Spring naar bijdragen

Basta


basta

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij dronk veel, steeds meer en uiteindelijk een fles per dag. Dat duurde een jaar of tien. Toen kwam hij een keer met een groep vrienden in een restaurant waar geen alcohol werd geschonken. Iedereen haalde zijn schouders op, ook wel eens leuk om mee te maken, maar hij was bijna in paniek: GEEN WIJN???

Het was een vreselijke avond, hij hunkerde zichzelf haast een hartaanval. En nu komt het:

Van deze ervaring schrok hij zo, dat hij besloot om niet meer te drinken.

Einde verhaal.

Hij heeft nooit meer gedronken, praat er nooit over, is verbaasd als ik vraag wat zijn strategie is.

Hij wilde niet meer drinken en dronk dus niet meer.

Ik bewonder hem zo, maar daar snapt hij niks van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha smart, goeie timing, ik ga zo uit eten, ik gok dat ik mijn eerste toost om 19.15 uitbreng, dan knipoog ik even met mijn Radler naar jou, oké?

Dat heb ik een keer eerder met kruidenthee gedaan, ik bedoel met kruidenthee met Kruidenthee en Etty, dat gaf net het laatste zetje.

 

Ben jij lekker aan het schrijven? Ga je iets 'opzetten'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, van het ene naar het andere uiterste.  :)

Maar niet gerelateerd aan wel of niet droog.

 

Wel doseren en balans zoeken.

Heb het soms heel druk, vol in beweging en actie

om  vervolgens weer in een soort van stilstand te komen.

 

Ik zoek daar naar evenwicht.

Want na die drukke dagen heb ik ook heus genoeg te doen.

Maar kom ik niet goed in beweging, waardoor ik het later weer 

als té druk ervaar. Snappie?

 

Dus balans.

 

Qua drinken is het simpel. Niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus het was gezellig Bassie? ;)  toast doorgekregen.

Ik was gisteren aan het uitmoeien van een paar drukke dagen dus heb veel

aan de contacten gedaan en (te)veel bij de pc gezeten. Toetsenbord weer redelijk okay - snap het ook niet.

Met schrijven 2 projecten onder handen. Ga straks verder.

 

Wat is jouw wel-balen precies??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn wel-balen is: 

(bijna onherkenbaar, want gecensureerd wegens ban-dreiging)

NEE!! Heb ik tóch weer gedronken! Waarom, waarom, wat ben ik toch een ****, zie je wel, ik kom er nooit vanaf, ik kon toch gewoon thee drinken?? Nota bene N. dronk ook gewoon thee!! Slappe *** die ik ben, waarom heb ik niet enzovoort.

 

En nu: Lekker.... rustig en tevreden wakker worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ha, ha, oké, toegegeven: het is dames-logica.

Kijk Meya, ik drink niet, punt. Het verlangen om een minderaar te zijn, bleek in mijn geval de schijnheilige stem van mijn verslaving:

'Je kunt het toch proberen? Ja, je hebt het tienduizend keer geprobeerd, maar nu is de situatie weer anders! Geef het toch een kans!'

 

Als ik wakker word, stel ik me even voor dat ik wel had gedronken, dan voel ik even na hoe verschrikkelijk ik dan zou balen, en dan.... blijkt het niet zo te zijn!

Dat is optimaal profiteren.

 

Het klinkt luchtig en lollig, maar man, man, wat een worsteling brengt die verslaving met zich mee...

 

Ik heb jouw draadje bijgelezen, wat een zware tijd heb je achter de rug, zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft een rare ervaring:

'Drink je rood of wit?'

'Ik wil graag thee.'

Stilte.

'Maar je bent toch op de fiets?'

(Even voor de duidelijkheid: niemand kende me, ze wisten niet dat ik vroeger gráág wijn dronk.)

'Jawel, maar ik drink geen alcohol.'

Wat er dan met de sfeer gebeurt... alsof ik zeg: 'Jullie merken het niet aan me, maar ik ben meervoudig gehandicapt.'

Hoewel, ik bedenk me nu dat ik het me misschien alleen maar verbeeld, omdat ik er zélf nog aan moet wennen, en omdat ik vroeger zelf zo gereageerd zou hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag in de auto een gesprek gehoord tussen Byron Katie en een aan alcoholverslaafde vrouw.

Die vrouw zei: Ik beschouw alcohol als een slechte, bedriegende minnaar die me er steeds weer inluist.

Byron Katie: maar alcohol bedriegt je niet, het doet preciés wat er van hem verwacht wordt: het bezorgt je een lichte verdoving, een aangename roes, dan dronkenschap. Daarna een kater, spijt, schaamte.

Dat is de belofte van alcohol en hij houdt zich er keurig aan.

Jíj bent de bedrieger als je jezelf steeds belooft om te stoppen en je niet aan die belofte houdt.

Punt voor Byron. Ik heb ook de neiging om woedend te zijn op dat hele alcoholgedoe, omdat het me zoveel strijd oplevert.

Als ik mezelf citeer krijg ik een dubbele ban, zo spuugzat ben ik het.

Maar die drank houdt zich dus aan z'n belofte.

Kwaad zijn op die verslaving dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf vanavond haast een blaasbreuk gedronken aan kruidenthee, (tegenwoordig denk ik er '67' achter)

Mijn gezelschap dronk het dubbele, maar dan bier. Hoe verstouwde ik al dat vocht vroeger??

Ze roken uit hun mond naar aceton, hebben jullie dat ook, dat je de alcohol zo in andermans adem ruikt?

Niet eens vies, eerlijk gezegd.

Nou, lekker helder slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja precies! Ik ben het gortdroge geweten. Nog eens extra omdat ik mijn motivatie moet geven:

'Nee, effe geen zin,' zou echt niémand van mij geloven. Dus leg ik het uit: ik dronk teveel, maar vooral te graag, ik werd gek van die obsessie.

En dan gaat het gesprek meteen over alcohol, en gaan mensen vertellen hoe goed ze de zaak in de hand hebben.

(Hips)

Ik wil het ook helemaal niet, die functie van chef blauwe knoop brigade. Drink toch lekker door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad: 'hoe was je vakantie.'

Ik heb er helemaal geen behoefte aan om andermans geweten te zijn. Als ik met één iemand ben, wil ik juist graag dat die gewoon blijft drinken. Ik denk toch nog: laten we de schade nou maar beperken.

Maar ik verkeer niet in echte zuipgezelschappen, dat was het probleem nou juist, ik wilde áltijd meer en sneller.

Vriendinnen die nadenken, om vijf uur!! "Ehm... doe maar... thee."

Dan brak het zweet me uit want ik redde het simpelweg niet om ook thee te nemen.

Die idiote dwang.

Klaar daarmee!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...