Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest


Sita2

Aanbevolen berichten

Dank je Claartje. Je gaat beter dan ik.

 

Maandag heb ik niks gedronken, maar gisteren ging ik helemaal de mist in :-(

Wel een bekende valkuil: tegenslag. De worsteling met alcohol is enorm.

 

Ik weet even verder niet wat ik erover kan schrijven, behalve dat het hier nu einde middag is en ik nog niks heb gedronken en dat vandaag ook niet meer ga doen.

 

Sita

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Heb je hulp? Ondersteuning?

Ik begrijp een nieuwe omgeving...lastig, maar misschien ook juist een uitgelezen moment

om patronen en gewoontes te veranderen? En misschien wat meer hier schrijven als het lastig is?

 

 

Nee, ik heb geen andere hulp dan hier komen. En soms denk ik: het lukt me nooit dit onder controle te krijgen :blush: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sita,

 

Die gedachten ken ik...ook de paniek die het op kan roepen.

Machteloosheid...

 

Is er waar jij bent mogelijkheid voor hulp? Een huisarts of zo?

Een professional waar je mee kunt praten.

Of is het misschien mogelijk om via internet online iets te doen?

Sommigen hier hebben een online programma gevolgd.

 

Het delen met mijn man luchtte heel erg op...de schaamte voorbij.

Maar hij kan mij niet helpen. Tot op een bepaalde hoogte ondersteunen.

 

Hier veel zijn...ook de momenten dat je wilt gaan drinken?

 

Sterkte...het is velen niet in één keer gelukt...

Vallen en opstaan, ups en downs...

 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik heb geen andere hulp dan hier komen. En soms denk ik: het lukt me nooit dit onder controle te krijgen :blush: .

Jawel hoor dat gaat je wel lukken.

Kan je met je partner afspreken dat je wat vaker hier komt ? Misschien standaard de eerste paar weken 3 xper dag inchecken hier.Schrijf het van je af . Je zegt tegen mij.. je gaat beter dan ik.. ik schrijf hier ook alles van me af. Dat maakt mijn hoofd wat helderder .

Ik probeer constant een positieve wending te geven aan mijn stoppen anders trek ik het ook niet

Heb ik het moeilijk.. ja met regelmaat Maar als ik ga drinken heb ik het nog moeilijker. .DAT houdt mij op de been

Succes en hou het iig vandaag droog dan heb je die vast te pakken. Elke dag droog smaakt naar meer droge dagen

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het eigenlijk ook al opgegeven Sita. Opeens viel het kwartje.

Voor mij was dat de echte realisatie dat ik verslaafd ben en twee keuzes had. Wel drinken en mezelf kapot zuipen, of niet drinken en een slechte tijd ingaan en dat ook echt accepteren.

Blij met wat ik heb kunnen kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita, 

 

Hoe is het nu met je?

 

MijnGerrit zegt het kort en krachtig.

 

Ook jij hebt een keuze.

Ongeacht de omstandigheden waarin je verkeert.

 

Ja, het kan zwaar, moeilijk, beangstigend zijn om te stoppen.

Ik heb je beginbericht nog eens gelezen en je geeft ook aan dat je lijf protesteert.

 

Als je weet dat het na de begin paniek heus weer wat lichter wordt kun je het aan.

En dat wat allemaal speelt wordt ook meer duidelijk en daardoor te behappen,

al lijkt dat misschien nu even niet zo.

 

Het steeds bezig zijn in je hoofd met een keuze, 

wel-niet drinken.

Het kost bakken energie...gun jezelf rust en herstel.

 

Goeie dag gewenst vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel!! Erg helpend! Gisteren voelde ik me erg ontheemd.

Ik weet zeer goed dat er maar een keuze is, die juist is: Stoppen. Ik heb normaal gesproken een doorzettingsvermogen en discipline waar je u tegen zegt. Behalve dus met drinken. Soms voelt het alsof ik de drank heb laten winnen.

 

Voordat het op klagen gaat lijken, stop ik. Ik probeer van me af te schrijven en zo kracht terug te vinden.

Dank jullie wel voor het lezen! Vandaag drink ik niet.

 

Sita

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ik heb normaal gesproken een doorzettingsvermogen en discipline waar je u tegen zegt. Behalve dus met drinken. Soms voelt het alsof ik de drank heb laten winnen.

