basta Geplaatst 25 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 december 2016 Ik heb zo'n fijne avond gehad... We hebben een vreemd huishouden, zal ik maar zeggen, een bont gezelschap, overal vandaan geplukt, veel gezellige steekjes los. Ik zat alleen maar slap van iedereen te houden, ze zijn zo lief voor elkaar en voor mij en toen heb ik met mijn stomme kop een glas wijn gedronken. Het viel niemand op, ik werd ook weer achteloos bijgeschonken. Die heb ik laten staan. Het gaat dus niet om de hoeveelheid, maar ik baal er zo van dat die spanning er nog altijd is. Ik ga nu maar proberen om geen spijt te hebben. Morgen weer verder bij waar ik was. O ja, melden bij Jan. Dat olifantenpad in mijn hoofd moet langzaam dichtslibben. Grrrrr!! Klaar. Ik hoop dat jullie het fijn hadden! Wat ik tot nu toe las was het voor de meesten (ook) een goeie avond, gelukkig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 25 december 2016 Rapport Share Geplaatst 25 december 2016 Suffie!! Dat wil je niet. Wel fijn dat je niet bent doorgegaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 25 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 december 2016 'Suffie' is wel een fijne benaming om mee in te slapen, veel liever dan wat ik zelf in mijn hoofd had. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 25 december 2016 Rapport Share Geplaatst 25 december 2016 Lief stout suffie? basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 december 2016 Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Hé suffie, top dat je zo'n fijne, liefdevolle avond hebt gehad. En mag ik het stoer vinden dat je die tweede hebt laten staan? Nee? Doe ik toch. Stekker, Lika en basta reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 december 2016 Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Och, suffie. Dat weet je dan ook weer. Jezelf niet veroordelen! Echt niet doen, heeft geen zin. Wel ff alert worden, zijn. Ik ken dit What happend? De draad weer oppakken. En dat je de rest kon laten staan, heel goed. Niemand die het merkte? Je partner ook niet? Kop op he, je weet wat je wilt en waar je het voor doet. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 december 2016 Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Lieve Basta, wees aub mild voor jezelf en wat Thee zegt. Blijf even extra alert. Laat ajb het genieten van de avond gisteren er óók zijn. Weet je hoe het kwam? basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Dank je wel, jongens! Ja, het lukt me om de avond overeind te houden, maar ik heb wel weer gezien met welk monster ik te maken heb. Lika, ik weet niet hoe het kwam, in mijn herinnering dronk ik heel snel stiekem dat glas leeg, omdat de grote baas (ik) even niet oplette. Thee, mijn partner glimlachte een beetje samenzweerderig, alsof ik streng ben voor mezelf door niet te drinken. De boog kan niet altijd gespannen zijn, zoiets, snap je? Hij onderschat het gevecht. Nou ja, ellebogen afvegen, dank je Lars, blij zijn dat ik van schrik meteen stopte met drinken, dank je Quinn, en moedig voorwaarts. Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 december 2016 Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Leermoment meid. Ja, ik snap dat van je partner. Het is niet te begrijpen voor hem. Dat is ons inmiddels ook duidelijk. Tja, en wat kon hij doen? 'Dat je even niet oplette'. Bij mijn uitglijders, terugvallen had ik het gevoel dat ik er zelf niet bij was. Heel eng vond ik dat. Alsof het me overkwam. Weet niet of je dat bedoelt? In ieder geval lijkt de schade beperkt, en kun je hoop ik met mildheid naar jezelf kijken. 'Het gevecht'...daar zit nog wat Basta. Ik ben aan het lezen in 'Vrij'... Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Bij mijn uitglijders, terugvallen had ik het gevoel dat ik er zelf niet bij was. Heel eng vond ik dat. Alsof het me overkwam. Dat is precies wat ik bedoel en daarom heb ik ook het gevoel dat ik me niet kan wapenen. Wapenen, vechten... ja, daar zit nog wat. Ik ben ook 'Vrij' aan het lezen, nog maar net, maar het zegt me wel wat. Bedankt voor je reactie! kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 december 2016 Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Sja wapenen..ik weet het niet. Ik lees over 'ego' en 'gedachten'. Eerlijk gezegd allemaal niet zo nieuw. Maar het wordt wel heel duidelijk neergezet. Acceptatie en de strijd opgeven. Maar o, wat is dat soms moeilijk. Ook dat vraagt oefening en discipline, niet denken 'dat je er bent'. Wat dat ook mag betekenen. We blijven leren Basta. Wij allemaal hier op het forum, ieder op zijn eigen manier. En pik eruit waar jij wat mee kunt. basta en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 26 december 2016 Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Dit was wat jij een wtf moment noemt toch? We hebben het daar eerder over gehad zonder dat ik het te pakken kreeg. Misschien dat ik het, net als Lars zo te lezen, gewoon niet ken. Mocht je zin hebben om precies te beschrijven wat er gebeurde dan wil ik dat graag horen. Kan wellicht ook nuttig voor jezelf zijn. Ik ben ook benieuwd naar wat er precies gebeurde tijdens dat glas en hoe het lukte om het tweede te laten staan. Maar als je het liever laat rusten om lekker 2e kerst te vieren dan heb ik daar meer dan begrip voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 december 2016 Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Ik hoop gewoon dat het smerig was! Iets anders weet ik niet te zeggen dan.... het is geen ramp basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 december 2016 Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Zit het nog eens over te lezen en wil nog even benadrukken dat ik je moment en het glas wijn beslist niet wil bagatelliseren. Al moet ik ook eerlijk toegeven dat ik best jaloers ben op dat ene glas, dat dan ook wel weer. Stom hè? Maar zeg, hoe ging het vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 (bewerkt) Meya, zeker is dat nuttig voor mezelf! Tijdens een WTF-moment zeg ik, razendsnel, voordat ik weer bij zinnen kom: 'ach, wat kan mij het ook schelen, ik neem er gewoon een. Ik doe alles al zo braaf en zoveel dronk ik nou ook niet, kom op, zeg. Morgen stop ik weer en anders overmorgen, who cares.' En dan schenk ik in. Maar gisteren was er geen enkele overweging vooraf. Ik ben hersendood. 