kruidenthee67 Geplaatst 23 november 2016 Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 Ja, dat realiseerde ik me ook... Stom eigenlijk dat je als kind geleerd werd dat je niet mocht vragen. Nou, ik leer mijn kinderen dat ze wel mogen vragen, maar het antwoord dus soms nee kan zijn. En dat geldt ook andersom voor mij. Een creatief bosje voor Basta..geniet ervan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 23 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 Oh mooi!! Als ze droog zijn, zet ik ze gelijk in een vaas. Eigenlijk verdient LadyJane een bloemencannonade, maar die heeft geen eigen draad meer, of misschien wel, maar dan hangt-ie ergens in de middeleeuwen. Zo. Nu ga ik a) Hard aan het werk en Weer een droge dag maken. O ja, we moeten die dappere Lisette vandaag even van alles onder de riem steken!! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 23 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 Die smiley, waar slaat dat nou op... O, die komt automatisch bij (b met haakje sluiten) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 23 november 2016 Rapport Share Geplaatst 23 november 2016 (bewerkt) Ai, echte passieve agressiviteit 23 november 2016 bewerkt door Quinn smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 november 2016 Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 een eetbare bloem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 24 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 Oh... wat sjiek! Dank je wel, lady jane, die gaat ook in de vaas, eetbaar of niet. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 24 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 november 2016 En dat noemt zich een stotteraar, Lars, ik heb in tijden niet zo'n mooie, stevige barriton gehoord!! Mooi Spaans tongvalletje erbij, nou... mij heb je! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 25 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2016 Deze las ik bij Todd Smith-Dancing with cravings: (het sluil aan op de keukenwekkermethode) Cravings zijn verwarrend, dat komt omdat ze het gevoel geven van levensbelang te zijn. Als je cravings als vijand ziet, probeer je ze weg te duwen. Probeer er eens naar te luisteren alsof het een jengelend kind is. Het kind weet alleen maar dat er iets mis is, hij wil iets. Het is aan jou om te bedenken wat hij éigenlijk wil. Als hij hard huilt omdat hij verloren heeft bij een spelletje, is hij misschien gewoon moe en moet hij slapen. Probeer ze zo snel mogelijk te vertalen. kruidenthee67 en Eef123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 25 november 2016 Rapport Share Geplaatst 25 november 2016 Goeie timing wel, al zie ik de craving nu als vriend. Weet dat het misleidende gedachte is, maar toch. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 november 2016 Rapport Share Geplaatst 25 november 2016 craving is neutraal net als alcohol wat doe jij er mee?en wat niet? niet wat laat jij craving met jou doen dus. kruidenthee67 en basta reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 25 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2016 Ik ging uit eten met een nieuwe collega, beetje spannend. Eén glas wijn kan toch wel, dacht ik toen ik er naartoe fietste, niet als drank, maar om te proosten en om het etentje speciaal te maken, dat is heel iets anders dan zwichten. HOU JE KOP!!! Ik kan ook een glas wijn bestellen en het niet opdrinken, dan is het niet zo karig. NEEHEE! Ik neem thee, ik neem thee, ik neem thee. Wat bleek? Hij nam drie keer achter elkaar perensap. En na de koffie weer: perensap. Toen ik ernaar vroeg vertelde hij dat hij op zijn dertigste was gestopt met drinken. (Hij is vijftig) Dat was het. Hij dronk echt veel teveel, dus hij was gestopt. Alsof hij zei: ik woonde zo klein, toen ben ik verhuisd naar een grotere woning. Klaar. HIj snapte mijn verbaasde vragen niet. Voor hem klonk het zo: 'Maar ging je dan niet steeds weer terug in dat kleine kamertje wonen? Nee, hij was gewoon gestopt. Alsof er geen verschil