 

 

 

Absurd hè? Dat het zo los van je eigen discipline is gaan staan. Dat is letterlijk verslaving. Ik haat het.

Daarom: Die alcohol, ik wil er helemaal niks meer mee te maken hebben. Ik ben erin geluisd, maar ik ben uit de lift gesprongen voordat hij bij de kelder was. Net op tijd.

Sita, je bent hier gekomen om het te delen, én je drinkt niet, dus: de drank heeft juist niet gewonnen. Ha, ha!! 

Heeft iemand de biografie van Eric Clapton gelezen?

Hij is ook zo boos, heel herkenbaar voor mij. Zijn mantra: Nu niet, nooit niet. Klaar uit.

(vandaar basta)

Ik heb gezegd. Sita, zet 'm op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita, heb jij de presentatie van Els Noorlander over verslaving al eens bekeken? Goed 35 minuten en wat mij betreft de moeite waard.

Het filmpje staat hier wel ergens en anders op youtube.com intikken Els Noorlander.

Ik heb het vandaag voor de 7e keer bekeken (denk ik) en weer wat nieuws gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De drank heeft pas gewonnen

als jij het opgeeft Sita.

Ik was 55 toen ik besloot te aanvaarden

dat ik echt niets meer wil drinken.

Binnenkort 7 jaar.

Ik zie de strijd nu niet meer als winnen of verliezen,

meer iets van overgave aan kiezen voor leven.

In al haar facetten. Droog en helder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita, heb jij de presentatie van Els Noorlander over verslaving al eens bekeken? Goed 35 minuten en wat mij betreft de moeite waard.

Het filmpje staat hier wel ergens en anders op youtube.com intikken Els Noorlander.

Ik heb het vandaag voor de 7e keer bekeken (denk ik) en weer wat nieuws gevonden.

 

 

Gisteravond gekeken. Poeh: confronterend, verhelderend, troostend, confronterend. Beetje die volgorde. Dank je wel hiervoor. 

Langzaam merk ik dat ik me anders ga voelen t.o.v. dit alles. Steeds meer vastberaden. Ik heb de dag ervoor ook een documentaire over de effecten van wijn zitten kijken. En heel bewust geluisterd naar wat de arts vertelde over de lever en hoe die eruit ziet na lang alcoholmisbruik. Dit soort zaken meed ik als de pest. 

 

Ik moet eraan. Ik wil eraan. Gisteren tweede dag droog, vandaag dag 3.

 

Sita

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het wel zo dat als je (iha) eigenlijk vindt dat je zou moeten kunnen drinken, dat je een ongedisciplineerde slappeling bent door dit niet te kunnen, je dan veel langer doorgaat met jezelf bewijzen dat je het wel kunt.  

 

 

Hai Etta, dank je wel voor je reactie.

 

Nee, dat is het bij mij volgens mij niet. Ik vind mezelf ongedisciplineerd omdat het me niet lukt gestopt te blijven. Die documentaire van gisteren heeft me wel wat meer inzichten gegeven, maar ook nog steeds op zoek naar die wilskracht.

 

Groetjes Sita

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zoek naar wilskracht. Ik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven.

Wilskracht kwam er voor mij zeker aan te pas, maar ook weer helemaal niet. Ik heb het gevecht tegen alcohol opgegeven, ik kan het niet winnen.

Jaren heb ik geprobeerd te minderen, af en toe te drinken, sociaal te drinken. Dat lukte niet en wát een gevecht was dat af en toe.

Toen ik besloot om niet meer te vechten en me dan maar rot en onrustig te voelen, toen ik dat kon accepteren, was het gevecht ten einde.

De wilskracht ging er steeds meer inzitten om scherp en alert te blijven, om eerlijk te zijn, om na te denken. En dat is veel positiever dan wilskracht inzetten tegen iets, waar ik het niet van ga winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lukte mij ook, tijdens zwangerschappen, lange borstvoedingsperioden én dieet....

Maar dat deed ik voor 'de ander'...mijn kinderen.

 

Nu wil ik het voor mezelf...

Het niet meer drinken is de eerste stap van écht goed zorgen voor mezelf.

Lichamelijk en geestelijk. 

Wilskracht probeer ik zoveel mogelijk weg te houden...dan lijkt het als een dieet...dat lukt op wilskracht en uiteindelijk ga ik voor de bijl.

