Spring naar bijdragen

Zondag 15 mei 2016


Aanbevolen berichten

Hoi Kyon,

Misschien onduidelijk woordgebruik van mij. :)

Met who cares, morgen weer een dag, bedoelde ik juist dat het mij in de greep hield om echt iets aan/met het probleem te doen. Ik schoof lange termijn doelen als het ware voor me uit.

Ieder moet het ook doen zoals hij of zij denkt dat het goed is. Tuurlijk! Ik haakte alleen in op de reactie van Suikertje en dat dat voor mij niet werkt. Wel eventjes maar uiteindelijk moet je (ik althans) grotere stappen zetten.

Nog even in reactie op Hub: vier maanden hier zitten en 'het' nog niet onder controle te hebben is niet bovenmatig lang toch? Vanuit mijn eerdere activiteiten heb ik hier veel mensen zien komen en gaan. En heel veel die je na een week of 2 actief hulpkreten uitsturen weer afhaken. Het kan natuurlijk zijn dat zij het allemaal gered hebben om droog te blijven maar ik zou er geen geld op inzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Regenboog.

Per dag werkte voor mij ook nooit. Dan had ik zoiets van: "Wat nou vandaag! Juist alleen nog vandaag, vandaag wil ik juist wel" etc etc

Nu ben ik gestopt door juist verder vooruit te kijken. Wat brengt het mij in de toekomst? Het werd ee nfilm die ik tot het einde uit kon kijken. 1 dag drinken daar volgde altijd meerdere op want juist vandaag had ik de belangrijkste reden om wel te drinken....

Nu ik wat langer gestopt ben is mijn doel juist een jaar. Een jaar alles nuchter meemaken. Een jaar geen drama's , feestjes, kerst, de zomer, allemaal een keer zonder drank en dan zie ik wel verder.

Wat ik nu wel heb bij moeilijke momenten is dat ik sterker ben om te denken, maar ik zit het even uit, voor vandaag, deze trek/ trigger zakt weer e ndan weet ik dat ik niet meer wil, na vandaag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Regenboog.

Per dag werkte voor mij ook nooit. Dan had ik zoiets van: "Wat nou vandaag! Juist alleen nog vandaag, vandaag wil ik juist wel" etc etc

Nu ben ik gestopt door juist verder vooruit te kijken. Wat brengt het mij in de toekomst? Het werd ee nfilm die ik tot het einde uit kon kijken. 1 dag drinken daar volgde altijd meerdere op want juist vandaag had ik de belangrijkste reden om wel te drinken....

Nu ik wat langer gestopt ben is mijn doel juist een jaar. Een jaar alles nuchter meemaken. Een jaar geen drama's , feestjes, kerst, de zomer, allemaal een keer zonder drank en dan zie ik wel verder.

Wat ik nu wel heb bij moeilijke momenten is dat ik sterker ben om te denken, maar ik zit het even uit, voor vandaag, deze trek/ trigger zakt weer e ndan weet ik dat ik niet meer wil, na vandaag...

Heel herkenbaar mikki. Ik zal me nu vasthouden aan de gedachte dat wanneer ik niet drink ik de volgende dag zo heerlijk helder ben en dat gevoel vind ik heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Je kan wel denken -wat brengt mij de toekomst- maar uiteindelijk

moet je toch per dag naar de toekomst toewerken.

 

Een dag niet drinken is voor een zware drinker drama!! (Zeker in het begin)

Je zit de dag uit met heel veel pijn en denkt vanzelf, krijg ik dat morgen

weer op m'n bord.

Dan is het zinvol om het bij een dag te houden.

Vandaag drink ik niet. Morgen kan ik doen wat ik wil,maar vandaag niet.

En morgen is het weer opnieuw vandaag. Zo blijft het overzichtelijk!

 

Beste Regenboog.

Je wens is echt te stoppen en dat kan. Velen hier tonen dat.

Het punt is dat je afscheid van een vriendje moet nemen en dat

geeft een soort rouw.

Je komt er het snelst door je aan de dagafspraak te houden.

Slokjes tussendoor halen je uit de 'stand by' en de slaapstand 

is ten einde.

De trek komt weer terug en de moedeloosheid ook.

 

Actie Regenboog, schrijf van je af en drink niet.

 

Zo ben ik gekomen waar ik nu ben. Nooit toegeven.

 

Regenboog het kan. :)

 

P.S is het altijd leuk. Nee ik vind het niet altijd leuk,

maar het heeft mijn leven van volstrekte chaos dragelijker gemaakt.

Veel wat op je weg komt laat zich helder, beter hanteren.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de beslissing ook niet dag voor dag genomen, ik wil altijd helder blijven.

Je stopt of je stopt niet, daar is geen compromis in.

Het duurde wel even voor het kwartje viel. 

 

Wat me wel helpt, in allerlei situaties: ik kan het nu altijd aan.

Op de 1 of andere manier kom ik er altijd door heen, als er lastige situaties zijn.

 

En: het heldere gevoel waarderen, juist op momenten dat het gemakkelijker gaat. 

Dat maakt de motivatie sterker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

 

Zekers wil ik altijd helder blijven.

Of ik dat voor eeuwig volhoud weet ik niet. Ik hoop het.

Drinken is een tricky iets en ook ik kan onderuit gaan.

Ook ik kwam door veel lastige situaties, maar dat is geen garantie

op eeuwig succes.

In de kliniek waren er die na jaren onderuit gingen.

Ik ben ook maar een mens. :(

 
Zelfs geen hoge machten die me bijstaan.
Toch maar vandaag droog blijven.
 
Natuurlijk denk ik nu niet meer zo streng.
Maar op de achtergrond blijft de idee levend.
bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alle vertrouwen in je Soothe. En jij in vandaag, dus dat gaat lukken  :)

 

Lars, kop op. Als  het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Dag per dag kan ook  :rose:

 

Heb het winnende Songfestival liedje bekeken. Wel een beetje veel drama naar mijn smaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag frummers. 

Beetje laat, beetje boel laat voor mijn doen, maar was niet eerder in de gelegenheid om 

even binnen te wippen. 

De dag is bijna ten einde, ik zet toch nog even een bakje koffie en thee neer, kan misschien nog net

voor het eten.... 

post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik vond het allemaal nogal dramatisch. ;)

Ben nog iemand uit de tijd dat er een goed chanson werd gezongen.

 

Douwe Bob kende ik niet. Helaas voor Douwe.

Die lichteffecten brachten lichte epilepsie teweeg.

 

Nu een CD met Schubertliederen op.

 

Das andere koek. Goed voor de geest!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

na 10 mnd zonder alc, ben ik gisteren toch de fout in gegaan, ik had de afgelopen tijd, best vaak zin om te drinken, maar ik gebruikte refusal, dus dat ging niet. De laatste tijd heb ik geen refusal meer genomen, dat gaat toch niet, het is toch een bescherming, ik ga ze weer innemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Bertd, maar je 10 maanden zijn niet weggegooid natuurlijk.

Ik hoop dat je direct de draad weer oppakt. In mijn smoezenboek staat voor dergelijke situaties "ach, je hebt nu gedronken, dan kan vandaag er ook nog wel bij en dan stop ik morgen weer".

Je zag het risico aankomen en misschien ben je wel met refusal gestopt om te kunnen drinken? Zonder dat nou zelf erg goed in de gaten te hebben op dat moment?

Hoe dan ook: als je deze uitglijder als leermoment kunt gebruiken, dan levert het je nog wat op ook.

Respect voor je Bertd, voor je 10 maanden en je bericht direct hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Meld me weer droog af

Klein moeilijk momentje bij ex, die vanmiddag een glaasje wijn nam, en vroeg of ik wat wilde drinken.

Kon nog net op tijd, ; doe maar thee zeggen  :)

En veel te veel gegeten vandaag.

Wel gezond, maar gewoon veel te veel.

Nou ja, morgen weer een dag zullen we maar zeggen he

Wel 7 km. flink gewandeld vandaag, en veel trap gelopen.

Maar dat compenseert echt niet genoeg, weet ik wel zeker.

 

Enfin, droog gebleven, en nu ook absoluut geen trek meer met die volle buik  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...