Spring naar bijdragen

Zaterdag 5 december 2015


Gast Vlok

Aanbevolen berichten

 

TOEN was de situatie toch niet zoals die NU is...?

 

Klopt helemaal Aggie, nu is het veel erger en zwaarder.

 

Wijfie ik weet nog dat mijn man het liefst op een en dezelfde plek wilde blijven, niet dat gesol dan weer hier en dan weer daar liggen. Gewoon rustig en bezig zijn met het afscheid nemen. Dat was hem niet gegund omdat hij in een verzorgingstehuis was.

Je hebt kans dat als het allemaal nog een tijd gaat duren hij misschien in een andere omgeving kan komen, maar anders zal de verpleging er hoogstwaarschijnlijk toch voor kiezen om hem rustig daar te laten waar hij nu is. Dat is toch het prettigst voor hem. En probeer een beetje minder paniekerig te zijn als dat kan, het loopt toch zoals het gaat lopen. :lips:  :heart:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja joh er moet 24/7 verpleging klaar staan voor je, en dat moet betaald worden. Ik zou het graag gewild hebben, omdat ik dan echt het gevoel gehad zou hebben dat hij tot in de puntjes verzorgd zou worden maar hijzelf wilde dat niet.

En er wordt niets vergoed geloof ik, in ieder geval bij hem toen niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is de vergoeding voor een hospice?

Een opname in een hospice kan worden vergoed via de Wet langdurige zorg (Wlz), let op hiervoor heeft u wel een indicatiestelling nodig van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). Heb je een aanvullende verzekering, dan kan het zijn dat deze de kosten voor het eigen risico dekken die je moet maken om hiervoor in aanmerking te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gefaald....dit soort feestdagen even te veel...confronterend...eenzaamheid voert de boventoon...is geen excuus maar ik heb gedronken dus

 

Balen Erik, maar heel herkenbaar, ik ga ook zo vaak op mijn bek, morgen weer gewoon doorgaan met droge dagen tellen, deze telt gewoon niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag beste mensen,

 

Vanmiddag, tussen mijn werk door, sint gevierd bij zoon en kleinkinderen.

Heel gezellig, en er waren meer mensen uitgenodigd

Moet zeggen, dat ik het heel lastig vond om niets te drinken.

Echt iedereen aan de wijn en bier, en ik weer zo'n flauw watertje.

Niemand drinkt dan echt veel, maar ja, ik krijg daar echt veel trek van en baal, dat ik niet gewoon mee kan doen.

Dan wil ik ook niet van die zoete frisdrank, want wordt daar helemaal moe van.

Spa rood hadden ze niet, dus dan maar gewoon kraanwater.

Enfin, heb het weer overleefd, en ben morgen vast blij, dat ik vandaag niet gedronken heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word wat kriegel van dat niksdoen, dus vanmiddag maar wat sushi in elkaar geknutseld.

Lekker om samen met mijn kids op te peuzelen hangend voor de teevee.

Morgen een wat langere loop met doggiedog gepland staan.

Frisse neus en beweging zullen mij goed doen.

Voor nu wens ik iedereen een fijne (sinterklaas)avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Goed gedaan Rapilos. Ben je morgen en over een paar dagen inderdaad vast blij mee.

Leuk idee, dat arrenslee pact. Ik laat het even bezinken. Ik ben erg blij met mijn alcoholvrije 6 weken. Maar ik merk dat ik een beetje verdrietig wordt bij de gedachte aan een droge kerst en oud en nieuw.

Komt waarschijnlijk ook omdat ik gewoon moe ben na een hele leuke Sint op de scouting van mijn kinderen, door mij georganiseerd. En daarna een hele leuke pakjesavond, door mijn vrouw georganiseerd. Vast het laatste jaar dat de oudste nog gelooft, ze is zeven. Poeh...

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, doe je goed; pas gaan zitten als de boom af is. Hier staat de boom, sommige lampjes doen het, sommige niet. Raar, vroeger deden alle lampjes het, of geen één. De slingers moeten nu, maar liever deed ik gelijk maar de ballen. Nóg liever deed ik helemaal niks aan de boom; gewoon een stukje bos in de huiskamer en kláár. Als het om versieren gaat, ben ik liever lui dan moe.

 

ErikB, het is heel dapper dat je het direct deelt. Falen is een groot woord ramvol oordelen. Wij zijn goed met de zweep. Perfectionistisch. Het moet meteen goed, dan kan niemand iets aan te merken hebben. Maar vergis je niet: niemand wordt beter van oordelen. Ik word niet méér als ik jou minder vind. Ik word zelfs minder als ik jou minder vind. Gelukkig ben je niet minder. Je bent niet fout. Je begint gewoon morgen weer overnieuw, en nu met enige ervaring. Jij en ik mogen net zo lang doen over onze route als we willen. En welke route we nemen is óók al vrij. Sterkte komende dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya, een paar jaar geleden werd ik op eerste kerstdag de kliniek binnen geschoven. Heel raar. Het eerste Oud-en-Nieuw heb ik in de kliniek nuchter gevierd. Heel veel plezier gehad. Heel bijzonder en onvergetelijk. Familie en vrienden waren 11.000 km verderop maar ik heb het gevecht met alcohol en het tellen van de glazen om vooral in de pas te lopen, niet gemist. We hadden elkaar en we hadden een doel. We hadden een band.

Jouw familie weet van jouw doel en jouw visie dus misschien is dit wel een zeer speciale Kerst dit jaar. En een letterlijk Oud en Nieuw die je niet makkelijk kunt vergeten. Misschien is juist het Droog Staan het mooiste kerstcadeau waarmee je Oud afsluit. Je hebt hersens zát om jezelf niet de put in te kletsen. Ik hoop dat komend kerst je brengt waar jijzelf op hoopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wijfie, als de huisarts een verklaring af geeft

dat de levensverwachting 3 maanden of korter is,

dan kan J naar de Hospice, of als dat bij jullie gemeente ook er is,

hij kan dan thuishulp krijgen via de Hospice.

Bij mijn weten is er voor de Hospice een eigen bijdrage, minder dan 10,= per dag.

's Nachts komt er iemand van de wijkzorg van 23 u tot 7 uur en de andere uren

kunnen, naast die van de mantelzorg, jij dus, worden opgedeeld door vrijwilligers.

Er komen medewerkers vd Hospice een intake doen en alle mogelijkheden en wat

door jou/jullie wenselijk is, besproken. Het is wel goed dit met je arts te bespreken,

en ook je verzekeringsmaatschappij te raadplegen. En ik weet niet of jullie een Hospice hebben.

Bij ons liggen soms ook mensen die best ver weg wonen, als bijv. een kind dan wel hier woont.

Maar de meeste mensen willen toch thuis hun laatste maanden slijten in een vertrouwde omgeving.

En voor de mantelzorger is dat ook vaak fijner.

Dus eerst kijken hoe de levensverwachting van J. wordt ingeschat. Ik hoop dat je het allemaal

een beetje trekt nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja die feestdagen, vooral oudejaarsavond, lijkt me niets aan zo aan het watertje. wel de volgende dag helder terwijl half nederland met een kater zit, dat dan weer wel. weet nog niet hoe ik dat ga inrichten die avond.

 

kerst niet zo'n probleem, kan dan niet drinken ivm met mijn werkzaamheden. alleen kerstavond, dan met de kinderen, gelukkig drinken die niet, dus daar geen trigger.

 

goed , duurt nog even , nog de tijd,

meld mij droog, af, trusten.

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...