Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Met navelstaren kom ik niet ver.

Zelfreflectie is een mooi middel, maar niet een doel op zich. Zo is stoppen met drinken mooi, maar geen doel op zich. Het is een mooi begin. Een voorwaarde om überhaupt te beginnen met weer gaan leven, dat wél. Ik heb erg veel gekregen van het leven zonder drank, zoveel om dankbaar voor te zijn. Tóch blijf ik denken en handelen zoals verslaafden dat doen. Onmatig. Ik ben nu niet in 'the mood' om mezelf glimlachend en goedkeurend te bezien. Ik voel de innerlijke criticus over mijn schouder meelezen. "Het kan beter. Het móet beter. Het moet anders. Dán zal je gelukkig zijn!" duh

Morgen wordt vast een betere dag. Dan krijgt de baas die betere dag, en blijft mijn man wéér met lege handen. Zucht. Zien we dán wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou dat het verslavingsgedrag zijn wat er nog is? Of had je dat vroeger, voor de drank, ook al.

Ik herken wel wat in jou verhaal. Ik heb ook geen rem. Stort me overal volledig in. Alcohol op of niet.

Bij mij is het eerder de overgevoeligheid en de emoties die door mijn lijf kunnen gieren en mij drijven tot het uiterste.

 

Ik weet niet hoe dat bij jou is. Maar als jij schrijft dat je thuis komt na een pittige werkdag, moe, ontdaan, hongerig. Tsja, dan is jou batterij toch ook leeg. Dat mag er toch ook zijn?

Iedereen wil in balans zijn. Altijd in balans zijn is onmogelijk. Dan zijn er geen pieken en dalen. Zoals jij het beschrijft, hoe jou dag was, vind ik het heel logisch dat de koek dan even op is hoor...

Niet zo hard voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mikki wat heb je toch gelijk. Altijd in balans zal niet gebeuren hier.

Ja. De onmatigheid was er altijd al.

Nu is de onmatigheid er in het feit dat ik sinds herstel wil veranderen, verbeteren, en dus veel lees. Mijn manier is geen ontspannen manier van 'es wat dingetjes omgooien' nee, ik lees me suf en ben me bijna de hele dag bewust van het feit dat ik me moet ontspannen en alles en iedereen moet accepteren en dat ik alléén mezelf kan veranderen en en en  blablabla.

Het luchtige is er af bij mij. Ik ben zwaar op de hand geworden. En ik kan het niet meer stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffft, kan hij de volgende keer níet gewoon een bloemetjes voor je halen?

Wat een zelfkritiek, Monster. Waarom? Als jij een periode vagaal wil zijn, wees dan lekker vagaal.

Ik lees hier heel vaak 'het is zoals het is' en 'tje mag er zijn' en dat soort dingen, krijg ik soms een beetje de kriebels van maar dit is weer het tegenovergestelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster. Je bent een perfectionist dus. Iemand hier zei mij dat dat hier opvallend vaak voorkomt. Ik ben er ook een.

Zouden de alcoholisten vaak mensen zijn die altijd eerst kijken wat zij zelf kunnen veranderen? I.p.v. het soms bij de ander te laten? Ik heb geen idee.

Het contact met je gevoel houden en niet in je hoofd gaan zitten is een lastige. Die ken ik wel.

 

En iedereen accepteren? Dat kan niet. Je bent toch moeder Theresa niet ;-)

Soms mag je ook gewoon even je middelvinger opsteken hoor ;-)

 

Makkelijk gezegd van mij...ik ben er namelijk net zo eentje. Maar iedereen tevreden stellen kan niet. Het gaat in de eerste plaats om jezelf. Hoe ik die balans ga bewaren? Geen idee.

Het is een steeds terug gaan naar jezelf zegt Jan Geurtz. Die lees ik nu, om me alvast wat te wapenen.

 

Wat ik eigenlijk wil zeggen; Leg de lat niet zo hoog. Je bent eens mens, met gevoelens. En altijd de leuke vrouw, collega, moeder, vriendin etc etc zijn is een onmogelijke verwachting. Dus; steek af en toe maar gewoon je middel vinger op (in gedachten dan ;-))

bewerkt door mikki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster :heart:

Delen van wat voor mij met mijn drankgebruik verbonden was, zijn niet slecht. Hooguit wat onhandig bij tijd en wijle. Het zoeken van de kick, het onmatige, het perfectionistische kunnen mij in mijn werk regelmatig helpen. Het moet echter niet te gek worden. En ja, wat is te gek? Dat is een hele moeilijke en dat is deels wat ik voor mij zelf bedoel als ik zeg dat ik naar balans zoek.

Jij bent nu wat doorgeschoten, schrijf je. Dat hoort ook wel bij mij en bij nog meer mensen hier. Gelukkig zie je het zelf en dat is al het halve werk.

Nu dan toch maar wat anders gaan doen. De motor van stal bijvoorbeeld; het is heerlijk weer! Een stuk wandelen. Zo kan ik er nog wel wat verzinnen.

Komt goed Monster.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vanavond naar een concert van het Nederlands Kamerorkest met een fantastische klarinettist in het Concertgebouw in Amsterdam. Het was erg mooi. Ook een beetje verdrietig door de herinnering aan mijn vader.

Ik ging meestal op zondag naar hem toe en als ik dan de avond ervoor naar een concert was geweest dan bespraken wij dat. Dat mis ik (o.a)

Maar hij is er wel altijd een beetje bij en dat vind ik dan wel weer mooi.

Nu maar naar bed.

Welterusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...