Spring naar bijdragen

Woensdag 30 maart


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

De weg van de minste weerstand is helemaal niet meer drinken Agnieta.
 

Ik ben zelf niet meer dagelijks bezig met alcohol. 
Maar daar ging heel wat tijd over.
Alert ben ik altijd.

 

Alert is een fout woord. 
Maar goed..het is wat het is
 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Aggie er gebeurd hier in huis nog al wat zeg. Maar omdat ik niet meer drink zou dat dan niet belangrijk zijn om hier te melden.

Mensen zijn vaak niet zomaar verslaafd aan drank en daar mag best ook aandacht aan besteed worden.

Alleen aandacht voor het drinken of de kater is niet genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of het één persé met het ander te maken heeft Agnieta. Ik bedoel hier dagelijks aanwezig zijn en het dagelijks bezig zijn met alcohol.
Als morgen het forum voor mij wegvalt is dat ok.
Het zal in geen enkel opzicht een verschil maken in die zin dat ik niet iemands anders falen nodig heb om vast te houden  of te beseffen.

Ik begrijp wat je bedoelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Maar is dat wel waar wat je schrijft dat je niet dagelijks met alco bezig bent?

Je bent hier toch ook dagelijks volgens mij...

 

 

Ik ben zeer zeker niet meer dagelijks met alcohol bezig. Wel ben ik dagelijks "bezig" met

herstel van de ziekte verslaving.

Wat verslaving is weten we allemaal wel zo'n beetje. Dat werkt voor ieder van ons hier praktisch gelijk.

Maar wat herstel is, daar heeft ieder die hier mee bezig is een eigen verhaal te vertellen.

Met onderlinge overeenkomsten én onderlinge verschillen.

Alcohol de baas láten worden heeft ons allemaal hier doen komen.

Alcohol de baas wórden is het vervolg hierop en vult nu al ruim elf jaar dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet de hele dag aan alcohol drinken gedacht, maar herstel van mijn ziekte verslaving is elk moment van de dag aan de orde. En zo vind ik dat ook fijn, niet stil staan, mezelf (emotioneel) blijven ontwikkelen als goed mens en goed met de mensen om me heen om kunnen gaan. Ik zoek die uitdagingen op, ik heb geen tijd meer om er passief op te gaan zitten wachten.

Ik noem dat mijn nieuwe leven.

Zo, en nu ga ik te voet een uur onderweg naar een NA bijeenkomst en straks ook weer terug, heb ik mijn beweging ook weer gehad.

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn de Belgen toch leuk he: schudden met je poep! :D  :D

 

Ik zou het helemaal niet leuk vinden als we hier enkel en alleen met trek, drinken, mislukken etc bezig zouden zijn.

Zoveel aanverwante zaken, idd emotioneel weer op verhaal kunnen komen, tips, dips bestrijden. Belangrijk allemaal.

Het is prettig om herkenning te vinden. Ik loop echt soms nog een halve dag met teksten van hier in mijn hoofd.

Niet zo verkeerd hoor.

 

Enfin, tijd om te koken: gehakt, wokgroente en mie. Zin in!

 

Eet ze allemaal!

 

Oja de zonnebank: geeft mij altijd wel een kleine kick Bol. Het idee dat ik wat lekkers doe voor mezelf.

Take good care! Maar bos tulpen kopen kan ook!!! :rose:  :rose:  :rose: :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen met een middel waaraan je verslaafd was is als beginnen met een nieuw leven. Met een dun babyhuidje mag je alles op nieuw gaan leren en ervaren. Zo beleef ik dat.

Jammer dat er in de VZ steeds minder geld is voor nazorg en herstel. Fijn dat er zelfhulpgroepen en fora zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Smart dat is iets wat ik echt moet leren, wat lekkers doen voor mijzelf. Lief zijn voor jezelf zeggen anderen altijd. Ik zie het aan mijn schoonzus die zichzelf altijd lekker verwend met van alles.

Ik vind het altijd erg leuk om anderen te verwennen omdat ik daar echt een kick van krijg, maar vergeet gewoon mezelf.

Maar ik ben begonnen met lekkere dingetjes te kopen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag moest ik boodschappen doen.

Ik ben heel bewust het drankpad ingegaan om te voelen wat het met me zou doen.

Tot mijn verbazing kon ik "er" gewoon naar kijken en voelde ik geen trek of spijt. Ik kon het zien zonder problemen.

Het gekke is dat ik daarna wijn in de aanbieding zag en toen voelde ik even een prikje: het was in de aanbieding.

Wat een rare gewaarwording.

Ik ben me wel te buiten gegaan aan planten voor mijn balkon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...