Spring naar bijdragen

Nadia


Nadia

Aanbevolen berichten

Op de kop af 3 jaar geleden heb ik me hier aangemeld. Af en aan kwam ik af en toe binnenwapperen, deed even mee en verdween dan weer. Soms ging het in zo'n periode redelijk, soms goed, soms pet.

Afgelopen lente begon het echt fout te lopen: ik kreeg paniekaanvallen, ontwikkelde straatvrees, was doodop.

Om een lang verhaal kort te houden: toen ik weer enigszins was bijgekomen naar verslavingszorg gegaan.

Vanaf 8 december echt de sokken erin gaan zetten. 2 keer uitgegleden, Maar vandaag ben ik een hele maand droog.

Voor het eerst in 5,5 jaar.

Morgen is het precies 5 jaar geleden dat ik officieel wees werd. Mijn vader stierf een half jaar voor mijn moeder.

Misschien een beetje raar, maar ik vind dat ik mijn beide ouders nu wel een kadootje geef.

En mezelf natuurlijk!

Zeker van plan om nog heel lang door te gaan, maar voor nu een klein slingertje.

 

:musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd! Houden zo.Ook ik kreeg een aantal jaren geleden last van paniekaanvallen,ik durfde nauwelijks nog naar buiten te gaan. De aanvallen zijn nog niet helemaal weg, onlangs nog paniekerig geworden tijdens een familiemaaltijd. Naar huis moeten gaan,omdat ik me daar veilig voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ondertussen bijna 7 weken geen druppel. Soms niet gemakkelijk, ik blijf situaties tegen komen waarin ik trek krijg, maar weet dit nog steeds om te buigen. Het is ook niet meer te vergelijken met hoe het eerst was.

Ik doe het niet alleen. Natuurlijk ben ik hier dagelijks te vinden, maar ik heb ook gesprekken bij verslavingszorg.

Nou kwam er tijdens het laatste gesprek daar een wel heel opmerkelijk onderwerp ter tafel.

Psychologe vertelde mij, dat de groep die uiteindelijk in staat is om gecontroleerd te drinken toch groter is dan de tot nu toe aangenomen 10%. Dat men nu denkt dat ongeveer een kwart daartoe in staat is. Ze geven trainingen/oefeningen daarin. En of ik....

Ik heb duidelijk gezegd dat ik mezelf daar NU absoluut niet aan zie meedoen.

 

Maar ja, nu zit het wel in mijn hoofd.

bewerkt door Nadia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeven weken al. Dat gaat lekker zo, Nadia, ondanks het feir dat je je trekmomenten nog hebt. Het wordt makkelijker, lees ik ook bij jou. Dat was ook mijn ervaring.

Het is een bijzondere boodschap die je hebt gekregen. Ik hou de literatuur niet bij, maar wat ik hoor en lees bevestigt niet dat een kwart na een lange periode van teveel drinken weer terug zou kunnen komen naar gecontroleerd drinken. Alleen het woord al, "gecontroleerd". Zelfs al zou ik dat kunnen, dan nog zou ik de strijd niet willen die dat in mijn geval met zich mee zou brengen. Ik ben (nog steeds) juist zo blij, dat ik vrij ben van dat soort dingen en dat wil ik graag zo houden.

Ik ben erg benieuwd of er anderen hier misschien weten, waar jouw psychologe op doelt.

Voorlopig ga je goed; ga zo door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

al zou het de helft zijn Nadia

waarom je dan daarbij willen scharen?

Wat voegt het toe, behalve een hoop onrust,

dat zie je nu al, alleen de opmerking al.

Bovendien kun je statistieken echt uit laten komen

bij wat je wilt. Ik zie geregeld manipulatieve onderzoeken

langskomen, waarbij de vraagstelling veel neutraler kan.

Denk aan vervoersbedrijven, dienstverlenende sector, commerciele

instellingen. Ze gooien er soms een beloning(kje) tegenaan en dan

is de invulling al beinvloed. Ooit kreeg ik iemand aan huis, en die

vulde mondeling al in wat ik het beste kon antwoorden ;)

Maar buiten dat, blijf bij wat je bevalt zou ik zeggen, veranderen kan altijd nog

als die behoefte echt vanuit jou komt. En je ook echt stevig in je schoenen staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijke geloof ik er niet in , en hoe lang is deze groep gevolgd .1 jaar of 10 jaar .Zelfs is het zo fijn vorr die mensen denk dat het voor mij zelfs niet zo is .

War fijn voor jou dst het goed gaat en ook knap .De trekmomenten ja die zijn er nog maar hoop voor jou en ook voor mij dat het beter wordt .Een bloemetje voor jou knap 7 weeken .post-2675-0-87493300-1454749003_thumb.jpeg

bewerkt door ronja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nadia wat geweldig dat je al 7 weken niet gedronken hebt, super!

Ik ken je niet maar ben geprikkeld door het voorstel van je therapeute.

Ik ga aan mijn therapeute vragen of ze hier van heeft gehoord (therapeute bij de verslavingszorg). Mijn eerste hele spontane reactie is dat ik driftig wordt, het zou mijns inziens een duidelijke wens van jou moeten zijn. Dat kan en mag bij de verslavingszorg, om heel eerlijk te zijn vind ik het heel erg kwalijk dat het je wordt aangeboden. (correctie, dat je er voor wordt gevraagd! Daar wordt ik dus boos over)

Bij mij is het heel duidelijk bij de intake gevraagd, wat wil je stoppen of gecontroleerd drinken, voor mij is het stoppen. En zoiets moet van jou uitkomen, ze had je er niet voor mogen vragen, wel de mogelijkheid vertellen, maar dat ze vraagt je mee te doen vind ik ronduit schandalig. Zo!

Verder ben ik geen driftkikker hoor,  nou ja sinds de overgang ;)

Wat ik jou wil zeggen, laat je niet gek maken en ga bij jezelf heel eerlijk na wat voor jou de weg is, dat kan niemand je vertellen behalve je eigen gezonde verstand, of dat nou gereguleerd drinken is of geen alcohol. Ik drink nu ruim 2 jaar niet meer en ik vind  het grotendeels heerlijk!

En je hebt duidelijk gereageerd dat je absoluut NU niet mee wil doen, ik vind dat je sterk in je schoenen staat en ik baal voor je dat ze toch een zaadje hebben geplant en dat vind ik heel fout van de verslavingszorg.

Zo nou hou ik op hoor ;) . Hartstikke goed bezig Nadia.

 

Ik lees net je intro en zie dat je veel hebt meegemaakt en veel moet overwinnen en om dat te verwerken moet je juist toch geen alcohol drinken. Je hebt zoveel te verwerken en dat gaat toch alleen maar nuchter en niet de ballast om nog eens een keer bezig te met  wat je deze week mag drinken dat leidt in mijn ogen af. Nou hou ik echt op, het raakt me dus duidelijk.

bewerkt door Poppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, dank voor het meedenken!

Poppy, rustig aan, het werd als mogelijkheid geopperd, mijn keuze dus. Ik had er alleen nooit van gehoord, dat soort oefeningen.

Ik heb nee, nu níet gezegd. Moet eerst nog eens verder in balans komen en vooral de straatvrees aan gaan pakken. Samen met het reïntegreren op mijn werk gaat dat toch al een hoop energie kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voegt het wat toe om misschien gecontroleerd te kunnen drinken.

Waarvoor je wilt drinken is er al of niet

Gezelligheid

Ontspanning

Verdriet

Tijdverdrijf

Rust

Bang

Boos

Visite

Weekend

Feest

Drank is geen medicijn

Geen tovermiddel

Geen wondermiddel

Anders hadden we geen problemen mee.

Is gecontroleerd wel zo vanzelfsprekend?

Het blijft je dan nog steeds bezig houden want je wilt immers gecontroleerd drinken.

Het zou toch vanzelfsprekend zijn omgaan met matigheid want meer heb je niet nodig.

Die matigheid daar zit vaak ons probleem.

Zelf ben ik er achter gekomen dat matigheid het moeilijkste is ..in mijn leven.

Het liefst draaf ik door in alles.

En in dat gecontroleerd te doen is best vermoeiend.

Denk ook niet dat ik de enigste ben.

Goed dat je zelf ziet "Nu absoluut niet" :)

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gecontroleerd drinken, tja

Ik dacht vorig jaar dat ik dat (na 5 jaar geen druppel) ook kon.

In het begin was het heerlijk, toen was het trouwens geen "gecontroleerd" drinken, toen nam ik af en toe een glaasje met een vriendin.

APETROTS was ik, ik had geen probleem meer

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de reacties heel goed. Ik vond het zelf ook een opmerkelijk iets. Blijkbaar bestaat er dus een traject, waarbij je in samenspraak met verslavingszorg gaat oefenen in matig drinken. Weet je wat? Ik ga er eens over doorvragen.

Ik ben wel overtuigd dat ik nu nog gestopt moet blijven, maar wat meer informatie kan geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de reacties heel goed. Ik vond het zelf ook een opmerkelijk iets. Blijkbaar bestaat er dus een traject, waarbij je in samenspraak met verslavingszorg gaat oefenen in matig drinken. Weet je wat? Ik ga er eens over doorvragen.

Ik ben wel overtuigd dat ik nu nog gestopt moet blijven, maar wat meer informatie kan geen kwaad.

 

 

Heb je dat nog gedaan, dat doorvragen? Ik ben zelf ook wel benieuwd. Liefst zou ik weten waar ze hun cijfers op baseren. En wat doet het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya, ik heb vanmiddag een gesprek en ga zeker doorvragen. Voor mezelf staan 2 dingen vast:

1. Ik ga sowieso de 3 maanden geen alcohol vol maken

2. Ik ga níet op eigen houtje experimenteren. Dan val ik ws. terug in mijn oude gedrag en daar ben ik klaar mee.

Maar als er een traject bestaat waarmee ik mijn houding t.o.v. alcohol verder kan veranderen, dan ben ik daar wel nieuwsgierig naar. Ik denk nu al heel anders over drinken dan 2 maanden geleden en heb een hoop meer zelfvertrouwen.

2 maanden terug vond ik een week níet drinken al beangstigend, ik had het ‘nodig'. Nu zeg ik vol vertrouwen dat ik de 3 maanden vol ga maken.

Dus wie weet waar ik uitkom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...