Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Ach Lars probeer je niet druk te maken over een opmerking die voor jou niet helpend is. Dat kost een hoop energie waar je niets aan hebt.

Deel je zorgen met ons en pik uit de reacties wat jij kunt gebruiken en leg de rest naast je neer. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje :(    :rose:  :rose: :rose:  

 

Ben aan het verticuteren geweest totdat het zachtjes begon te regenen.

Alvast een uurtje beweging erop zitten.

Na de koffie omkleden en wat bdsch doen voor het werk aan.

Misschien zelfs tijd voor een zonnebankje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou, na diverse reacties gelezen te hebben, bijna willen reageren met de opmerking: "Wat de boer niet kent, vreet die niet."

Als je de boodschap niet begrijpt, kun je het beste maar de boodschapper neerschieten of in ieder geval zijn boodschap als niet helpend en idioot verklaren, dan hoef je zelf niet voor schut te staan. Zo is het toch een beetje?

 

De enige reden dat ik het na wat overwegen toch opschrijf is omdat er misschien toch iets helpends in kan zitten. Er is iemand die een dialoog aan wil gaan en vraagt of het niet te afstandelijk is. Daar geef ik dan ook antwoord op, daar kan ik wat mee. Anderen zetten me voor gek weg en negeren me. Dat vind ik op zich prima, maar ik vraag me dan wel af of dát dan helpend is?

De reacties waar ik met deze zin op doel zijn van personen die baat zouden kunnen hebben om zich te verdiepen in nederigheid en ego. In plaats van zich met een kennelijk oordeel boven een vraagstuk te plaatsen zouden er meer van op kunnen steken als ze met een informatievraag zouden komen als ze het niet meteen begrijpen.

Nu lijken die reacties te impliceren dat ik hier met opzet mijn tijd zit te verdoen met iemand te koeioneren die hard aan zijn herstel aan het werk is en waar ik veel respect voor heb.

Mag ik nog eens duidelijk maken dat ik iedereen op dit forum serieus neem en met respect bejegen? Het maakt mij niet uit of je daarbij achter een beeldscherm en een toetsenbord verscholen zit, ik reageer op een mens die hetzelfde aan de hand heeft als ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat net te denken, wat zou er in die mensen omgaan die zo'n aanslag plegen. Zullen die nu helemaal geen besef hebben dat dat de grootste fout is die een mens kan maken. Zullen deze mensen nu helemaal niet bang zijn om hun leven te geven voor iets wat nutteloos is? Zullen deze mensen geen verdriet hebben om hun vrouw en kinderen achter te laten?

Ik snap er nog een 1% van en kan me er niets bij voorstellen. Ben alleen erg verdrietig. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, Fleur, sterkte, de grootste ellende is over voorlopig, denk en hoop ik.

In de vroege jaren zeventig was ik in London, de IRA ook. Will never forget.

 

En Lars, jij bent geen machine, dus ik snap je emotie maar al te goed en vind de reacties over zelfinzicht enzo dan ook ietwat voorgekauwd machinaal.

 

Themanmachine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat net te denken, wat zou er in die mensen omgaan die zo'n aanslag plegen. Zullen die nu helemaal geen besef hebben dat dat de grootste fout is die een mens kan maken. Zullen deze mensen nu helemaal niet bang zijn om hun leven te geven voor iets wat nutteloos is? Zullen deze mensen geen verdriet hebben om hun vrouw en kinderen achter te laten?

Ik snap er nog een 1% van en kan me er niets bij voorstellen. Ben alleen erg verdrietig. :(

 

Jonge en vol van eigengereidheid denk ik, Bol.

Het jonge brein works wonders.

 

Deslegtespeller

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen raakt min of meer ontregeld zo'n dag. En iedereen reageert weer anders.

Apart. Pas als je er middenin zit weet je wat het echt is.

Is dat niet met alles zo?

Drank is niet helpend, vanavond maar weer AA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een trieste dag. Ik merk dat Madrid, London, Parijs en nu Brussel ook echt invloed begint te hebben op mijn gedrag, precies wat die gasten willen. Maar ik keek vandaag heel goed wie er bij mij in de trein stapte....

En een oplossing? Die gasten aan de alcohol zetten? Kunnen ze zich hopelijk doodzuipen? Triest, triest....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik niet goed begrijp is dat op een dag als deze, een dag voor een heftige volle maan (eclips), mensen nog eens extra naar elkaar gaan grommen. De feitelijke aanslagen zijn al erg genoeg.

 

Leren leven zonder alcohol betekent voor mij dat ik moet leren mijn emoties te beschermen, omdat alles door een stoornis snoeihard bij mij binnenkomt. Zoals wel vaker hier en daar valt te lezen (zie: wie is wie) domineert hooggevoeligheid het merendeel van verslaafden. Zouden we er daarom niet beter aan doen ook hier, op een forum als huiskamer, iets meer rekening met elkaar gevoelens te houden?
Daarom begrijp ik Lars niet goed.

 

Lars, ik zou je graag een constructieve raad meegeven - als je daarvoor open staat.
Kun je je opname - hoe verschrikkelijk de omstandigheden ook zijn voor je, zoals ik begrijp - misschien gaan benutten om ook via het forum je gedrag bewust te gaan leren veranderen? Op mij komt het over dat je aan het forum 'kleeft' - dat bedoel ik: je hoge mate van dramatische aanwezigheid kan voor jou toch ook niet helpend zijn? (en kan dat dan, in opname zijn en desondanks zoveel prikkels oplopen via forumdeelname? Tijdens mijn opnamen was het niet toegestaan op internet te surfen, laat staan chatten omdat het met de behandeling intervenieert.

Het lijkt nu dat je je afhankelijk maakt van een forum ter vervanging van je drinken, wat je de baas bent zolang je in opname blijft, maar waarvan de kern misschien wel ten positieve van jou 'in één klap' aan kan pakken - door bijvoorbeeld je manier van reageren/schrijven meer zorgvuldig te overwegen. Dat kun je dan als oefening zien.

 

Voor wat betreft vandaag: alleen kalmte kan ons redden?

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het stil hier vandaag, op deze vreselijke dag. Ik heb me er bewust wat voor afgesloten, is niet goed voor mijn balans om nu emotioneel te worden.

Ik denk dat we in de toekomst nog veel vaker met aanslagen te maken zullen krijgen.

Zo lang er gekken zijn die denken dat het een goede zet is om zichzelf op te blazen en dan zo veel mogelijk slachtoffers met zich mee te nemen.

Bolletje.

deze gekken heten niet voor n iets terroristen. Dat komt van terror (angst, paniek), het hele idee hierachter is ons angst aan te jagen en zo onze maatschappij te ontwrichten.

En vergeet nu maar dat ze denken zoals een "normaal" mens.

 

Ik heb eindelijk het verhaal van een deel van mijn leven af geschreven voor die "vrienden"van mij. Dat heeft me heel veel energie en emotie gekost en ik ben heel blij en trots dat  het zonder alc. gelukt is.

Die  vrienden" hadden op het schip, aan tafel met nog meer mensen erbij tegen mij gezegd : dat zijn jouw vrienden.

Het ging over de daders van de aanslag in Duitsland, dat nieuws had ik op de TV gezien.

Kunnen jullie je voorstellen hoe ik me voel als zoiets gezegd wordt?  Alleen omdat ik het opneem voor de gewone moslim en veel in Arabische landen ben geweest en daar heel veel hartelijkheid, humor en gastvrijheid heb ontmoet.

Het doet me verdriet dat het nu te gevaarlijk is om daar nog heen te gaan.

Maar denkt er wel eens iemand aan de burgers daar? Die leven met die dreiging en velen zijn hun inkomen kwijt omdat er geen toeristen meer komen.

Of aan de bommen die burgers in o.a Irak en Syrië op hun huis en hun hoofd krijgen?

Als we hier al  zo over geschokt zijn?  Niet dat ik het wil bagataliseren.

 

Nou, ik wilde me alleen droog afmelden voor het dagpact en krijg je dit.

Wel weer slecht geslapen,moe hoofdpijn en buikpijn, maar ik ben de deur uit geweest met de folders en heb niet gerookt en niet gedronken.

Nu nog een begeleidende mail voor die vrienden, dat komt heel precies, dus mss maar mo met een fris hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Urania, en ik ben het dus niet eens met jou.

Ik had een heel verhaal getypt omtrent jowan en Lars, vervolgens weggehaald, omdat ik niet wilde bemoeien.

Beiden had ik een  :heart: gegeven omdat jowan is zoals hij is en Lars dito.

En bij de laatste reactie van Lars, kreeg ik tranen in mijn ogen 

Ik vind dat Lars enorm gegroeid is in zijn voordeel

 

Het spijt me jowan dat ik de verkeerde woordkeuze heb gebruikt. Op mij kwam het over dat ik me er niet zo druk om moest maken. Wellicht heb ik dat verkeerd begrepen. Een volgende keer zal ik navragen wat je bedoelt in plaats van zelf conclusies gaan trekken. Is een leerpunt voor mij. Kan ik ook hier toepassen. 

Het is al goed, Lars, ik neem niemand iets kwalijk. Besteed je tijd en energie maar aan je herstel. Sterkte er mee, ook in de situatie met je dochter.

Dit is lief en helpend.
Vergeet even niet dat 1 van de kinderen van Lars nu in België is

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...