Met diëten ben ik lang geleden al gestopt...way of living...mag het gaan worden, geen alcohol.

En dat klinkt simpel...ik ben me er zeer goed van bewust dat het niet vanzelf gaat...vaak genoeg geprobeerd.

 

Per dag....en voor jou vandaag dag drie. Top!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Etta, dank je wel voor je reactie.

 

Nee, dat is het bij mij volgens mij niet. Ik vind mezelf ongedisciplineerd omdat het me niet lukt gestopt te blijven. Ik heb bijv. 2 zwangerschappen + lange borstvoedingstijd ook niet gedronken. Ik moest op zwaar dieet i.v.m. allergie en dat lukte me ook. Dat soort dingen. Die documentaire van gisteren heeft me wel wat meer inzichten gegeven, maar ook nog steeds op zoek naar die wilskracht.

 

Groetjes Sita

Hoi Sita,

Ik heb het, Naast de wil, ook wel ervaren als een rouwproces. Je maakt een soort relatie uit. Je weet dat het het beste is voor jezelf maar er komt ook een stukje verdriet door het nooit meer, een herinnering aan de gezellige momenten (de vervelende vergeten mensen over het algemeen sneller) en iets wat je door moeilijke momenten haalde. Het is destructief, dat weet je en toch is er die zweem van verdriet. Dat stukje rouw erkennen heeft mij wel geholpen. En uiteindelijk komt het altijd weer terug bij de eigenliefde om definitief de keuze te maken om echt te stoppen en niet terug te vallen, dat geldt voor een liefdesrelatie die niet werkt als een relatie met alcohol. En het mooie is dat je telkens meer van jezelf gaat houden en daadkrachtiger wordt naarmate je elke keer opnieuw bewust durft te kiezen om de eerste niet te nemen.

Heel veel succes, je gaat GOED!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Drank voegt niets toe"

 

Ik heb dit zinnetje vrij snel nadat ik me hier aanmeldde, overgenomen van een andere frummer hier.

Het stond en staat voor mij voor alle slechte dingen die ik heb meegemaakt en veroorzaakt met en door mijn drinken. Een aantal daarvan heb ik in beeld gebracht, door ze hier op te schrijven of tijdens de internetbehandeling te benoemen of voor mezelf op te schrijven. Bij twijfel las ik ze wel terug in het begin. Ik heb ze kunnen samenvatten in dat ene zinnetje, waardoor ik standvastig kon blijven.

Ook het teruglezen van mijn eerste berichten hier heeft me wel geholpen, als ik wat wankelmoedig was geworden. Toen ik richting mijn eerste jaar droog liep, ontstonden er gedachten als "ben ik wel verslaafd, het gaat zo makkelijk..." en "om te bewijzen dat je het nu echt onder controle hebt, zou je eigenlijk een paar glazen...". Dat was benauwend, maar door mezelf terug te lezen was ik daar toch met een paar dagen weer doorheen.

Ook het filmpje van mw. Noorlander kijk ik zo af en toe nog eens terug. Ik leer iedere keer weer iets anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Op zoek naar wilskracht"

Voor mij is het verschil tussen motivatie en wilskracht belangrijk. 

Motivatie heeft met streven te maken, met een stabiel doel. Wilskracht associeer ik met vechten, in dit geval met een tegenstander die groter, sterker en gemener is dan ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Lieve mensen, wat ben ik blij weer online te zijn. Dank jullie wel voor al jullie reacties. Ik ben inderdaad aan het strijden en die strijd verlies ik keer op keer.

 

Mijn plan is:

- nu te stoppen

- vanaf morgen iedere dag te gaan wandelen met de hond of te gaan hardlopen

- als ik het moeilijk heb log ik hier in

- als ik dingen van mezelf wil opschrijven of afschrijven log ik hier in

- op drankmomenten (vanavond gelijk de eerste) steun te vragen aan mijn man als mensen doorvragen of aanhouden.

 

Sita

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren kwam ik de dag goed door, door alles met veel aandacht te doen. 

 

Vanochtend startte goed met een eerste keer hardlopen. Erg leuk! Nu even een minder moment. Dat gevoel van verlies. Of meer de 'angst' van: als ik me nu rot voel, wat dan? Dat. Ik zal er weer gewoon mee moeten leren dealen. Het is zoals het is.

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...