Spring naar bijdragen

Zondag Bankhangdag


bolletje

Aanbevolen berichten

Tot op zekere hoogte met je eens. Maar als zij had gereden was ze ook bekeurd ivm de opiumwet. Nogmaals weet dat ik fout zat, ontken het niet en loop er niet voor weg. Maar nam op dat moment de keuze die me het beste leek.

Nu haak ik wel af. Twee maanden zwanger en opium wet zijn woorden die ik niet in 1 zin verwacht/wil horen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee kinderen in de auto, en opiumwet is redelijk breed, maar zij had wat geslikt op de boot. En ja jullie mogen me veroordelen, denk je dat ik mij niet schaam? Ik had op de boot 4 biertjes op en was echt niet zwaar bezopen. maar blijven er altijd nog 4 teveel, dat weet ik ook wel.. Ik reed niet te hard oid ik moest uitwijken voor een auto die geen voorrang had. Ook hier word ik veroordeeld. Fijne zondag all

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geheel mee eens Sowhat, is ook echt niet mijn ding. Maar dat krijg je blijkbaar als je als ouwe vent met jonge dames date. 

 

Mark ook ik heb hele stomme dingen gedaan met drank op en ja ook mijn rijbewijs een tijdje kwijt geweest,en daar hadden ze groot gelijk in.

Maar zwanger en een pilletje slikken lijkt me niet echt een goed begin voor een foetus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee kinderen in de auto, en opiumwet is redelijk breed, maar zij had wat geslikt op de boot. En ja jullie mogen me veroordelen, denk je dat ik mij niet schaam? Ik had op de boot 4 biertjes op en was echt niet zwaar bezopen. maar blijven er altijd nog 4 teveel, dat weet ik ook wel.. Ik reed niet te hard oid ik moest uitwijken voor een auto die geen voorrang had. Ook hier word ik veroordeeld. Fijne zondag all

Ik heb meer problemen met het feit dat je zwangere vriendin pillen slikt dan dat jij met bier achter het stuur zit. Dat is persoonlijk. Met alcohol op rijden, heb ik helaas zelf ook gedaan in het verleden, is een soort russische roulette met 1 kogel. Daar ga je een keer kapot aan en je ziet wat er van komt. Maar er is hier (bijna) niemand die je veroordeelt, dat doet de politierechter straks wel. Het gaat erom dat je vanaf nu weer aan de slag gaat..

Pillen slikken met een foetus is een omgekeerde Russische roulette: met vijf kogels erin op het hoofd van de baby..Lijkt me bijzonder schadelijk, wat ga je straks doen als het kind een hersenbeschadiging opgelopen blijkt te hebben? Je voor je hoofd slaan dat je je vriendin niet op haar verantwoordelijkheden hebt gewezen? Zoals gezegd, ik heb daar veel meer moeite mee dan dat je waarschijnlijk je rijbewijs een aantal maanden kwijt bent...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

valt mij op als iemand hier iets deelt, iedereen daarover heen valt.

gewoon een terugval van mark en er gewoon weer voor gaan.

had verkeerd kunnen aflopen, maar dat kan op de weg ook nuchter.

geen drama van maken.

succes met je herstel marc groetjes toine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij valt juist het tegenovergestelde op.

Mark, petje af voor het feit dat je hier zo open bent. Ik vind het wel een mooie vraag die wordt ingekopt door Jopie na Fruit: Wat ben je bereid om op te geven - om je verslaving onder controle te houden?

Ik heb vooral mijn drang naar zekerheid en controle opgegeven. En nog wat hedonistische dingetjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Toine,

 

 ja soms kan je betere keuze's in je leven maken. Ik had deze gemaakt en is zeker niet goed uitgepakt. Wat ik bereid ben om op te geven? Jouw drang komt me bekend voor, daardoor ben ik nu weer gevallen Yogajuf. Ga eens proberen dat niet te doen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap van je Mark dat je jouw verhaal deelt.

Je zult er last genoeg van hebben.

Over vallen en aanvallen helpt niet.

We zijn hier ter ondersteuning met wat extra opmerkingen die je al dan

niet oppikt.

Ik hoop dat je de draad weer oppakt, schone kop, schone besluiten nemen.

 

Fijne zondag allen :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik wilde even reageren op Hannah en de vraag over Hots.

Hots is overleden.Ik heb drie jaar bijna dagelijks telefonisch contact met hem gehad en hij heeft mij een heel bijzondere kijk op het leven gegeven en speciaal op mijn eigen verleden.

We hebben elkaar nooit ontmoet maar het was goed zoals het was.

Ik hoop dat hij rust in vrede

Mooie zondag allemaal!

Ik heb dit bericht aangepast. Het was iets te herkenbaar.

bewerkt door kunsie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar dat bankhangen op zondag allemaal toe leidt . Sterkte Mark nu gewoon weer doen wat juist is,. Hen zelf net mijn hardloopwedstrijdje gedaan door de duinen. Uiteindelijk mijn baas geklopt met drie min. Die liep mee dus ik heb een goede zondag ltrssss :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,

 

 Weet wel wat ik kan, dat had ik net bereikt, [Nee, dat weet je niet, anders was het zo niet gelopen, maar je kunt het mede dank deze ervaring wel gaan leren...] en weer gesloopt. Maar nu weer opstaan en verder gaan. Ga het ook niet bij het pakken neerzetten, maar weet wel weer waar ik in het leven sta. Over twee dagen word ik 43 en dat terwijl ik altijd heb gezegd nooit ouder te worden dan 30 en geen kids te nemen. Heb toch nog iets om voor te gaan, en wie weet wat er nog gaat komen ;) [Wat er nog gaat komen bepaal jij en in grotere mate je hogere macht. Niet het toeval, andere mensen of de omstandigheden.]

Ik ben zelf begonnen met eerlijkheid, openheid van geest en bereidwilligheid. Zelfreflectie, naar mijn eigen gedrag kijken was een goed begin voor me. het is je eigen leven, je moet het zelf leven en je kunt het alleen maar voor jezelf leven, nooit voor iemand anders. 

Soms wordt er hier geroepen: Knietjes afvegen en doorgaan!.  Maar je moet wel een juiste weg hebben om op door te kunnen gaan. En een doel.

Doorgaan wekt de indruk dat je doorgaat met iets wat je al deed. Bij mij werkte dat niet. Ik zou in korte tijd weer terugvallen. Ik ben bezig alles te veranderen, dus niet door te gaan, maar opnieuw te beginnen, op een nieuwe grondslag.

Dat ziet er hoopvol en liefdevol uit.

Ik wens je alle sterkte. Niet alleen om nuchter te blijven en die eerste te laten staan, maar vooral met je herstel. Herstel wat je helpt zo in je leven te gaan staan dat je het leven aankunt en geen drugs meer nodig hebt om het te verzuipen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor het delen Mark, en jij ook onlangs ErikB. Soms denk ik dat men (ik) nog het hardst oordeelt over zaken die gevoelig liggen, zaken waar 'men' zelf moeilijk mee in het reine kan komen. Jezelf nog steeds veroordelen dus nooit helemaal vrij van projectie, en nog steeds spreek ik voor mezelf. 

Ik log lang niet altijd in, maar lees veel. Een aantal dagen terug, over drinken en kids (au!), nu over relaties en verslaving. Dank jullie, stuk voor stuk, voor openheid, kwetsbaarheid, het is het enige dat helpt om droog te blijven. Eerlijkheid. Soortgenoten.

 

Ben 'pas' gaan drinken na mijn scheiding. Nog 1 relatie gehad. Eigenlijk heeft hij me geïntroduceerd in het 'heilzame' effect van drank. En was binnen no time verslaafd. Tuurlijk is die relatie niks geworden. Afgelopen jaar me verre gehouden van relaties, daten. Want te complex voor mij. Geen idee hoe 'ik het doe' qua droog blijven in een nieuwe relatie met alle bijbehorende verwarrende gevoelens.

 

Ben zelf een aantal weken geleden, na tien maanden droog, 'voor gaas' gegaan op een zaterdagavond. Ow wat had ik buikpijn, enorm gevoel van falen, alles leek voor niks, einde van de wereld. Wel gelijk gebiecht aan mijn maatjes cq sponsors, en wonderlijk, ik kreeg gelijk vergeving, juist daar werd de nadruk op gelegd. Ook hier op het forum, gebiecht op 'mijn' draadje. Het begon met vergeving van anderen, maar het belangrijkst was uiteindelijk mezelf vergeven. En vooral ervan leren. Een combi van een aantal factoren (HALT) op de zaterdagavonden dat de kids naar hun vader zijn, daar moet ik voor waken. Nooit meer onderschatten. 

 

Pfoe maak er een ellenlang verhaal van, maar Mark, ongetwijfeld heb je jezelf al verschrikkelijk gegeseld, wacht niet te lang met vergeving. En leren. Waar in te grijpen, wat te veranderen, hoe om te gaan met...... En dit rotgevoel daarin mee nemen. Niet als gesel, maar als waarschuwing van hoe je je nooit meer wilt voelen.

 

Ik weet zelf dat als ik niet die lieve mensen had gesproken erna, als er geen vergeving was gekomen, naar mezelf, dat zelfhaat de overhand had gekregen. En niks triggert (mij) meer om dan maar door te drinken. Nu ben ik twee weken verder, zonder trek, zonder behoefte, zonder verdere terugval. Het heeft me juist nog een extra, (hopelijk) laatste schop gegeven. Dat ik niet om kan gaan met drank, vorig jaar niet en dit jaar niet. En dat het niks toevoegt, alleen maar afpakt. Dat het ALLES kan afpakken want dat heb ik geleerd van de ervaringsverhalen hier. 

Nogmaals, dank voor het delen iedereen, en dank dat ik ook even mag delen.

 

Edit; Sterkte voor iedereen die Hots gekend heeft, wat een triest bericht op de zondagmiddag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...