Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 mei 2016


Aanbevolen berichten

Goeiemiddag, ben ik weer, en met internet gewoon.... wat als gewoon beschouwd mag worden... :blush:

Foutje van de provider... en bedankt! Ik ga nog zien of ik mijn onkosten door hen vergoed kan krijgen.

 

Fijn dat de mods hier toezien! :excl:  Dank!

 

Maar ik ga de zon in hoor! Straks werken dus nu kan het nog.

 

Fijne dag! :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:

 

Vandaag doe ik weer mee.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, nuchter gaat NEE zeggen veel gemakkelijker en ben ik ook veel duidelijker naar mensen toe!

 

Wijfie, niet om grappig te doen of zo, maar er klopt iets niet in je redenering. Tenminste niet naar jezelf toe.

 

Je zegt dat je makkelijker NEE zegt als je nuchter bent. En dat je dan duidelijker bent.

Toch ben je voor jezelf (voor jezelf, hè..) duidelijker als je gedronken hebt, geloof ik..

Immers, als je nuchter bent begin je vaak te drinken, terwijl je NEE had gezegd tegen drank.

Je weet dan dat je niet moet drinken en toch doe je het omdat de behoefte aan JA groter is dan aan NEE.

Daartegenover staat dat, als je gedronken hebt en je zegt NEE tegen drank, dat je dan stopt..

Ik denk dat je duidelijker naar jezelf kunt zijn onder zware omstandigheden dan onder goede omstandigheden,

enkel omdat de behoefte aan en noodzaak van duidelijkheid dan groter is.

 

Ik denk dat NEE zeggen vooral werkt als je voor jezelf de behoefte aan en noodzaak van dat NEE goed in kaart hebt gebracht.

Dus als je jezelf en je beweegredenen goed kent. En als je jezelf en je beweegredenen goed kent is NEE zeggen

niet moeilijk meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie mij niet lezen wil stop dan nu het is niet verplicht. Ik ben een week alcoholvrij. Niet altijd makkelijk maar ik red het. Ik dronk elke dag. Weekend was wel altijd een reden om meer te drinken. Kon ik langer liggen geen verplichtingen. Vandaag wordt ik weer onrustig. Het is weekend als ik nu gewoon een paar drinken kan en dan stoppen. Weten dat het niet kan. Dat ik het niet bij een paar kan houden. Het zit tussen mijn oren. Als ik op maandag droog kan staan moet ik dat ook op zaterdag kunnen. Herkennen jullie dit? Hoe kom ik het weekend door zonder een enorm gevecht met mezelf hoef te leveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff voor de duidelijkheid Lars zie dit niet gelijk weer als een aanval (zal t er maar ff bijzetten)

 

Maar wat heb jij de afgelopen maanden gedaan en of geleerd in je therapie?

Toch niet verstandiger geweest om bij de groep je lessen te volgen ipv je terug te trekken op je kamertje en hier de hele dag bezig te zijn?

Geen pilletjes meer?

Geen handvatten meegekregen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik trek me niet geheel terug. Ben een paar uur aan het werk. Volgende week weer afspraak bedrijfsarts en wil ik meer werken. Weekenden vindt ik een crime om door te komen. Afleiding zoeken probeer ik wel. Het is net of het nog in mijn systeem zit. In mijn gedachten zit. Vrijdag de beer kan los. Daar wordt ik onrustig van. Ik de week heb ik ook mijn momenten. Wel veel meer afleiding. In de ochtend aan het werk. Ik heb in de middag afspraken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk, Lars, dat je niet van de drank af kunt komen zónder een enorm gevecht met jezelf te leveren of een enorme

verandering in jezelf teweeg te brengen.

Zoek je gewenste afleiding in de confrontatie met dit gevecht.

Niet drinken tégen je zin levert onvrede, onrust, oorlog.

Je kunt er doorheen proberen te komen om misschien te kunnen winnen.

Een andere oplossing, en dan bedoel ik echt oplossing, is je overgeven.

Geef je over, geef voor jezelf eerlijk toe dat je deze oorlog tegen alcohol niet kunt winnen.

Dan, en alleen dan, met de nodige hulp en met werkelijk openstaan voor herstel, is er grote kans

dat dranklust geen bedreiging meer vormt maar een (zelf)studieobject.

Zoek literatuur van zelfhulpgroepen (bijv. AA, NA) ga naar meetings, niet voor de gezelligheid maar om te leren.

Denk nou eens niet dat het je na iets even "geprobeerd" te hebben, zomaar allemaal komt aanwaaien.

Herstel is hard werken. Niet even, maar jarenlang. Dat klinkt vervelend en misschien zelfs beangstigend,

maar dat valt reuze mee als je eenmaal op stoom bent (om maar in stoomtreinenjargon te spreken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je vanmorgen schreef. Van ontkenning valse hoop naar berusting. Vanavond ga ik naar een zelfhulpgroep. Ik wil minimaal 2 keer per week heen. Vrijdagavond wil ik vast houden om het weekend mee te beginnen. Beter naar een meeting dan aan de zuip. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje, alvast van harte gefeliciflap voor morgen!

Ik hoorde van de week, dat mijn Belgenlandje morgen de hoogste temperaturen gaat hebben van heel Europa, dat was niet zo nodig maar is wel de slagroom op de taart voor mij. Dus met dit mooie weer heb ik weer het beste cadeau binnen. :sun: :sun: :sun:  Ik hoop dat jij ook van de zon houdt. :D

 

@Fruitvlieg, je mag me ook best appen als je me mist hoor. ;) Dat je mee wil doen omdat ik weer meedoe, vind ik leuk om te lezen maar tevens ook een beetje maf. We komen hier voor ons zelf nietwaar? Ik ben gewoon een tijdje gestopt omdat ik met het forum opstond en ermee naar bed ging en dat vond ik niet zo gezond voor ik zei de gek. Ik vermeed daar confrontaties in het echte leven mee. Nu ik op een plek werk die je "goede tijden, slechte tijden" kan noemen en ik mijn rol erin gevonden heb, weet ik dat ik op het internet dus niet heel erg anders ben dan in het echt. En dat botst dus met mensen. Heerlijke speelplek om mezelf een beetje te leren bijspijkeren. 

 

@Albert, ik was weer helemaal maf in mijn hoofd nadat ik mijn vader bezocht had. Maar ik sprak mijn broer en die kon alles weer in aannemelijke banen lijden. qua techniek en klussen is onze vader een goede kerel. Maar zet hem in een willekeurig sociaal onderzoek, dan of je lacht of je jankt je kapot want daar faalt hij altijd in. Waren voor mij net de juiste woorden om het los te kunnen laten en waarom ik weer blij ben. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om vandaag weer eens wat teksten te kunnen lezen

waar ik persoonlijk wat mee kan.

 

'Verslavingsgedrag'...en dan niet alleen drank.

Het blijft werken aan mezelf. En dat is ok.

Komt allemaal niet aanwaaien nee..

Niet 'strijden'..accepteren...en doen.

 

Fijne avond een ieder.

 

Morgen weer zo'n heerlijk warme dag?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker gewerkt.

Patienten zijn ook mensen.

Wist ik al, maar het is goed om jezelf eens te verbazen, soms nog.

 

Ik ben gisteren compleet lek-gestoken! Echt heel erg, dikke bulten op rug en hoofd etc.

Dus nu vraag ik me af hoe geharnast ik morgen de tuin in moet gaan...?

 

Slapen maar en morgen weer een genietdag in de zon.

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Vandaag dus alles gedaan wat ik wilde en moest doen.

Heb wel bijna de hele dag in de auto gezeten, maar dat was het risico, en met de trein was het allemaal zeker niet gelukt.

Heb mijn jongere broer kussen kunnen geven en even vasthouden na 4 jaar, ondanks eergisteren nog ruzie via messenger :blush:

Verschil tussen schrijftaal en spreektaal (net als hier)

Met mijn zus en zwager was het als vanouds.

Scooter overschrijven op postkantoor en ik mag er morgen mee rijden ;)

Vervolgens een mand gekocht met bloeiend spul voor op het graf van mijn Moeder (ben ik ook niet meer geweest sinds 2012)

en er naar toe gebracht, meteen ook weer even gekeken naar de begraafplaatsen van beide opa`s en oma`s.

Wat is een dag dan toch veel te kort.

Vanavond ook nog naar mijn jongste broer in ziekenhuis geweest, en misschien mag hij volgend weekend naar huis, hij heeft geen leukemie, hoorde hij vandaag :heart:

Scooter uit de auto gehaald, gestart en naar een plek gereden, HEERLIJK.

Morgen dus op scooter naar weekendwerk :)

Drank was niet aan de orde vandaag, want autorijden en drank gaan sowieso niet samen hè?

Dagpact geslaagd dus.

Truste :moon:

tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...