is tussen een niet-drinker en een gestopte drinker. Ik weet niet precies waarom, maar ik vond het een verademing. . Sita2 en Eef123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 november 2016 Rapport Share Geplaatst 25 november 2016 zo voelt het voor mij ook Basta sinds mijn laatste stoppen dus. Alle voorgaande keren was de knop niet om, wilde/kon ik stiekem toch niet stoppen. Maar eenmaal de knop om heb ik nog nooit craving gehad en trek ook niet. Alleen een weten; in sommige omstandigheden zou ik vroeger wel hebben gedronken. Nu is dat niet meer aan de orde. Er zijn nog wel momenten dat ik denk; kan ik hier zekerheid aan ontlenen? Dat blijft open voor me, dus ik blijf hier alert, op t forum dus, thuis of elders al 7 jaar niet nodig meer, heerlijk en bevrijd gevoel. Het kan dus echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Nieuwsgierig, kon je jouw verhaal delen met deze collega? Of was dat een brug te ver? En toosten doen we met thee. Basta. Goed gedaan weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Jee Basta, wat een verhaal! Kan het me helemaal voorstellen. Onmogelijk toch, zo'n beetje spannend etentje zonder wijn?!? Stress stress... En dan... zendt de goede Heer jou deze collega. Die gewoon niet meer drinkt. En wij zijn gestopt. Elke dag weer. We weten het nu zeker: in het hemel is men nuchter. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 En die perensap vind ik ook een sterk detail trouwens. Perensap... bloody cool. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Haha, wat geweldig! We zijn echt niet de enigen die niet drinken basta en Sita2 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 hoe meer mensen erom vragen hoe eerder "gewoon" bloody basta pear-juice is de beste Eef123 en basta reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Ja, het was de goede heer die de kurk snel op de fles duwde. Ik kon mijn verhaal kwijt, Quinn. Hij zei: 'Dat had ik niet achter je gezocht.' (Achter wie zoek je zoiets dan wel?) LadyJane, wat lijkt me dat heerlijk, als de knop echt, écht om is. Waarom kon het op 4 augustus 2009 ineens? Ik ga patent aanvragen op de Bloody Basta! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Ja precies Basta, 'wij' zijn gewone mensen. Precies wat mijn huisarts zei: die zag ik niet aankomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Zeker omdat je geen klitten in je haar hebt, Thee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Eventjes.... Bastapasta: jij bent toch nu al een poos gestopt? Waarom niet op het jaarpact? Heb ik iets gemist? volgens mij hoor je daar toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Au!! Mijn zwakke plek! Smart, ik vertrouw mezelf voor geen meter, ik ploeter zo en ik zie voor me dat ik steeds aan Jan moet vragen: wil je me er weer even afhalen? Wil je me er weer even opzetten? Maar mijn gesprek van gisteren met die collega die niet meer dronk omdat hij dat nu eenmaal besloten had, en ook ladyJanes reactie daarop, hebben me weer daadkrachtiger gemaakt. Onvoorspelbaar welke snaar er ineens geraakt kan worden... Ik hoor er bijna, Smart... kruidenthee67, smart en Sita2 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 O hum, jezelf niet vertrouwen, wat akeliggggggg. Maar het gaat toch echt al een poos goed? Krijg je wel genoeg veren in je... complimenten bedoel ik? :rose: voor jou: omdat je keigoed bezig bent! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Oh wat lief Ja, ik krijg veel veren in mijn complimenten, hoor! Ik ben zo blij met jullie. Maar het gevoel van die eerste maanden heb ik nog niet terug. Er was geen twijfel, geen aandrang, spanning, craving... echt niet! Schenk mijn glas maar vol, of niet, maakt niet uit, ik drink toch niet. Die zoek ik weer. Eric Clapton zei: 'Nu niet, nooit niet.' Klaar, dat was zijn steuntekst, meer niet. Ik vind hem wel weer terug, hoor. Ik weet nu weer waar ik het moet zoeken. Dat gedecideerde spreekt me aan. Dank je wel, Smart! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden