Spring naar bijdragen

Donderdag 5 mei 2016


Aanbevolen berichten

Al zo vaak ben ik weer begonnen met blowen op 5 mei bevrijdingspop. En ik merk dat ik achterdeurtjes open zet al een paar dagen. Dat niet drinken zal wel los lopen vandaag maar ik meld hier even dat ik niet ga blowen vandaag (en ook geen spacecake, koekjes of wat voor drugs dan ook) Ik kom me afmelden vandaag.

 

Weet dat er een stoppen met blowen forum is maar daar is nooit iemand. Ik hoef niet op een pact. Het is mijn eigen pact en afspraak met mezelf voor vandaag. Die ik even met jullie deel als stok achter de deur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al zo vaak ben ik weer begonnen met blowen op 5 mei bevrijdingspop. En ik merk dat ik achterdeurtjes open zet al een paar dagen. Dat niet drinken zal wel los lopen vandaag maar ik meld hier even dat ik niet ga blowen vandaag (en ook geen spacecake, koekjes of wat voor drugs dan ook) Ik kom me afmelden vandaag.

 

Weet dat er een stoppen met blowen forum is maar daar is nooit iemand. Ik hoef niet op een pact. Het is mijn eigen pact en afspraak met mezelf voor vandaag. Die ik even met jullie deel als stok achter de deur.

 

Dat pact met jezelf is ook het enige pact dat kan werken.. niemand kan je beter beoordelen op eerlijkheid, openheid van geest en bereidwilligheid

dan jijzelf. Je doet het uiteindelijk allemaal alleen voor jezelf. Hulp en steun van anderen is (vaak) onontbeerlijk, maar niet meer dan hulp en steun.

Ik kan zeggen: "Je kunt het".. maar dat is een slag in de lucht.

Alleen jij kunt zeggen: "Het is me gelukt.. én weten of dat waar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, hoe komt het dat je achterdeurtjes open zet? Weet je dat? Is het misschien "gewoon" gewoonte, waarmee je verslaving aan de haal gaat?

Goed dat je het herkent en erkent trouwens. En meldt.

Fijne dag, ik heb er vertrouwen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie strand-morgen frummers

wow wat een weer, en dat nog

een poosje door ook voorlopig.

 

Erik geef mijn schoondochter een knuffel voor me svp

ze zingt waarschijnlijk een lied voor je; Hangover (☺)

in Hlm om 14.30 uur. Ik lig dan te bakken ;)  of duik net naar of naast de bal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, hoe komt het dat je achterdeurtjes open zet? Weet je dat? Is het misschien "gewoon" gewoonte, waarmee je verslaving aan de haal gaat?

Ja het is een gewoonte. Heb daar voor het eerst geblowd en het sfeertje daar herinnert me aan vroeger. En ik ben wat rusteloos en dat triggert nu eenmaal. Druk op het werk, maar een dag vrij, wat leuks willen doen maar niet kunnen ontspannen eigenlijk. En dan is de ouderwetse manier van blowtje op het grasveld in de Hout heel aanlokkelijk. Met overmatig drinken, blowen uitgaan voel ik me denk ik ook weer in het sfeertje van 18-25 jaar, het publiek wat ook de meerderheid is op festivals. Maar dat ben ik niet meer. Maar hoofdzaak is tot rust willen komen. Maar 1x per jaar blowen is een illusie, dat gaat gelijk weer elke dag worden. En dat ga ik niet doen!

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jane staat ze op het podium? Ben benieuwd!

@Erik ken t gevoel, mijn tweede bevrijdingspop zonder drank.. en dit keer ook zonder sigaretten. Heb ook dat achterdeurtjes gevoel, maar hoort bij de spanning van zo'n dag denk ik (drukte, al die mensen pff).. hopelijk kom ik je nog even tegen! 100.000 man? Ah joh je weet nooit!

Fijne dag allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morgen kanjers, :)

vandaag een dagje naar huis. We gaan kijken hoe we een  houten chalet  kunnen plaatsen achter in m'n tuin zodat Jan voortaan vlakbij woont en me kan helpen als dat nodig is. Dus mantelzorger wordt. lief hé? Nou prettige dag allemaal :lips:

Ik had gehoord dat je hersenbloeding had gehad. Daarom kwam ik hier. Fijn dit te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al zo vaak ben ik weer begonnen met blowen op 5 mei bevrijdingspop. En ik merk dat ik achterdeurtjes open zet al een paar dagen. Dat niet drinken zal wel los lopen vandaag maar ik meld hier even dat ik niet ga blowen vandaag (en ook geen spacecake, koekjes of wat voor drugs dan ook) Ik kom me afmelden vandaag.

 

Weet dat er een stoppen met blowen forum is maar daar is nooit iemand. Ik hoef niet op een pact. Het is mijn eigen pact en afspraak met mezelf voor vandaag. Die ik even met jullie deel als stok achter de deur.

Ook vandaag denk je terug aan die momentjes dat je het wel overleeft hebt Erik.

Je wil het gewoon niet meer dus doe je het niet meer. Geen zorgen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb niet gedronken maar jemig wat een drank. Het begint al met hele groepen die aan het indrinken zijn in de bus. Heb wel 2 hijsjes van een joint genomen. Deed niet veel gelukkig. Op een gegeven moment teveel dronken mensen teveel spanning tussen mensen.....dan wordt het mij te druk en ga ik weg. Die twee hijsjes is niet volgens afspraak met mezelf maar toen kon ik nog wel zeggen niet verder te gaan en ik heb niks gekocht. Mixed feelings dus.

 

Wel een leuk middag gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al weer een klein beetje opgeknapt wijfie/ ?

 

Tja, erik, wat zal ik nou eens zeggen.

2 hijsjes, zal heus wel niks zijn.

Maar hoezo doe je het dan?

Ach, misschien toch een soort nieuwsgierigheid dan?

Enfin, uiteindelijk toch een leuke middag gehad begrijp ik

En als je zoveel mensen om je heen ziet drinken, en wat het met ze doet, weet je eigenlijk meteen weer, waarom je daarmee gestopt bent, toch!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 hijsjes, zal heus wel niks zijn.

Maar hoezo doe je het dan?

 

2 hijsjes en jezelf wijsmaken dat het eigenlijk niks is, is verslavingsgedrag. Op dat terrein bij bevrijdingspop is het zo verbonden met blowen en drinken. Niet drinken zit er stevig in gebakken. Niet blowen heb ik blijkbaar moeite mee. Iets mooiers kan ik er niet van maken. Maar ik had beloofd het op te schrijven en dat doe ik dus.....dit is het resultaat van vandaag. En los van dat alles een leuke middag, ja dat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...