Meya Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Dank, ik ga mijn klussen doen maar wil dit structureler aan gaan pakken. Jullie reacties en herkenning helpen me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Meya, enorm herkenbaar. Het ligt er ook aan hoe je in je vel zit. Bij mij herken ik dan toch depressieve gevoelens. Ergens geen zin in hebben.... Terwijl het gewone dingen zijn. Zo ben ik al een paar jaar bezig. En langzaam, heel langzaam krabbel ik eruit. Enigszins zin om de dingen te doen. En allicht zijn er dingen die gewoon moeten. Ik geef mezelf dan een schop en bedenk dat ik blij ben als ik er mijn best voor heb gedaan. Sterkte. Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leila Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 goedemorgen lekker geslapen, gaat goed de laatste tijd, als vanouds gelukkig. lekker aan de poets, moet ook gebeuren, hihi. Dagpact: LilaHummerMeya jowan leila An reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 lila, gefeliciteerd met 2 weken. De ergste twee weken zijn voorbij. Meya, hier ook een kampioen procrastinatie. Daarnaast ook veel tijd kwijt met aandacht dat afdwaalt naar andere dingen. Omdat er bijvoorbeeld nieuwe gedachten/dingen/onderwerpen plotseling opduiken, die weer zeer interessant zijn. jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 (bewerkt) Hier binnen gelukkig niet.... Buiten ook niet, overigens.. 29 november 2015 bewerkt door jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Zeg maar rustig, dat het hondenweer is Jopie, Hoop toch zo, dat het vanavond eindelijk een keertje droog is als ik weer op de fiets naar mijn werk moet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HappyDays Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Goeiemiddag ik sluit me aan bij het Dagpact: LilaHummerMeya jowan leila HappyDays Verslag van de dag vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Heerlijk droog weer nu. Vanmiddag weer bezoek van vriendin. Dan lekker eten. En vanavond de storm trotseren binnenshuis met wat chocolade. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Meya, wat mij helpt is om mijn "to do lijstje" in hapbare brokjes op te breken. Als ik veel dingen "moet" doen, begin ik met het kleinste brokje. Bijvoorbeeld: ik moet mijn hele huis schoonmaken. Totaal geen zin in, geen puf voor etc. Dus doe ik maar helemaal niets, met het gevolg dat ik me morgen weer slechter voel over mijzelf en het huis weer wat viezer is etc. Oplossing: vandaag beslis ik alleen de wc te doen. En dat is voldoende. Als dat nog te veel moeite is, dan doe ik alleen de pot. Meestal, als ik zo begin, motiveert die schone pot me wel om de hele wc te doen, en het goede gevoel dat ik daarvan krijg motiveert me om de keuken aan te pakken etc. En als die ketting niet opstart, dan is het ook goed, want ik zou immers toch alleen maar de pot doen. Klein beginnen dus. En verder heeft het bij mij alles te maken met zelfwaardering. Door dit soort "heitjes" gewoon te doen ga ik me beter voelen over mezelf. Als ik geen zin heb om ze te doen, zit er blijkbaar iets in mij dat zich niet beter wil voelen, zichzelf niet de moeite waard vindt. Iets zelfafwijzends dus. Bekende oude koek in mijn geval. ErikB, smart en erik reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Hahah Jopie, ik zat helemaal in de modus van O jee nu komt er een heftig verhaal van Jopie aan.....leuk geschreven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Je wordt oud Jopie Wordt ??? Is wel te hopen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 grrrrrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Gni! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErikB Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 (bewerkt) Goedemiddag allemaal, Mijn vaste ritueel op zondag weer gehad. Ik heb echt een heerlijk stuk hardgelopen, het leek wel meditatie. Het ging heel soepel en tot mijn verrassing ook nog eens snel. Het kostte geen moeite, zo´n lekker gevoel dan. Daarna nog even naar de sauna in de sportschool: lekker en vaak gezellig, ik tref daar meestal een vaste ploeg mensen. Vandaag ook aan twee 'saunavrienden' verteld dat ik gestopt ben met alcohol. Het gesprek liep even zo en het voelde best goed om het zo te vertellen. Reacties waren ook wel goed. Daarna boodschappen gedaan. Onderweg dacht ik ineens aan alcohol en het water liep me letterlijk in de mond. Snel aan het schap met drank voorbij gelopen. Wel even een zakje snoep gehaald. Dat heb ik op de terugweg bijna helemaal leeg gegeten... Nou ja: gevaar geweken. De rest van de middag en avond alleen thuis en niet echt plannen: beetje lezen, wasjes draaien en opruimen en beetje tv gok ik. Wel bij de les blijven, want ik weet dat dit de gevaarlijke momenten zijn. Snel maar aanhaken bij dagpact. @Meya: heel herkenbaar dat uitstellen, ik probeer vaak de methode van Yogajuf te hanteren, meestal werkt dit, maar soms komt er echt niks uit mijn handen. Nou ja, dat accepteer ik dan maar, geen verzet, want dan ga ik me alleen maar slecht over mezelf voelen. @Jopie: schandalig, zoiets moest verboden worden Dagpact: LilaHummerMeya jowan leila HappyDays ErikB 29 november 2015 bewerkt door ErikB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Alsof je in trance loopt Heerlijk! Lekker bezig Erik B. ErikB reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Accepteren of aanvaarden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 (bewerkt) Accepteren of aanvaarden? Of adopteren http://www.freemancoaching.nl/blog/42-voor-de-troon .....ik aanvaard dat ik met uitstellen van het schoonmaken van de wc bril de bril morgen nog vies is, ik ga er dus niet over mopperen, het is nu eenmaal zo dat de bril vies is. Ik aanvaard ook dat niemand anders als ikzelf die bril gaat schoonmaken, dat dit mijn verantwoordelijkheid is. Dit betekent dat ik met het adopteren van een eigen huis hebben, een wc moet schoonmaken, en als ik dat uitstel tot morgen, het mij niet ontslaat van mijn schoonmaak taak en de bril niet vanzelf schoon wordt. Ik morgen dus de bril moet poetsen of opnieuw moet aanvaarden dat de bril nog steeds vies is....... En ondertussen stel ik studeren uit.... en dat aanvaard ik niet en mijn begeleider zeker niet. 29 november 2015 bewerkt door erik Meya reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Boekhouding gedaan over de maand januari Zelf alles ingevoerd, het wordt nog eens wat Nog steeds niet top. Net weer gebeld of ik vanavond extra wilde werken (voor de 7e keer van de week, en had al 6 keer nee gezegd) Vanavond dus maar ja gezegd, kan niet eeuwig nee zeggen, maar voelt wel als een extra druk Enfin, ik wil toch veel verdienen?! Dan is dat ene uurtje extra ook geen ramp Zie wel weer tegen de storm en regen op. Bah, wat voel k me toch af en toe een zeur smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 En over uitstellen gesproken.. Weer geen pest gedaan vanmiddag (ja, een uurtje op bed gelegen ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Ach, wat een lieve reacties van jullie, Voel me meteen weer wat beter. Ga maar even een bak sla eten, want, heb straks geen tijd meer om te eten. Komt goed hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 He Rapi, kijk je uit dat je geen vliegende zuster wordt vanavond. En een uurtje dutten is niet een uur nixt doen he....dat is een uur luisteren naar je lijf. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 He Rapi, kijk je uit dat je geen vliegende zuster wordt vanavond. En een uurtje dutten is niet een uur nixt doen he....dat is een uur luisteren naar je lijf. Tot laters beste mensen, Ga de storm trotseren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Hier Rucola met stukjes warme beenham er door. Tja wat kan ik me nog meer wensen hé? smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 wie was er toch zo gek op ijsvogels hier? mijn geheugen laat me in steek (steeds vaker) maar tijdens het uitstellen kwam ik deze tegen: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 november 2015 Rapport Share Geplaatst 29 november 2015 Goeie avond Ik spreek niet graag van mislukken of falen Al voelt het soms wel zo Grenzen weer beter bewaken En ik geef niet op Fijne avond allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden