbraakt. Wat ijs voor mijn hoofd hoewel dat nog niet echt helpt Ik geef me er maar een beetje aan over. Ik neem me voor straks goed te lunchen zonder drank (moet er niet aan denken dus dat is goed) en in de middag mocht ik me beter gaan voelen drinken uit te stellen. 17 januari 2017 bewerkt door SvDolphin
smart Geplaatst 4 november 2016 Rapport Geplaatst 4 november 2016 lief mens, zet m op! Geef je er maar wat aan over; kalmte... goed ademen... weten wat je waard bent... en kom schrijven als het lastiger wordt! Sita2 reageerde hierop 1
Sita2 Geplaatst 4 november 2016 Auteur Rapport Geplaatst 4 november 2016 (bewerkt) Nog steeds niet gedronken. Ik moest dat ook maar niet meer doen vandaag. Ik voel me erg rot en zou graag 'verdwijnen'. Als ik daar drank bovenop ga gooien, gebeurt dat misschien net iets te letterlijk. 4 november 2016 bewerkt door SvDolphin
Vol Geplaatst 4 november 2016 Rapport Geplaatst 4 november 2016 Goed zo Niet doen vandaag! Sita2 reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 4 november 2016 Rapport Geplaatst 4 november 2016 In alle ellende is dat volgens mij toch echt de eerste stap. Niet drinken. Nu. Vandaag. Sita2 reageerde hierop 1
Meya Geplaatst 4 november 2016 Rapport Geplaatst 4 november 2016 Goed plan, alleen het afvallen zou ik de komende maanden laten zitten. Bij mij verdwenen zelfhaat en suïcide gedachten al vrij snel nadat ik stopte met drinken. Verbluffend. lady jane reageerde hierop 1
basta Geplaatst 4 november 2016 Rapport Geplaatst 4 november 2016 Dat geldt voor velen hier, moet je Skyer eens lezen.
Sita2 Geplaatst 5 november 2016 Auteur Rapport Geplaatst 5 november 2016 Kapot ben ik, maar ga zo wel nuchter slapen. Vol, Meya, basta en 1 andere reageerden hierop 4
Sita2 Geplaatst 5 november 2016 Auteur Rapport Geplaatst 5 november 2016 (bewerkt) Wat een steun! Wat fijn! Dank jullie wel. Jullie zijn lief. Ik kan het gebruiken. wat het is en zoals velen moet ik ook door de rotmomenten heen zonder. Ik ga zo hardlopen, meestal geeft me dat wel even een goed gevoel, en verder proberen iets van deze vrije dag te maken met m'n gezin. ik meld hier en bij hem dat ik vandaag niet drink. 23 januari 2017 bewerkt door SvDolphin
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden