Singbluesilver Geplaatst 9 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2017 Goed bezig Sita! Je klinkt echt heel vastberaden hierin, mooi te lezen. Fijn dat de cursus ook zo goed je eigen proces ondersteunt! Zet 'm op! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 9 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2017 Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 10 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 januari 2017 Deze heb ik even gekopieerd van Smarts' draad (van Fruitvlieg begreep ik), omdat dít de reden is dat ik de punt heb gezet: Het probleem is dat ik mezelf had aangeleerd om bij elke emotie die ik voelde er drank bij te halen om die emotie te versterken of te verdoven. Misschien is het niet eens aangeleerd, het was in me gegroeid. Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 10 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 januari 2017 (bewerkt) Vreemd genoeg had ik het vandaag twee keer even 'moeilijk'. Bij het wijn kopen voor manlief. Het eerste moment was de stem "Oef, nooit meer?'' er, maar die had ik zo weg gebonjourd. Die vind ik ook niet zo lastig. Het tweede moment kan ik nog niet ontrafelen maar gaf veel onrust. Inmiddels voorbij, maar het zette me op scherp. Belangrijk voor mij om die wel nog te ontrafelen. 23 januari 2017 bewerkt door SvDolphin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2017 misschien had dat "nooit" iets wakker gemaakt in je onderbewustzijn? in elk geval zijn beide momenten al weer passé en komen er ook meer dan genoeg momenten die bevestigen dat je op het goede pad zit nu en geen zijpaadjes meer nodig hebt om je doel te bereiken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 10 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2017 (bewerkt) Deze heb ik even gekopieerd van Smarts' draad (van Fruitvlieg begreep ik), omdat dít de reden is dat ik de punt heb gezet: Het probleem is dat ik mezelf had aangeleerd om bij elke emotie die ik voelde er drank bij te halen om die emotie te versterken of te verdoven. Misschien is het niet eens aangeleerd, het was in me gegroeid. Ik, linkmichel die ik ben, doe het ook omgekeerd. Dan wil ik drinken en dan denk ik: eigenlijk heb ik heel veel last van dat conflict. Het doet me zoveel, ik stop morgen wel weer, maar nu heb ik even een goeie reden.(Beetje overdreven, maar niet heel erg) 10 januari 2017 bewerkt door basta Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Twee keer moeilijk, twee keer overwonnen. Wat een dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 11 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 (bewerkt) Goedemorgen! Ik weet welke stem het was: de veroordelende weer. ''Je kunt het toch niet, kijk nu hoe vaak het fout is gegaan, je kunt het beter opgeven en etc.etc.'' Mijn monster. DONDER OP! Zo. Erg blij dat ik niet drink. 23 januari 2017 bewerkt door SvDolphin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Goed van je volhouden hoor. Die stem gaat weer weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Groep 8? Dan wordt het verdriet ook al weer wat groter... Zo vervelend als je kinderen niet lekker in hun vel zitten. Goed dat je niet drinkt, zodat je je aandacht optimaal kunt sturen waar die moet zijn. ❤ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Oh Sita, die gemene stemmetjes... wat fijn dat je zag wat er gezegd werd!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Niet zakken hier! Hoe gaat ie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 12 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 (bewerkt) Maarrrr genoeg stof om het druk mee te hebben. Hond was nodig toe aan een wandeling en heb dat bij wijze van uitzondering midden op de dag gedaan, om thuis te komen en heel goed aan mezelf te voelen: stop! Nu even pas op de plaats, gelukkig kan het. NB: belangrijk is dat ik merk dat het goed is dat er geen drank in het spel is. Ik weet in ieder geval zeker dat ik zuiver en echt handel. 23 januari 2017 bewerkt door SvDolphin smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Ai Sita, wat een verhaal. Niet drinken hoor. Dat niet doen! Wel knuffel van mij ontvangen: 1,2,3 ....Hoppa! Naar jou. Heb je hem? Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 12 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Wát lief , ja ik heb hem, de tranen lopen nu over m'n wangen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Geeft niets. Doe ik gewoon mee. Niet drinken, dat is belangrijk. Jij bent belangrijk. Je gezin is belangrijk. En al je aandacht daarvoor is belangrijk. Je zorgt voor jezelf. Je doet het goed op je allerbest. Kanjer. Houd contact hier. Liefs, lika Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Maar Sita.... zo'n waslijst, echt heel, heel pittig. En je drinkt niet! Dat is stoppen voor gevorderden. Wat sterk! Dat betekent dat je echt niet meer wil, wat er ook gebeurt. smart, Sita2 en Lika reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Tjee sita wat een verhaal en zo knap dat je niet drinkt. Maar ook vooral dat jezelf daar nu ook blij om bent en voelt dat het nu beter werkt zonder drank. Maar wat een moeilijke toestanden allemaal. Chapeau!! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Niet drinken is sterk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 13 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 januari 2017 Nieuwe dag. Beter geslapen. Bijna weekend Even bijkomen. Ik heb nu even minder energie om overal te lezen en te steunen. Komt wel weer. Voor iedereen die me leest: fijne dag! smart en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 13 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2017 Denk goed om jezelf! en ook een fijn weekend Sita!! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 13 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2017 Fijn weekend sita! Je doet het hartstikke goed! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 13 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2017 NB: belangrijk is dat ik merk dat het goed is dat er geen drank in het spel is. Ik weet in ieder geval zeker dat ik zuiver en echt handel, bijvoorbeeld het feit dat ik familie kan zeggen dat ik het niet begrijp zonder kwaad te zijn of er een hele lading overheen te voelen en/of te gooien. Ook al vind ik het echt niet leuk. Tsjopla! Die steek ik in mijn zak! Zeker weten dat je echt en zuiver handelt omdat je nuchter bent. Ik heb de afgelopen jaren nogal wat grenzen laten overschrijden omdat ik half-bewust dacht: 'laat ik maar niks zeggen, ik heb gedronken'. En daarmee treedt een visieuze cirkel in werking: drank -> grensoverschrijdingen -> overbelasting -> meer drank -> etc. Eef123 en Sita2 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 13 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2017 Sterkte Sita, goed voor jezelf zorgen. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden