Spring naar bijdragen

Nu ben ik het zat!


Jolanda2304

Aanbevolen berichten

Ben ongemerkt meer gaan drinken in de afgelopen jaren. Overdag heb ik geen probleem, maar aan het einde van de middag heb ik zin in een glas wijn, dan volgt het tweede glas en daarna is het moeilijk om te stoppen. Voor ik het weet is de fles leeg!

Ik heb twee redenen om te stoppen/minderen. 's Morgens ben ik moe als ik op sta. Is dat het gevolg van de alcohol? Dat wil ik graag weten.

Daarnaast kan ik het niet uitstaan dat ik iedere keer toch weer meer drink dan ik van plan ben. Ik heb geprobeerd te minderen, maar dat lukt niet. Nu heb ik gekozen voor een totale alcoholstop. Kijken hoe dat gaat. Ik heb ook bewust niets meer in huis. Kan ik ook niet in de verleiding komen. Ik wil er ook eigenlijk niet aan denken. Ideaal zou zijn als ik af en toe, bijvoorbeeld bij een etentje, of in het weekend, iets zou kunnen drinken.

Ben benieuwd of dat gaat lukken!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jolanda

Goed van je !

Per dag en soms per uur bekijken

De eerste niet nemen dat is het belangrijkste

Op de momenten dat je gewend was te drinken gaat t knagen :

" zo erg was t toch niet ..." En dan is t zaak je te wapenen : iets anders te gaan doen dan dat je altijd deed

Douchen .. Tandenpoetsen .. Iemand bellen of hier lezen en schrijven

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nu sinds zondag niets meer gedronken (al 6 dagen!). Soms wel moeilijke momenten (bijvoorbeeld aan het einde van de middag - de gebruikelijke tijd voor een glaasje wijn - of later op de avond - als ik nog even naar Jinek kijk).

Ik neem nu een 0% biertje, thee of een glas frisdrank. Omdat ik geen alcohol in huis heb, kan ik ook niet in de verleiding komen.

Vanmiddag geluncht met 2 vriendinnen die wel wijn namen, maar ik heb het bij mineraal water gehouden. Voelde me erg sterk. Dit was toch een valkuil maar ik ben er goed doorheen gekomen.

Voel nog wel steeds een verlangen naar alcohol. Zou dat minder worden in de loop der tijd? Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jolanda, ja, dat verlangen wordt minder. Echter, dat kan wel een tijdje duren. Ga voor een beetje zekerheid maar uit van een minimaal een jaar.

Dat lijkt een lange tijd, maar bij elke keer dat je tóch een wijntje (of wat voor alcoholhoudends ook) zul je wéér tegen dat jaar aankijken.

De enige manier om van trek naar alcohol af te komen is -echt waar!!- alcohol laten staan.

Moeilijk en simpel tegelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jolanda,

Welkom hier, ook van mij.

Jouw verhaal herken ik.

Een aantal mesen heeft het er hier over dat "hun rem kapot is", dat vind ik een mooie metafoor.

Mijn rem blijkt ook kapot.

Ik was daar jaren geleden achter gekomen en ben toen met hulp van Tactus en het forum helemaal gestopt.

Dat klinkt simpel, dat was het niet, maar het was voor mij wel goed te doen.

Ging 5 jaar goed.

Toen dacht ik dat mijn rem nu toch wel weer zou werken. FOUT.

hij werkte welgeteld 5 maanden, ik blij, maar toen werd ik weer rem-loos.

Dus ben ik op 24-12-2015 opnieuw gestopt.

Er zijn momenten dat ik trek heb, vooral momenten dat ik mijzelf wil verdoven.

Maar die momenten worden echt vrij snel minder is mijn ervaring.

Alleen: JE MOET ALERT BLIJVEN.

Het (alc) is als een duiveltje die op zijn kans wacht.

Geef het geen kans

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...