Quinn Geplaatst 17 november 2016 Rapport Share Geplaatst 17 november 2016 Als het niet lukt en alles zit tegen, ke mag me altijd een pb sturen. Mocht je iets kwijt willen that is. Sterkte. Knuffel. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 november 2016 Rapport Share Geplaatst 17 november 2016 Sita, hou je een dagboek bij? Of is een maatje niks voor je? Waar je wel openhartig aan kunt schrijven? In je eentje klungelen is zwaar. Zo moeilijk om uit die negatieve spiraal te komen. Er zijn handjes die je mee omhoog willen helpen. Sterkte Sita. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zandloper Geplaatst 17 november 2016 Rapport Share Geplaatst 17 november 2016 Ach Lieve Sita Mischien kan je inderdaad wel een schrijfmaatje vinden hier,om je zorgen te delen,veel te moeilijk om alles alleen te doen,heb je daar geen vertrouwd iemand,huisarts,of maatschappelijk werk, Of toch je partner,denk toch dat je hulp moet zoeken Sita ,dikke hug zandloper Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 17 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2016 (bewerkt) Dank jullie wel, jullie zijn lief. Ik probeer vandaag te praten, maar weet even niet wanneer. Het is wel goed om op te schrijven dat ik dat ga doen. Vanochtend vroeg een mooie wandeling met de hond gemaakt en vooral al het mooie tot me door laten dringen. Dat was goed en hielp. Ik ben niet mijn ouders, ik ben niet dat kind, ik ben wie ik nu ben. Proberen niet zo kwaad te zijn, loslaten en doorgaan. Als dat eens lukte zou ik zo blij zijn. Zo, die goed dingen gaan tellen helpt misschien ook. 17 januari 2017 bewerkt door SvDolphin Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 november 2016 Rapport Share Geplaatst 17 november 2016 quote: Nu we actie nemen, lijken de omstandigheden ook mee te werken. dit geldt voor jouzelf ook Sita. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 17 november 2016 Rapport Share Geplaatst 17 november 2016 Je schrijft over kwaadzijn. Dat vreet energie. Toch hoor ik ook wel een kleine hoopvolle verbetering. Zet m op! En pb kan altijd he?! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 17 november 2016 Rapport Share Geplaatst 17 november 2016 Lief zijn , voor jezelf dus! Kijk Sita, heb ik even van een andere draad geplukt, advies van een deskundige. Sita2 en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 18 november 2016 Rapport Share Geplaatst 18 november 2016 Hoe gaat ie nu? Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 18 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2016 (bewerkt) Dank. Hoe het gaat? Ik weet het niet. Ik was gisteren niet droog en nu ook niet. Ik heb wel gepraat. Ik heb niet zo veel aan het gesprek gehad als ik had gehoopt en misschien was het gewoon geen volledig gesprek. Ik sloeg ook dicht. Ik ben moe en zou mezelf rust zonder drank moeten gunnen i.p.v. doorgaan met drank. 17 januari 2017 bewerkt door SvDolphin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2016 Rapport Share Geplaatst 18 november 2016 ik hoop dat je je snel herpakt Sita weet niet zo goed wat te zeggen maar het is zo zonde en niet fijn voor je eigfenwaarde je bent echt sterker dan dit meis♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 18 november 2016 Rapport Share Geplaatst 18 november 2016 Wat jammer Sita. Heb je je doel nog voor ogen? Dat is niet aanvallend bedoeld hoor, maar misschien werkt het om weer wat voor jezelf te gaan opschrijven. En ik hoop dat je nog weer de kans hebt om opnieuw met je man te spreken! Volgens mij is het erg belangrijk om gehoord te worden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 18 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2016 Drank weggezet. Nu eten en er verder vanavond van afblijven. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 november 2016 Rapport Share Geplaatst 18 november 2016 Is beter Sita. Het vertroebelt de kijk op zaken, maakt je emotioneler, is niet fijn in gesprek. Kop op Sita. Sterk van je dat je het wegzet. Elke stap is er één. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 19 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2016 Verder van afgebleven. Vroeg naar bed. kruidenthee67, basta, Eef123 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 19 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2016 Vandaag drink ik niet. Inderdaad terug naar mijn plan Smart. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 19 november 2016 Rapport Share Geplaatst 19 november 2016 Wow, nu vasthouden! Niet laten ontmoedigen door een of ander rotmoment.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 19 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2016 Als ik ontmoedigd raak, kom ik eerst hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 19 november 2016 Rapport Share Geplaatst 19 november 2016 Goed zo! Fijne dag vandaag Sita! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 19 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2016 Ben direct nu toch een online hulp programma gestart. Ik heb zoiets eerder gedaan, maar nooit afgemaakt omdat het me niet aansprak. Nu een andere. In ieder geval heb ik dan naast het forum nog een tastbaar ding om hier serieus mee bezig te zijn en blijven. Een ding van vandaag blijft erg hangen.. een vraag is waarom je drinkt. En na het eerste 'gemakkelijke' brainstormen van: Gewoonte bij blijheid moeilijke dag leuke dag etc., 'directe snelle oplossing' voor zorgen en emoties, beloning. Kwam: niet in het moment ‘kunnen’ zijn, vermijden en'er niet willen zijn'. Wordt vervolgd. basta en Eef123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 19 november 2016 Rapport Share Geplaatst 19 november 2016 Sita, herkenbaar wat je schrijft als redenen om te drinken. Er niet willen zijn, vermijden, ja dat soort dingen... schrale troost dat je niet de enige bent. We zitten in hetzelfde schuitje. En ik heb gemerkt dat zonder drank het moeilijk is, maar wel te dragen. Kost moeite maar je krijgt er ook veel voor terug. Je hebt meer kracht dan je denkt, denk ik! Volgens mij is het heel goed om iets te doen, zoals een hulpprogramma. Het maakt je toch bewuster. Goed van je! PLUIM Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 19 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2016 Het durven aangaan. Nuchter. Daar zit een ding. Ook is het 'gemakzucht' geworden of 'de enige denkbare manier' of zo om zo te dealen met problemen. Iets of alles hiervan. Het stoppen levert direct lichamelijke afkick op en dat is het wat me wel irriteert. Ik ga elke keer die afkick door, om vervolgens weer te drinken. Ik las dat ergens terug bij iemand anders: nooit meer door die afkick heen, wat een rust. Die neem ik ook mee. Als ik me morgen weer wat beter voel een rondje rennen. Wandelen ben ik gelukkig wel blijven doen. Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 19 november 2016 Rapport Share Geplaatst 19 november 2016 Het is bij jou zo duidelijk dat je echt niet meer wilt, Sita, het móet lukken! Goed dat je dat online hulp-programma bent gestart! Ik wens je heel, heel, heel, heel veel sterkte. (net zoveel als jouw likes bij andermans berichten, en dat is heel veel. Zo lief!) Sita2 en Eef123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 20 november 2016 Rapport Share Geplaatst 20 november 2016 Goed bezig met het plan Sita, succes voor vandaag. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zandloper Geplaatst 20 november 2016 Rapport Share Geplaatst 20 november 2016 Heel veel sterkte Sita,goed plan Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 20 november 2016 Rapport Share Geplaatst 20 november 2016 Het durven aangaan. Nuchter. Daar zit een ding. Ook is het 'gemakzucht' geworden of 'de enige denkbare manier' of zo om zo te dealen met problemen. Yep! Die manier van omgaan met problemen ís te veranderen. Ergens hebben we de verkeerde afslag genomen (drank). Dat is niet onze schuld. Drank is een sluipmoordenaar. Maar het kan anders. En we hebben voorbeelden, hier op het forum en daar buiten. Het kan echt maar gaat wel tijd kosten. We moeten de nieuwe manieren van omgaan met problemen her-ontdekken en er in slijpen. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden