Spring naar bijdragen

zondag 17 januari


Truus

Aanbevolen berichten

Ook ik lees in mijn beleving steeds hetzelfde drama. Maar dat is mijn beleving.

Hoewel ik mij er niet aan erger, voelt het zinloos er op te reageren. Helpend gaat niet, er wordt geen hulp gevraagd.

Het maakt dat ik minder open ben. Mijn drama is niet vermeldenswaardig en mijn drama is niet alcohol gerelateerd, en mijn drama is alleen maar mijn drama, mijn waan van de dag. Die wellicht morgen minder of anders is.

 

Soms wil ik wel van de daken schreeuwen hoe dankbaar ik ben voor alle cadeautjes van het leven sinds ik niet meer slaaf ben van alcohol.......... en soms wil ik wel schreeuwen hoe moeilijk ik het vind om andere mensen te accepteren hoe ze zijn, of hoe ze doen.

Dan kom ik op de dagdraad en dan is daar soms een overdosis 'waan van de dag' en dan durf ik niet meer. Nóg meer drama, wat zinloos. Laat maar.

 

Mijn oordeel over 'drama' maakt dus dat ik soms geen hulptroepen inzet. Dat is niet slim.

Mijn oordeel is sowieso niet slim.

Blijft staan dat ik met Nadiah schrijf: hoe het drama ook is, stoppen met drinken is een mooi begin.

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp. Maar als je minder schrijft dan je zou willen dan vind ik dat jammer. Ik lees je altijd graag en wil je horen over je beslommeringen, dramatisch of niet. Ik zelf zoek de balans ander-zelf op dit forum via mijn eigen draadje. Heb gekeken of ik een draadje van jou vinden kon maar dat lijkt niet actief, of ik heb weer eens met mijn neus gekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Agnieta...... heb het met je te doen.

Ik zou het misschien net zo doen en kan me toch ook wel vinden in wat de anderen zeggen.

Met name dat opvoedkundige stukje: dat hij roept en jullie wel op komen draven

 

Is er dan geen andere oplossing?

Tevens ben ik bang dat je nu zit te drinken. (als ik je taal lees)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo! Misschien niet netjes omdat ik wel lees en niet schrijf! Maar kinderen zijn zo breekbaar en dan kan je het wegvegen! Zij kunnen het niet! Mijn zoon zal ook altijd van me houden! Dat wil niet zeggen dat ik zijn jeugd heb verpest! Want dat heb ik zeker gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge, heftig dagje hier op het forum geweest  :( .

Brandende billen, ontvoerde kinderen of toch niet. en dan als konijn uit de hoed Zeevissen.

 

Nu als jullie daar meer over willen weten, ben toevallig getrouwd met ex nederlands kampioen kustvissen ( best beetje trots natuurlijk). Meeste wedstrijden worden dan vanaf het strand gevist of in de havens van Rotterdam. 

De kans dat je dan echt Bot vangt is best groot, maar er zitten ook wijtingen en scharretjes.

 

Wil je er meer over weten, vraag het dan maar aan mij, tenslotte slaapt de encyclopedie elke nacht naast me. ;) Vandaag weer droog afgesloten. 

 

groet Moppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitje niet reageren is het beste want iedere reactie ook al is ie nog zo negatief is een reactie en aandacht. En hoe bozer de reactie hoe meer die ander kan reageren waardoor die nog meer aandacht krijgt. Ik doe daar gewoon niet meer aan mee. Jij ook?

Gewoon blijven komen kerel en  NIET meer reageren dan stopt het vanzelf. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best begrijpelijk Fruit

ik heb een slechte nacht gehad

dat gedoe met Agnieta steeds

werkt bij mij ook door en de hele

film rond Kaboutertje kwam er ook

door terug.

Is nodig blijkbaar, want nog niet verwerkt.

De aanleiding is altijd wel ergens goed voor

en de oorzaak zit vaak dieper.

Ik gebruik alles maar om er zelf verder mee te komen

want dan heb ik mijn machteloosheid tenminste ook in iets

goeds omgezet. En om om één persoon weg te blijven

gaat me veel te ver. Wel heb ik dan plaatsvervangende schaamte

naar nieuwkomers. Want helpend is het allemaal niet die drama verhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitje niet reageren is het beste want iedere reactie ook al is ie nog zo negatief is een reactie en aandacht. En hoe bozer de reactie hoe meer die ander kan reageren waardoor die nog meer aandacht krijgt. Ik doe daar gewoon niet meer aan mee. Jij ook?

Gewoon blijven komen kerel en  NIET meer reageren dan stopt het vanzelf. ;)

 

Daar doe ik ook maar aan mee. Na de zoveelste keer en elke keer extremer als de vorige keer vraag ik me af waar stopt dit!!! Heb ook de neiging weg te blijven maar dat wil ik niet en mensen blokkeren wil ik ook niet. Ben het wel spuugzat net als velen volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Erik, en dit stopt niet, dat is juist de pest. Het verdwijnt in een groot zwart gat. Reageren kost een hele hoop energie en put jezelf uit. Dat moet niet.

Het gaat erom dat deze mensen (en die zijn er meer hoor) aandacht krijgen. EN DEZE MENSEN HEBBEN NOOIT GENOEG ;) . Het uitlokken van een conflict hoort er ook bij want mensen willen dat zichzelf gaan verdedigen, en zodoende geeft men er nog meer aandacht aan.

Dus gewoon Stoppen. Geen reactie lokt ook geen tegenreactie op. ;)

Hoe meer neg. reacties men plaatst, des te meer tegen reacties men krijgt.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik, moeite met de dagdraad

Als ik behoefte voel om langs te komen

Ga ik eerst  ‘de sfeer van de dag’ proeven

 

Moeite met drama, maar ook moeite met oordelen

Zegt natuurlijk alles over mij

Want zit daar ergens qua willen ‘ontwikkelen’

Accepteren wat ik niet kan veranderen, oordeelt niet opdat gij niet….

 

Maar als ik iets drama vind, of dat er wordt (ver)oordeeld, dan is dat ook weer mijn oordeel

En zo blijf ik bezig zucht

Niettemin valt er veel te leren van  ‘hoe ga ik om met…’

Neemt niet weg dat ik vaak denk ‘ach ander keertje maar weer’

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik met je eens Lars.

 

Maar er is ook drama wat ongezond is... wat te lang duurt of

waar iemand zich in koestert.

 

Ik vind dat drama heel mooi kan zijn en heel diep kan gaan

 

Er is zelfreflectie nodig om het eigen drama te takkelen.

Want op enig moment is het niet goed meer.

Niet voedend voor jezelf en de wereld.

 

Maar... laten we ook lief blijven voor elkaar!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...