'Suddenly, I found myself drinking.' Ik gebruik het echt niet als excuus: 'ik kan er nu eenmaal niks aan doen, want het overkomt me.' Maar kennelijk moet ik me vaker afvragen: tocht het? Zo ja, dan staat er een achterdeurtje open. Dank je wel voor je vraag, ik kan me voorstellen dat jullie er geen jota van begrijpen, maar mij is nu ineens het onderscheid wel duidelijk. Blablah Basta. Lars, inderdaad, het zijn plekken waar het voorhanden is: restaurant, etentje... En Quinn, jij bagatelliseert nooit. Ja goed, jezelf af en toe... 26 december 2016 bewerkt door basta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 december 2016 Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Dat is het alert blijven....denk ik.... Hmmm...welk onderscheid, leg nog eens uit? En dat bedoel ik echt serieus. Die blahblah moet je ook ff verklaren...euh..mag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Ha Thee! In het ene geval neem ik nog de tijd om mezelf ervan te overtuigen dat het dikke flauwekul is om helemaal niets te drinken. In het andere geval zit ik gewoon ineens te drinken. En met blahblah bedoel ik: basta met haar babbels, stop nou maar gewoon met drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 26 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2016 Hahahaha, dank je wel! Niet smokkelen he Lars! Geen pb-bosjes sturen. Hé, wat goed van jouw avond!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 27 december 2016 Rapport Share Geplaatst 27 december 2016 Grinn... bastababbels. En toch, zodra je jezelf zag zitten in zo'n ineens zit ij te drinken moment, stopte je. Stapje vooruit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2016 Dat lijkt me dus echt heel erg vervelend. Kun je je nog momenten herinneren van die avond, in combinatie met alcohol? Dat je merkte dat je er ook wel zin in had, of in ieder geval, dat je je bewust was van de drank? En wat je toen dacht? Wat had je je voorgenomen mbt alcohol vooraf? Ik probeer me steeds maar te herinneren wat mijn houding die avond tav drank was. Ik denk nu dat ik het vermeden heb om er serieus en met veel aandacht over na te denken, Dat is wel veelzeggend, kop in het zand zodat de achterdeur op een kiertje kan blijven. Dat ga ik anders doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 27 december 2016 Rapport Share Geplaatst 27 december 2016 Miss iets teveel vertrouwen in jezelf; het werd te gewoon.... almaar basta zeggen zal niet altijd mee vallen. Val jezelf niet te hard. Wees waakzaam en waardig lieverd! en wat ben je creatief! overal waar ik je lees ben je luchtig en vol verrassingen. het valt domweg niet mee om altijd maar ernstig jezelf in de gaten te houden. (ben ik te mild voor jou en mij?) basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 28 december 2016 Rapport Share Geplaatst 28 december 2016 het valt domweg niet mee om altijd maar ernstig jezelf in de gaten te houden. (ben ik te mild voor jou en mij?) Ik weet het niet, maar denk wel dat dit zo een grensgeval is dat ook naar de verkeerde kant kan hellen.. Mild zijn is in mijn ogen heel goed en mild zijn over toch drinken, het ''gunnen'' als het mis gaat denk ik toch anders. Als ik dat al mag zeggen smart en basta reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 28 december 2016 Rapport Share Geplaatst 28 december 2016 (bewerkt) Meya, zeker is dat nuttig voor mezelf! . Nou, dan duw ik nog ff door: Ik ben ook benieuwd naar wat er precies gebeurde tijdens dat glas en hoe het lukte om het tweede te laten staan.Eigenlijk vraag ik geloof ik: hoe eindigt die 'hersendood'? . 28 december 2016 bewerkt door Meya Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 29 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 december 2016 Hier Larsman, hier! Ik had mijn huis vol kroost, ik heb alleen maar roosvicée en fristi gedronken, en veel te slappe maar goedbedoelde 'koffie'. Eigenlijk vraag ik geloof ik: hoe eindigt die 'hersendood'? Ik drink razendsnel, zo eet mijn hond als hij iets lekkers heeft gevonden wat afgepakt kan worden. En dan kom ik tot bezinning, het hoeft maar een millimetertje afstand te zijn. Lekker, denk ik eerst, en dan: IK WILDE DIT NIET!!! Daarna kan ik al mijn mantra's weer loslaten en de eierwekker, surfing-the-urge enzovoort. Ik ben blij dat Kruidenthee het herkende, want het klinkt absurd, dat zie ik wel. De observatiepost heeft vrijaf gekregen, ja. Die klaploper moet de laan maar eens uit. Etty, ik blijf het moeilijk en eng vinden om mijn verslaving te koppelen aan een onderliggend gevoel van onvrede, angst, teveel druk etc. Ik wil graag dat het heel simpel is. (open deur om in te trappen, voor je man) Mild zijn is in mijn ogen heel goed en mild zijn over toch drinken, het ''gunnen'' als het mis gaat denk ik toch anders. Smart en Sita, mijn mildheid is zo opportunistisch als de duivel. Je moet lief voor jezelf zijn! Plop... kurk eraf. Maar ik zit weer in het zadel. Nu ga ik gauw lezen hoe jullie het maken. Bedankt voor het meedenken! (Heel erg bedankt!) smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 29 december 2016 Rapport Share Geplaatst 29 december 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden