Soothe Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Dank Suikertje, Ik zal het laten inzinken. Je hoort nog. Ik laat je niet in het ongewisse. 18 September begrijp ik. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Nee niets gehoord. Maar ze hebben hun eigen leven Suikertje. Hoeft van mij ook niet op de verplichte dagen. Hoofd tolt omdat ik met teveel dingen bezig ben in mijn hoofd. Teveel en te snel van alles willen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Ja heb datum geprikt, anders veel discussie over welke datum Locatie overweeg ik nog, even overleg met Bolletje daarover, maar tijd genoeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Ach, heb 4 kids en laat het maar Geen verwijt aan hun, heb door veel oorzaken toch beetje gefaald als vader, puinruimen is hier credo, Wens je sterkte Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Lars, Dit zijn van die uitzit momenten Lars. Heel herkenbaar is het. Als je zo ongeveer denkt ik trek het niet meer, gaat het vaak afzakken. Hoe meer van dit soort momenten je doorstaat , de sterker word je. De flitsen worden minder sterk en nemen af. Één voorwaarde, geen slokjes nemen, dan begint het circus opnieuw. Kop op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Heeeel lang niet hier geweest. Vandaag ben ik er om mijn jaar nuchterheid te vieren. Drank houdt me elke dag wel bezig. Gewoon omdat onze maatschappij gedrenteld is in drank. Als ik het niet zou zien zou ik het gewoon vergeten. Ik heb er geen zin meer in. De eerste dagen en weken zijn lastig, maar als je je alcoholisme hebt geaccepteerd wordt het gemakkelijker. Het is een progressieve ziekte die doorsluimerd ook als je niet drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Daarom...als ik een drankje zou nemen ik er erger aan toe zal zijn dan ooit. Tot dat besef ben ik gekomen en mijd ik het als vergif. Dus ik ga stug door met deze weg! Soothe en huttula reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Gefeliciteerde An, leuke aanleiding dat je hier bent. Bewondering voor je An reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Gefeliciteerd An. Een vol jaar dat is de moeite. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Soothe ik hou dit vol vandaag. In alle eerlijkheid jowan zei het gisteren al. Of was het in de ochtend? Achterdeuren sluiten. Heb me er nog steeds niet bij neer gelegd. Maakt het niet makkelijker op. Het waarom weet ik niet. Genoeg ellende van de drank gehad. Ik ga door absoluut. Hoop alleen dat ik wel een keer de deuren kan afsluiten en de sleutel in zee gooien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Ik ga stoppen en ga zo slapen. Voor mij is helaas elke dag strijd om door te komen, wil jullie er niet te veel mee lastig vallen. Maar ben wel blij dat dag er op zit, morgen weer hulp hier, tis even niet anders. Fijne avond gewenst, Wacht nog steeds op Nederlands elftal bij EK, maar betere ploegen komen pas later denk ik (niet van mezelf hoor) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Sterkte Suikertje. Heb een goede nacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 An hoi, Jij bent toch wel echt An. Het is bijna niet te geloven. Een heel jaar,dat kan toch niet. Nou ik zal me er maar bij neerleggen. An je bent een klasse vrouw. Een jaar vol. Op naar jaar twee. P.S: Anna zegt, wat nu toch. Dat was ook een gebed zonder end. Maar nu vind ze je een kanjer. Groet. An reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Hoi Jannigje. Slecht weer, maar in een stuk terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Journaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Lars het is ook niet gemakkelijk. Stoppen is een ding, maar volhouden is nog iets anders, dat vergt een andere " mindset" (weet even geen goed Nederlands woord). Ik ben er tijdens de vakantie ook weer mee geconfronteerd: het nooit meer kunnen........ Dat voelt nog steeds als een soort verlies, hoe raar dat ook klinkt. Ik heb de keus gemaakt: ik kan niet omdat ik niet meer wil, niet meer terug wil naar het afhankelijk zijn van alcohol. Ik ben nog niet zover dat ik zeg: ik WIL helemaal niet meer omdat ik er helemaal geen behoefte meer aan heb. Dit is geloof ik niet helemaal duidelijk, ik heb even de goede woorden niet. In ieder geval ben ik blij dat ik niet drink! Dat geeft in ieder geval rust, dat kan ik mijzelf geven. Sterkte joh, hou vol!! Maak het drie weken + 1 dag Even iets heel anders: ik ben helemaal bibberig. Ik ben aan een vreselijk ongeluk ontsnapt op de snelweg. Gelukkig kon ik uitwijken en was er geen andere auto die ik daardoor raakte. Een enorme zwieper gemaakt, net de vangrail gemist en dat allemaal met een snelheid van 110 km......... Soms heb je geluk smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Hoi Jannigje. Slecht weer, maar in een stuk terug. Nou Soothe, dat heeft na vanmiddag een bijzonder betekenis voor me.Dat had zomaar heel anders kunnen zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Meld me droog af. Veel in de zon gezeten. Geluk gehad, Jannigje! Wel schrikken, natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Ola allemaal, An, gefeliciteerd, 1 jaar, een hele mijlpaal. Zie de moederator ook ingelogd, heerlijk om te zien dat sommige dingen niet veranderen:-)Menig pb-tje van ze gehad, hihihi. Lars, enige tijd geleden vroeg je zoiets van hoe het leven was na langere tijd zonder drank te zijn geweest. Ik schreef toen dat ik later zou proberen te antwoorden. Ik ga op naar de tien jaar zonder. Ik ben hier begonnen met schrijven en dat heeft me door menig moeilijk moment heen geholpen.Nadat ik hier al een tijdje schreef ben ik naar AA gegaan en heb dat niet meer losgelaten. Er zijn meerder manieren om droog te worden en nuchter maar je mag mij wel een AA fan noemen. Dat even terzijde. Wat ik geleerd heb in de afgelopen jaren dat ik niet voor nix dronk. En de vele alkies die ik inmiddels ken ook niet. Angst is daarbij wat ik van de meeste mensen hoor en dat speelde bij mezelf ook. Angst.Angst om emoties aan te gaan, onder ogen te zien, te voelen en er iets mee te doen. Woorden blijven vaak zo abstract als ik dit zo opschrijf maar ik weet niet goed hoe ik het anders uit kan leggen. Ik heb gemerkt dat ik veel emotionele zaken heb moeten aanpakken toen ik gestopt was met drinken. Ik dacht eerst nog, hoe naïef, dat als ik stopte met drinken alles vanzelf beter zou gaan. En dat was niet zo. Tuurlijk, in het begin voelde ik me geweldig. Ik dronk niet, ging veel sporten, viel af, zag er goed uit etcetcect. En dat was en is natuurlijk ook allemaal mooi. Maar ik had veel onverwerkte zaken in me zitten en ik heb geleerd dat, eenmaal bevrijd van de obsessie om te drinken, het aanpakken van mijn problemen van levensbelang was. En nog steeds is. Als ik blijf rondlopen met iets wordt ik meestal erg rusteloos, geïrriteerd, ga ik denken dat nix meer deugt enzovoort. Terwijl dat helemaal niet zo is. Als ik mijn dingen blijf doen, niet uitstellen, tijd neem om even bij mezelf stil te staan, ook al is het maar een paar minuten per dag, me niet druk maak over zaken die ik niet kan veranderen, mijn week niet vol plan met van alles en nog wat, ik naar mn meetings blijf gaan het me eigenlijk best goed afgaat. Het leven is het leven met goede periodes en minder goede. En beide is oke. Ik kan dat aan zonder dat ik de behoefte voel om te drinken omdat ik heb geleerd dat ik alles kan handelen zonder drank. Niets is een reden om te gaan drinken. De situatie waarom ik in de eerste plaats zou willen gaan drinken blijft hetzelfde. Ik kan er niet goed mee omgaan als ik drink en de volgende dag word ik wakker met een kater, spijt en een hoop gedoe. Wil dit dan zeggen dat ik altijd heel gelukkig door het leven ga? Nee, dat is niet zo. Net als ieder ander heb ik mn ups en downs. Maar mn glas is niet meer half leeg zoals ik dat vroeger altijd ervoer. M'n glas is nu half vol en dat is een groot verschil. Ik heb gemerkt dat ik, en alcoholisten in het algemeen, snel geneigd zijn te vergeten hoe erg het was in de drinkers-jaren. Dat ik soms nog steeds moeite heb met het nemen van mijn verantwoordelijkheid, dat is veel uitstel, soms lui ben en zo nog wel es wat dingetjes. Tja, ik ben een mens he. Ik blijf daaraan werken en ben heel blij en dankbaar dat ik dat kan doen. Het leven is niet zonder problemen of rottigheid als een mens niet meer drinkt. Maar ik heb gemerkt dat ik zaken beter aankan. Ik heb mezelf vergeven voor alle rottigheid uit mn verleden, ik heb anderen kunnen vergeven en dat is zeer belangrijk geweest voor m'n herstel. Ik vind mezelf niet meer zielig, ik ben geen slachtoffer. En dat geeft me kracht. En ik kan het niet alleen en dat doe ik ook niet. In m'n eentje had ik het nooit gered. Zoals ik eerder al schreef heb ik zeer veel te danken aan dit forum. Mede ook door het lezen op het forum ben ik naar AA gegaan en ben ik gebleven. Ik vind het Twaalf Stappen programma heel goed werken voor mij en voorlopig blijf ik dat ook nog wel ff doen. Ik ga naar meetings, heb een sponsor, heb sponcees, en werk thuis ook aan de stappen. Mij doet het heel erg goed. Het is belangrijk een manier te vinden die bij een ieder past. Er zijn er die veel rust vinden in yoga en meditatie. Anderen in sport of weet ik veel wat. Ik ben naast AA ook weer in therapie gegaan en heb alles aangegrepen om te herstellen. Ik heb geleerd dat ik een alcoholist ben en blijf! Ik denk niet altijd aan drank, ik ben bezig met herstel. Ik weet ook dat als ik nu een biertje neem dat 1 teveel is en tien te weinig want ik kan niet stoppen. Dat heb ik 24 jaar lang gedaan en geprobeerd want ik wist al snel in mijn drank carrière dat ik een probleem had. Ik wist alleen niet precies hoe en wat en had al helemaal geen idee wat ik eraan kon doen. Het is bij tijd en wijle een zware tijd geweest maar ik wil niet terug. Ik wil niet meer drinken. En ik doe het per dag. Als ik te ver vooruit ga kijken ga ik allerlei beren op de weg zien die er meestal helemaal niet zijn. Vandaag kan ik iets doen. Morgen moet nog komen. Ik wens voor jou en al die mensen die nieuw zijn en hier komen lezen en schrijven dat ze net zoveel steun, liefde en warmte mogen vinden op dit forum als ik hier heb gevonden. En vergeet ook de humor niet(en het gebekvecht want dat deden we negen jaar geleden ook volop). My 2 cents zoals Water placht te zeggen. Hasta la pasta! lady jane, An en smart reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Goedenavond allemaal, An, Gefeliciteerd met je hele jaar. Knots goed van je , Jannigje, Wat een geluk zeg, dat het goed is afgelopen. Engeltje op je schouder gehad ! Snap best, dat je nog staat te trillen op je benen. En hier, meld ik me weer droog af. Heel veel moeite gehad vanmiddag om van de wijn af te blijven. Was gezellig bij ex, en kinderen en kleinkinderen waren er ook gezellig. Alles aan de toastjes en ..juist, bier en wijn. Waarom ik dan niet ?? Voel me dan best heel zielig, maar laat uiteraard niets merken. Ze zijn inmiddels wel gewend dat ik meestal aan het water zit Enfin, trek is nu gelukkig weer weg An reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Geweldig An, congrats! Hey, Bammie, leuk je te lezen! Debijnapensionado BamBam en An reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Bedankt voor het delen van de verhalen. Reageer morgen. Ik ga naar bed moe maar droog. Goede nacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Momentum Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Respect voor jullie allemaal. Ik meld me weer droog af. Welterusten en tot morgen. rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 Ik meld me succesvol af voor de dagpact. Blijvend nuchter zijn en in herstel blijven lukt me alleen maar als ik het bij mezelf, in mezelf zoek. Zowel de problemen als de oplossingen. Van binnen naar buiten leven, noem ik het. Een goede therapeut begeleidt me hooguit naar de oplossing die ik zelf aandraagt. Niemand lost mijn problemen op als ik dat zelf niet doe. Ik vind de juiste oplossingen door met mensen te praten, door me te spiegelen, door te communiceren. Dat is iets heel anders dan jouw mening toetsen aan de mijne....... Er is voor mij een Hogere Macht die me helpt de passende oplossingen te vinden. Om met die macht samen te werken moet ik stil en rustig zijn. Sereen zijn. Dat kon ik niet van de ene dag op de andere. Net als fietsen is dat een vaardigheid die ik moet leren. Welterusten en morgen weer met goede moed er tegen aan, zonder teveel hooi op mijn vork te nemen. BamBam reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2016 slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden