Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Beetje geslapen. Ik wil straks een gesprek met de arts. Als ze dan door willen gaan moeten ze maar met een goed plan komen hoe ze mij er door gaan slepen.

Lars, ik mis de laatste tijd de houding die je daarvoor zo duidelijk had. Namelijk deze:

... als ze het dan beter vinden om door te gaan, ondanks het feit dat ik me zo rot voel, moeten we een goed plan bedenken om mij erdoor te slepen.

Je doet nu alsof jij, het willoze slachtoffer, gepest wordt door 'ze' (de vijand).

Ze helpen je daar toch? Je staat toch achter de behandeling, ook al is het heel zwaar voor je?

Of klopt dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als JIJ door wilt gaan

blijven mensen je helpen Lars

maar JIJ moet het doen,

grow up man

dit is weer een stukje slachtofferdenken van toen je hier pas was

weet je nog?
En ook toen heb je het gered

en groeide je verder.

Soms moet je verder kijken

dan je neus lang is

en nu is het soms♥

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik een keer letterlijk op sleeptouw genomen was, door de Wegenwacht in dit geval, heb ik er verstandig aan gedaan de sleepwagen te volgen.

Natuurlijk was ik gefrustreerd en voelde ik me machteloos. Het liefst had ik mijn reis op eigen kracht vervolgd. Dit wilde ik niet meemaken.

Maar ook al wist ik niet waar deze "sleeptocht" me zou brengen, ik volgde. Door eigenwijs een andere kant op te sturen had ik de sleepkabel laten knappen

en was ik geen steek opgeschoten.

Volgen, doen wat me gezegd werd. Daar gebracht worden waar ik na een nodige reparatie die ik zelf niet kon verrichten wél verder kon.

Tijd was toen even niet belangrijk.

En ook niet hoe ik me voelde en wat ik eigenlijk zou willen. Het belangrijkste was dat er hulp was en dat ik die accepteerde.

Ik en mijn eigen wil waren even totaal niet aan de orde. 

Tssss........ tismewat..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lars, ik heb je niet voor niets gequote: je overgeven en aan hun zorg houdt ook in dat je erop vertrouwt. Je zit er nu diep in. Dat is rot! Ik geloof en vertrouw erop dat dit ook voorbij gaat. Ik hoop dat je vandaag ergens ook een glimpje licht kunt zien wat jou dat vertrouwen geeft.

 

Liefs :rose:  

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al 10 keer wat getypt en weg gehaald. Zal het positief houden. Gesprek gehad. Arts met duidelijke tegenzin van medicijnen. Laat het maar gebeuren. Dat doen we dan maar. Extra meditatie en ontspanningsoefeningen. Doel is al geslaagd voelen. Voel inderdaad genoeg. Zal wel een doel hebben. Zal niet dwars lopen doen. Het ondergaan als een kerel. Zal niet meer zeuren hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zeuren mag altijd.

 

Ik denk zelfs dat dat van groot belang is. In elk geval voor jou zelf. Ventileren. Luchten. Stoom afblazen. Niet opkroppen en een verstikkende of zelfs

explosieve sfeer van zelfmedelijden laten ontstaan.

Overdrukventieltjes open houden, Lars. Stoom af blijven blazen. Blijven zeuren, zoals jij dat noemt.

 

Ook van mij een dikke knuffel. Of, stoerder gezegd: Big Hug!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag hier wel zeuren of eigenlijk vind ik het geen zeuren naar je verteld wat je dwars zit en de wirwar die je voelt. Dat is geen zeuren en dat is delen. Hoop dat je dat blijft doen en hoop ook dat je wat rust kunt vinden bij jezelf in de behandelrichting of visie of hoe dat ook heet. In ieder geval niet terugtrekken ik je eentje. Dat werkt niet. Houd je taai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeuren? Lieve, lieve Lars, ik heb inmiddels (nu ik je beter leer kennen;-) oprechte interesse in je wel en wee. Je zeurt dus niet. Je hebt het moeilijk en dat begrijp ik. Juist door hoe je het beschrijft kan ik - die geen verstand heeft van waar jij nu in zit- met je meevoelen. En dat doe ik graag en dat wil ik. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voelt voor mezelf als zeuren. De reacties zijn waar. Ik ben weer volop in verzet en ja Ladyjane net als in het begin. Dan ga ik niet meer aar de boerderij dan ga ik wel weer drinken om rustiger te worden. Net of ik hun daarmee heb. Nee alleen mijzelf. Ik kan het nu alleen even niet omdraaien en positief zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al blij dat je dat schrijft, Lars. 

Zeuren is iets anders dan: ik vind het moeilijk, ik voel me rot, ik weet me geen raad, wat moet ik doen...

Dat is geen zeuren maar delen. Ik vind dat juist fijn, blije succesverhalen zijn er al genoeg op het internet. 

 

Je hoeft niet positief te zijn. Wat je hierboven schrijft is sterk en realistisch.

Gelukkig, Lars is er weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als jij het zeuren noemt

geeft jou dat gelegenheid om

dicht te klappen en bevestig je je "lot"

Ik ervaar jou helemaal niet als een zeur

en positief ombuigen? Dat moet ik nog

steeds leren, of niet, want dat gebeurt pas als het

echt klopt of goed bij je past.

Bij mij past het meer eerst nadelen te zien en later pas

wat er allemaal nog wel goed is of gaat.

Door sommigen wordt dat als negatief gezien omdat het

bij hen andersom is. Uiteindelijk komen we elkaar

altijd halverwege tegen en valt het bij mij vaker mee

en bij hen tegen haha.

Jij bent jij Lars en ik hoop dat je jij ook blijft

met misschien wat meer (zelf)vertrouwen ooit.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren niets gedaan. Niet naar de boerderij niet naar therapie. Niet mee geholpen met eten terwijl ik op de lijst stond. Straks heb ik een gesprek en gaan we een dag programma maken waar ik me aan moet houden. Grow up zegt Ladyjane dan. Juist niet als een klein kind mij gedragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...