Spring naar bijdragen

Donderdag 12 mei 2016


Aanbevolen berichten

Nadia,

ja, ik heb gekeken, was bang dat ik hem al eens gezien heb, maar dat is een veel heftiger documentaire, waarover we het hier ook al eens gehad hebben.

Als ik me goed herinner was dat Amerikaans, die pakken het toch anders aan dan de Britten.

Deze vond ik, zoals al zijn docu's die ik gezien heb, respectvol, echt geïnteresseerd en intiem zonder de sensatielust die je tegenwoordig zo vaak ziet bij programma's over mensen in problemen.

Louis toont zich echt betrokken en probeert de redenen/oorzaken te achterhalen van het overmatig drinken van deze mensen.

Jij zegt het niet te begrijpen, dat was bij mij toch heel anders, ik begreep namelijk alles.

Als het niet vanuit mijzelf was, dan toch zeker van alles wat ik hier in de loop der jaren ben tegengekomen. En vanuit de literatuur.

De vrouw met de Franse achtergrond was zover in de spiraal naar beneden geraakt dat ze het leven geen waarde meer vond hebben.

Als ik me in haar plaats denk, zou ik de lol er ook niet meer van inzien. En dan die "vriend", die haar nog eens extra naar beneden trapte.

30 Jaar geleden  :face-icon-small-shocked:  ben ik een tijdje naar de Buitenveldertgroep geweest en daar heb ik geleerd dat het enige dat een ( zware) alcoholist uiteindelijk kan doen stoppen, het besef dat, als hij/zij zo verder gaat, dat de dood betekent.

Dat was voor de man met de levercirrose te laat, tot zijn eigen verbazing, leek wel.

Is het vaak niet zo dat we gaan vergelijken : o, ik drink niet elke dag etc..........dus bij mij valt het nog wel mee.

Pas als we lichamelijke/geestelijke klachten krijgen, schrikken we. Maar als dat dan weer verholpen is, denken we dat het wel weer kan,

Tot het te laat is.

Voor ik nu het halve forum over me heen krijg met : speak for yourself, dat doe ik ook, maar ik hoop door het breder te trekken meer mensen te door dringen hoe gevaarlijk teveel drinken is.

In de 1e plaats mijzelf, want ik minder wel en begin steeds weer met goede voornemens, maar hou het niet vol.  Daarom schrijf ik hier ook niet zo veel meer. Wordt een beetje saai verhaal. Toch helpt lezen hier me nog steeds en gaat het veel beter met me,ondanks alle narigheid die steeds weer opduikt.

Vandaag 3e dag droog, SRV man is weer weg, heb de verleiding weerstaan en ben van plan de Pinksterdagen niet te drinken.

Gelukkig kreeg ik net een reservering voor zondagavond laat (1 nacht), dat helpt ook, kan moeilijk met een drankwalm de deur openen.

Fris en fruitig het ontbijt maken is ook fijner dan je uit bed laten vallen en je beste glimlach opzetten.

Zo, toch weer een bijdrage aan deze huiskamer geleverd.

Ik hoop dat er nog wat mensen de docu hebben gezien en hun bevindingen hier willen delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de docu helaas niet gezien Lidia

 

Wat een prachtig weer, zo lekker warm !

Hou ik wel van.

Hard gewerkt vanmiddag.

1 uur zorgtaken.

Tweede adres 3 uur huishoudelijk werk.

Omdat ik verleden week niet was geweest, vond ik dat ik nu extra mijn best moest doen  :)

Enfin, straks nog een uurtje, en dan ben ik weer klaar voor vandaag.

 

Lars,

Bern je al weer thuis met je hondenbrokken?  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, ik zei níet dat ik het niet begreep, maar dat ik me er moeilijk in kon verplaatsen. Ze hadden het een beetje opgegeven.

Maar, wat maakt het uit. Je neemt er altijd wel wat van mee :-)

bewerkt door Nadia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen paniek. Stond in de winkel en kreeg telefoon. Oudste dochter stond voor mijn deur. Eerste keer dat ze bij mij is geweest. Ze is bijna 8 maand zwanger. Niet veel gepraat komt later wel. Ze wil dat het goed is voor de kleine komt. Wel fles wijn gekocht voor bezoek. Zelf geen wijndrinker na bezoek meteen maar leeg gooien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan gerust wijn in huis hebben. Heb ik nu ook. Die fles ligt er al bijna een jaar. Krijg gewoon geen bezoek die het wil hebben.  :D  En mij trekt het helemaal niet; ben ook nooit een wijndrinker geweest. Maar misschien is dat voor jou anders Lars, als je zo'n enorme trek hebt. Dat ken ik eigenlijk niet dus ik heb makkelijk praten hierin.

bewerkt door Mupke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen,

 

het lukt me nou 10 mnd, om van de alc af te blijven, maar het blijft soms moeilijk, nou ook weer, terrasjes, ik ben al naar een terras geweest maar met een colaatje vind ik het maar saai.

10 maanden! Chapeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow...vanmiddag die docu gekeken in de herhaling....

 

 

 

 

Lars...niet voor anderen in huis halen...heel simpel.

Jezelf voorop stellen...

Het smoezenboek en wat nog niet meer gaat rare dingen doen...

 

Gewoon, in jouw huis, jouw plek geen drank...en bezoek snapt dat.

Of niet..maar dat is niet jouw zorg.

 

Sterkte man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier niet over nagedacht. Mijn moeder en zus zijn op bezoek geweest. Weten van de situatie en drinken niet. Dochter alleen op de koffie. Bezoek vanavond weet nauwelijks van mijn problemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars,

 

Je moet in dit prille stadium geen drank in huis hebben.

Later kan het wellicht.

 

En ik ben geen wijndrinker is flauwekul.

Een beetje doorgewinterde alcoholist gaat zelfs aan de eau de toilette.

Nu zie ik dat bij jou hopelijk nog niet gebeuren, maar een drinker wil drinken,

dus geen drank in huis is het devies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen,

 

het lukt me nou 10 mnd, om van de alc af te blijven, maar het blijft soms moeilijk, nou ook weer, terrasjes, ik ben al naar een terras geweest maar met een colaatje vind ik het maar saai.

Bertd hoi,

 

Het is hartstikke saai.Geen donder aan. :)

Het alternatief stemt ook niet altijd vrolijk.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, hoe ik dat doe qua bezoek?

In het begin - de eerste maanden: GEEN alcohol in huis gehaald. Gewacht tot ik geen angst meer had voor een terugval (dat was een GROTE angst) en toen langzaam gaan experimenteren met soms wel halen. Eerst nog flessen weggeborgen in kledingkast; en restes direct weggegooid. Inmiddels maakt dat allemaal niet meer uit en kan een fles open blijven staan. Dat was na ruim een jaar... Want nu weet ik niet alleen dat ik niet meer wil drinken, maar vertrouw ik ook mijzelf genoeg in die overtuiging. En nog steeds is voor mij het allerbelangrijkst, altijd en wat er ook gebeurt: die eerste niet nemen. Geen slok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn huis heb ik alcoholvrij verklaard, jammer voor mensen die wel drinken, maar is mijn huis.

 

Voor de rest ben ik enorm kwaad, alles te maken met forumhistorie. Moet er eigenlijk niet over beginnen. Mijn eerste gedachte was naar winkel te gaan,

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...