Gast Geplaatst 22 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2016 Mateloosheid, dat blijft een gevaarlijke voor mij hoor.. Maar aan motivatie geen gebrek. Lijkt of ik nog gemotiveerder ben dan de eerste x. Quinn, een basis is een basis.. niet slecht niet goed, het is een begin.. Voor iedereen hier op het forum is het werken en blijven werken, maar die moedeloosheid moeten we zien om te draaien in HOOP. Er is hoop omdat we de beslissing hebben genomen om er iets aan te doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 22 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2016 Ik draai het graag om basta... waarom zou het niet lukken ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 22 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2016 moedeloosheid moeten we zien om te draaien in HOOP. Er is hoop omdat we de beslissing hebben genomen om er iets aan te doen Inderdaad! En moedeloosheid is heel vruchtbare grond voor het what-the-f*ck-moment. (Met een u wordt geloof ik niet getolereerd) Voor mij is hoop nog te voorzichtig, Lieve. Er zit: 'je weet maar nooit.' in. Ik wil zeker weten, klaar uit, nu niet, nooit niet. Deur dicht en wegwezen daar. Basta, dus. Claartje, waarom zou het niet lukken: ja, je hebt gelijk. Maar mijn vriendin wilde me behoeden voor de zoveelste gestrande poging. Doe het anders dan anders, en dan kun je zeggen: waarom zou het nú niet lukken. Ach, het zijn ook allemaal maar woorden, maar voor mij is de manier waarop ik erover denk en praat belangrijk, de toon en de woordkeus. Ik neem elke ochtend een zin in mijn hoofd om op te kauwen. Vandaag was het: denk nooit dat het eigenlijk wel meeviel. Morgen doe ik: waarom zou het niet lukken? Monster en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 23 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 Hallo Basta, ik lees je graag. Dank je wel voor je helpende overdenkingen. Deze zin helpt mij: als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 23 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 Ja graag kopiëren, Sonnetje, zet hem maar op de billboards in de stad, ik herken wat je zegt, dat arrogante egootje. Of het is dat gore drankduiveltje, vermomd als mijn ego. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 23 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 Deze zin helpt mij: als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. Ja!! Ik las deze op een website: Verdrinken ô Diepe zee, ô wijde plas! Wat ligt er in uw golven Al menig-een bedolven!... Maar toch! - hoe groot het aantal was Van hen, die in Uw' afgrond zonken, Toch zijn er vrij wat méer verdronken In 't klein jeneverglas. ô Diepe zee, ô wijde plas! Wie in Uw' vloed moest sneven, Weet, dat zijn dood en leven Toch in de hand des Heeren was! - Maar wie zegt, in Wiens hand zij zonken, Die in het helsche vocht verdronken Van 't klein jeneverglas! J.P. Heije (1809-1876) uit: Al de volksdichten, deel 2 (1865) Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 23 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 op naar TOP training deel 2... basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 23 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2016 Deze is van Eric Clapton, simpel maar kraakhelder: Nu niet, nooit niet. lady jane en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 25 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2016 Ik kan in mijn leven zo ongeveer alles doen wat ik wil, op één ding na, en dat is alcohol drinken. Er blijft zoooooooveel over. Quinn en Sita2 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Ik kan in mijn leven zo ongeveer alles doen wat ik wil, op één ding na, en dat is alcohol drinken. Er blijft zoooooooveel over. Dat is wel een hele mooie ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 (bewerkt) Dat is wel een hele mooie !Geleend!Voor degenen met normale ogen type ik hem even over: We try to make this more complicated than it really is: Don't drink. I can do almost anything in my life except drink. Het komt uit 'sober for good', een boek met interviews met Lang-gestopten, heel eerbiedig 'masters' genoemd. 26 augustus 2016 bewerkt door basta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2016 (bewerkt) Ja, Lars, komtie:We maken het moeilijker dan het is. Gewoon: niet drinken.Ik kan bijna alles doen in mijn leven, behalve drinken. 27 augustus 2016 bewerkt door basta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2016 Uit eten geweest, iedereen nam een cocktail vooraf en ik... Ook! Hoera voor het restaurant dat een alcoholvrije cocktail op de kaart heeft, die dan ook nog eens verrúkkelijk was. smart, Claartje68 en Claartje reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 28 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 (bewerkt) Van de training: 'Wat is de onmiddellijke beloning voor zwichten? Wat is de prijs op langere termijn? Is dit een goede ruil?' Breng het kernachtig onder woorden, zorg dat je die zin paraat hebt. Zorg dat je echt weet wat je doet als je de eerste weer neemt. Het schimmige gemompel van: eentje kan wel en morgen stop ik weer en zo erg was het nou ook weer niet enz moet plaats maken voor die ene zin. De onmiddellijke beloning is roes, gezelligheid, een soort euforie. De prijs op termijn is verslaafd zijn, moeheid, obsessie, machteloos zijn tav hunkering, ongelukkig, schaamte, geheim. Mijn kernzin werd: (beetje dramatisch, maar zo voelt het wel) Als ik dit glas neem, staat de deur naar de hel weer open. Je moet inzien dat je voor een keuze staat die wilskracht vergt, anders kiest je brein automatisch de gemakkelijkste optie.' 28 augustus 2016 bewerkt door basta Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Ok.. hup in mijn nuchterheidsdoos.. dank je wel Basta.. hier kan ik weer veel mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 28 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 (bewerkt) Ik heb in navolging van jou een nuchterheids-lade ingericht. En mijn laatste fles bewaard, waar vanaf mijn stopmoment een verse bloem in staat. Ik vind het fantastisch, zoals jij je tot de tanden bewapent, het betekent dat je inziet hoe groot het monster is. Oh, dit wilde ik eigenlijk op jouw draadje zetten. Nou, alsnog. 28 augustus 2016 bewerkt door basta Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Ik vind dit echt heel mooi Basta.. je laatste fles bewaren en er een verse bloem inzetten. Dank je wel.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Nuchterheidsdozen en lades. Wat een leuk idee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Ik heb een lege fles bewaard met daarin briefjes die ik de eerste tijd aan mezelf schreef als reminder waarom ik gestopt ben. Claartje en Sita2 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Ook een goed idee Vol.. krijg je de briefjes er nog uit. Ik heb eigenlijk best veel aan die doos.. stop er ook gewoon veel uitspraken in die ik mooi vind en lees die af en toe wel eens. Geeft me een soort van veilig gevoel dat ik erin kan kijken en nog eens extra besef waar ik het voor doe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Ja, die kunnen er wel uit denk ik Maar doe ik nog even niet..ben beetje bang ik dan denk dat ik de beginfase voorbij ben en minder alert word. Misschien straks tegen oud/nieuw ofzo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Ik ben daar ook nogal bang voor, dat ik opnieuw overmoedig zal worden en het niet meer zo nauw ga nemen, dat die drank weer als een gladde aal mijn leven binnen komt; Weer opnieuw denken, eentje en dan stop ik weer. Misschien zeur ik hier wel gewoon teveel over door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 28 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Ja, dat snap ik, Vol, van die beginfase. Lieve, blijven zeggen, alsjeblieft, het is helaas geen gezeur, ik ben er ook zo bang voor. Die gladde aal... Ik heb duizend stoppogingen achter de rug, allemaal tijdelijk succesvol. Maar deze, stopactie duizend en één, moet en zal overeind blijven. (Amen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2016 Wat vind ik? Liever gezegd: wat ervaar ik? Ik heb ruim acht jaar geleden middels een 12-stappen behandeling erkend dat ik machteloos sta tegenover mijn ziekte verslaving. Tegelijkertijd verbond ik mij aan het 12-stappen programma waarin herstel centraal staat. Sinds die tijd ben ik een verslaafde in herstel. Nooit zal ik een herstelde verslaafde worden, de ziekte verslaving is ongeneeslijk. Wel kan ik, als ik aan mijn herstel blijf werken, een tegenwicht bieden aan de machteloosheid, namelijk acceptatie. Door te accepteren dat ik verslaafd ben, daar door en door van doordrongen ben en dagelijks mijn verbondenheid aan het programma ververs middels gebed (kalmte, moed, wijsheid..) en meditatie, kan ik aan mijn herstel blijven sleutelen en een herstellende verslaafde blijven, een werk in uitvoering. Nooit is het klaar/geweest.. Het werk is pas klaar als ik er ben geweest.. Ik ervaar geen drankduivel/-monster meer, geen angst daarvoor. Ik ervaar drankloosheid als een bewuste manier van leven. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 29 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2016 Oh, wat een mooie reacties, dank jullie wel! Daar ga ik vandaag eens flink op broeden. Lieve, thuiskomen! Pumps uit, sloffen aan en meedenken. Ik wilde eigenlijk alleen maar even dit simpele zinnetje snel posten: Optimisme werkt motiverend, een scheutje pessimisme zorgt voor een beter resultaat. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden