Spring naar bijdragen

Woensdag 13 januari 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Lars, in het begin is "droogstaan" bijna synoniem aan "doorstaan".. Later wordt het meer en meer "op eigen benen staan".

Alledrie de begrippen eindigen op "staan".  Dus blijven staan is van essentieel belang.

Droog blijven staan

vergt blijven doorstaan

en levert blijvend op eigen benen staan op... 't is een proces met een logische volgorde. Vooral de fase van doorstaan kan lang lijken te duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars het klopt dat heb je je zelfs aangedaan maar maar het is niet eigen schuld dikke bult .Voor mij zelfs is het heel erg wat ikmij toch zelfs aan doe .Maar verslaving is ook een ziekte .Wel heel knap hoe je het op dit moment doet , en het werd beter .Wens je veel begrip voor je zelfs een doorzetten nuuuuuu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lars,

 

Je vrouw is niet lief en aardig genoeg zo lees ik.

Beetje mijn iterpretatie hoor.

 

Denk voorlopig maar aan jezelf.

Vaak hebben partners veel meegemaakt rondom de drank.

Ook veel loze beloftes en in veel gevallen leugentjes.(in z'n algemeenheid gesproken)

Morgen stop ik echt, heel echt en weer liep het spaak.

In veel gevallen is het vertrouwen erg geschonden.

 

Alles repareren kost tijd, erg veel tijd.

Vaak is er veel schade aangericht.

Laat zien dat het je echt menens is.

De tijd die je met drinken "verdeed" ga je nu in droogstaan steken.

Laat alles rustig gebeuren zonder veel verzet.

Het is zeker niet makkelijk, maar wel te doen, zoals je op het forum kan zien.

Beetje meebuigen als bamboe in de wind en het zou goed moeten komen.

 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was ze één en al vrolijkheid over het feit dat ik ging stoppen. Ik denk niet dat ze beseft heeft wat het inhoud. Ga haar straks de tip geven om zich daar maar eens in te gaan verdiepen.

 

Lars, er zijn ook cursussen en begeleiding voor familie, voor meer begrip en ondersteuning:

https://www.jellinek.nl/familie-en-omgeving/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt nu last van trek Lars met de bijbehorende 'niet-helpende' gedachten.

Wat je sowieso nu kunt doen is veel water drinken, een kleine snack nemen

(iets in je maag neemt vaak de trek weg). Je gedachten verzetten door weer

die hond  :blush:  uit te laten. Geen angst, een trek duurt gemiddeld 20 minuten.

Het gaat weer voorbij en dan ben je blij dat je niet gezwicht bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, je schreef eerder dat je voor je vrouw

deed alsof je niet veel dronk. Nu val je door de mand dus.

Maar je mag niet verwachten dat je vrouw nu ineens kan inschatten

hoe vreselijk veel teveel jij dronk. Ze zal best wel wat van jouw gesjoemel hebben bemerkt, maar

jij bent nu dus aan het oogsten wat je de afgelopen jaren bij elkaar ge-acteerd hebt.

Zij zal op Al Anon veel bijleren en alsnog een deuk extra in haar vertrouwen/liefde krijgen ook.

Misschien kun je haar op een neutraal moment wat meer info geven over hoe echt erg het was.

En haar (nederig) vragen jou hierin te steunen. Het is een akelige fase waar jullie samen doorheen moeten,

maar als je het ziet als een investering in een helder en nuchtere toekomst, zeker ook als opa en oma,

dan is het haar dat vast ook wel waard.

Jouw dochter had je trouwens beter door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie nav vannacht: kan het te maken hebben met je rouwproces? En ik vraag me soms af of je daar wel ruimte voor neemt en of je mag rouwen van jezelf? Uit je berichten hier haal ik het niet en dat hoef je natuurlijk ook niet op te schrijven. Ik hoop alleen dat je er wel de ruimte voor neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees heel je verhaal Lars en heb het met je te doen.

Een les voor jou is om je beter voor te bereiden.

En weten dat je vrouw niet helpend is.

Je doet het voor jezelf.

Je bent geen loser, maar wanneer het je wel lukt zal je zelfvertrouwen groeien.

Nu jezelf niet de grond in praten.

Sterkte man.

bewerkt door An
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lars, wat Sowhat zegt.

Verslaafd raken is een sluipend proces, zeker als het om alcohol gaat. Dat doe je niet expres. Er van afraken is zwaar en ingewikkeld. Dat lukt niet veel mensen in een keer.

Stoppen is bovendien veel kansrijker als je liefdevol kijkt naar jezelf. Zorgzaam. Zeker nu je zo ziek bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Ik heb even alles van de dagdraden nagelezen..., kostte een paar uurtjes.... ik miste het forum toch wel

(ook al waren de logeerdagen met mijn broer heel erg fijn) en dat er hier zo gedeeld wordt is echt mooi.

 

Ook goed te zien hoe iedereen op elkaar betrokken is (o ja dat zei ik feitelijk al) zoals bij Lars (hoi Lars) en Wijfie, Meya en

Fruitvlieg. Ben onder de indruk.

 

(o ja: hoe ziet een deprie stoel er uit Wijfie?)

 

Ik wilde ook nog zeggen dat ik juist de eerste 2 weken volhield door Heel Veel afleiding te zoeken ... afwasjes, koken, poetsen etcetcetc.

Maar goed.... voelde me toen ook niet echt ziek. De afkick viel mij mee, al was ik er zo bang voor tevoren.

 

En over stiekem drinken.... ik heb bij mijn exman nooit gemerkt dat hij overdag dronk! Never!! Ook niets geroken... en hij had ook een zeer geraffineerde truc, de welke ik hier niet zal vertellen om niemand op slechte ideeen te willen brengen...

 

Ik ga nog even verder Bowie luisteren en vroeg in bed.

 

groetjes, smart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars vallen kan gebeuren als je mal weer opstaat .Wijfie wat heb je het leuk geschreven en letiefietje volgens mij ben je geen robot maareen mens als je moe ben heb je toch het recht om eens eerder naar bed te gaan en je partner het ooverneemt .Ook eens aan je zelfs denken zonder schuldgevoel .Slaap lekker .Zelfs ging het mij heel slecht de laatsten 9 dagen maar van dag ging het iets beter .Daar ben ik wel blij mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik terug redeneer: ik was gewend om vanuit mijn werk de super in te wandelen voor het avondeten en uiteraard...wat te drinken. Nu ben ik aan het reïntegreren en is mijn werkdag korter. Blijkbaar is er een soort koppeling einde werktijd/drinken. Ben maar even blijven hangen tot het echt weg was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, dat was weer een lange dag, drijfnat. Maar droog van binnen. Heftige 8-baan voor Lars zeg. Als het bij twee bieren blijft qua uitglijden dan vat het nog wel mee. Anders wordt het vooral een heel ingewikkelde manier om niet te stoppen - en tegen jezelf en de rest van de wereld te zeggen dat je echt alles geprobeerd hebt, maar ja.

 

Verder lijkt een hond me voor veel problemen vaak een goede oplossing. Ik woon alleen erg hoog in een flat en eigenlijk durf ik ook geen hond (want de heer is mijn herder).

 

Nu nog even wat klusjes en dan de koffer in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Wijfie :heart: mooi verhaal heb je geschreven en het is zoals het is nu, niet meer, maar mi(n)st.

Ga voort Wijfie, mooi mens ben je.

 

En tsja Lars, wat moet ik zeggen. Je bent hier niet voor een kneuzing of een gebroken iets.

Laat het drinken 1 week (probeer) en ik hoop voor je dat je ogen open gaan als je in de spiegel kijkt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had echt mazzel bij ah vandaag.

Winkelcentrum word verbouwd.

Ah was 3 dagen dicht om vervolgens open te gaan op nieuwe locatie.

Mooie winkel, en ik was op de afdeling kippen, en toen vroeg een medewerkster `mag ik U een gratis kip aanbieden?`

Ja natuurlijk!!!!

Jullie mogen niet raden wat ik vandaag gegeten heb ;)

Ik ga nu een beetje opslomen

Ben droog, dus meld me af voor het dagpact

Truste allemaal :moon:

tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

Ah was 3 dagen dicht om vervolgens open te gaan op nieuwe locatie.

Mooie winkel, en ik was op de afdeling kippen, en toen vroeg een medewerkster `mag ik U een gratis kip aanbieden?`

Ja natuurlijk!!!!

Jullie mogen niet raden wat ik vandaag gegeten heb ;)

Die medewerkster !?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...