Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest


Sita2

Aanbevolen berichten

Dank jullie wel, jullie zijn lief. Ik probeer vandaag te praten, maar weet even niet wanneer. Het is wel goed om op te schrijven dat ik dat ga doen. Vanochtend vroeg een mooie wandeling met de hond gemaakt en vooral al het mooie tot me door laten dringen. Dat was goed en hielp. Ik ben niet mijn ouders, ik ben niet dat kind, ik ben wie ik nu ben. Proberen niet zo kwaad te zijn, loslaten en doorgaan. Als dat eens lukte zou ik zo blij zijn. 

Zo, die goed dingen gaan tellen helpt misschien ook.

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank. Hoe het gaat? Ik weet het niet. Ik was gisteren niet droog en nu ook niet. Ik heb wel  gepraat.  Ik heb niet zo veel aan het gesprek gehad als ik had gehoopt en misschien was het gewoon geen volledig gesprek. Ik sloeg ook dicht. Ik ben moe en zou mezelf rust zonder drank moeten gunnen i.p.v. doorgaan met drank.

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jammer Sita.

Heb je je doel nog voor ogen?

Dat is niet aanvallend bedoeld hoor, maar misschien werkt het om

weer wat voor jezelf te gaan opschrijven. En ik hoop dat je nog weer

de kans hebt om opnieuw met je man te spreken!

Volgens mij is het erg belangrijk om gehoord te worden! :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben direct nu toch een online hulp programma gestart. Ik heb zoiets eerder gedaan, maar nooit afgemaakt omdat het me niet aansprak. Nu een andere. In ieder geval heb ik dan naast het forum nog een tastbaar ding om hier serieus mee bezig te zijn en blijven.

 

Een ding van vandaag blijft erg hangen.. een vraag is waarom je drinkt. En na het eerste 'gemakkelijke' brainstormen van: Gewoonte bij blijheid moeilijke dag leuke dag etc., 'directe snelle oplossing' voor zorgen en emoties, beloning. Kwam: niet in het moment ‘kunnen’ zijn, vermijden en'er niet willen zijn'.

 

Wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita, herkenbaar wat je schrijft als redenen om te drinken. Er niet willen zijn, vermijden, ja dat soort dingen... schrale troost dat je niet de enige bent. We zitten in hetzelfde schuitje. En ik heb gemerkt dat zonder drank het moeilijk is, maar wel te dragen. Kost moeite maar je krijgt er ook veel voor terug. Je hebt meer kracht dan je denkt, denk ik!  Volgens mij is het heel goed om iets te doen, zoals een hulpprogramma. Het maakt je toch bewuster. Goed van je! PLUIM :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het durven aangaan. Nuchter. Daar zit een ding. Ook is het 'gemakzucht' geworden of 'de enige denkbare manier' of zo om zo te dealen met problemen. Iets of alles hiervan.

 

Het stoppen levert direct lichamelijke afkick op en dat is het wat me wel irriteert. Ik ga elke keer die afkick door, om vervolgens weer te drinken. Ik las dat ergens terug bij iemand anders: nooit meer door die afkick heen, wat een rust. Die neem ik ook mee.

Als ik me morgen weer wat beter voel een rondje rennen. Wandelen ben ik gelukkig wel blijven doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het durven aangaan. Nuchter. Daar zit een ding. Ook is het 'gemakzucht' geworden of 'de enige denkbare manier' of zo om zo te dealen met problemen.

Yep!

Die manier van omgaan met problemen ís te veranderen. Ergens hebben we de verkeerde afslag genomen (drank). Dat is niet onze schuld. Drank is een sluipmoordenaar. Maar het kan anders. En we hebben voorbeelden, hier op het forum en daar buiten. Het kan echt maar gaat wel tijd kosten. We moeten de nieuwe manieren van omgaan met problemen her-ontdekken en er in slijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...