Spring naar bijdragen

Meebewegen?


Meya

Aanbevolen berichten

Dit draadje voor mezelf en iedereen die bewegen wil.

 

  • Moet je saaie fysio oefeningen doen, of lift je voor de lol 110 kg op de sportschool?
  • Wil je een stok achter de de deur, of wil je de stok achter de deur zijn?
  • Heb je doelen of beweeg je juist doelloos rond?

 

Man bijt hond vraagt: hoe doe jij het op dit moment?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet dagelijks saaie oefeningen doen. Het kost me moeite om me daar toe te zetten. Kinderachtig want de oefeningen kosten maar tien minuten tijd. Ze niet doen leidt tot een slecht gevoel over mezelf en zorgt er voor dat het langer duurt voor ik weer kan voetballen en squashen. Stom he?

 

Wat ik dagelijks moet doen is:

squaten ongeveer 3 x 10 keer

lunch ongeveer 3 x 10 keer

squaten op één been ongeveer 3x 10 keer

 

En dan drie keer per week leg press.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Stom he?

 

Mooi draadje voor mij, dit....

 

Ik vind het namelijk helemaal niet stom Meya, want oefeningen doen is gewoon stom ;). Ik kan hier gaan schrijven, dat ik iets meer zou willen bewegen, maar ik wil het eigenlijk helemaal niet. Ik heb een hekel aan sporten. Ik wandel wel dagelijks met de hondjes, maar heel fanatiek is dat niet. Ik heb ooit eens iets van elastieken besteld om thuis te doen.... de doos ligt nog ongeopend in huis :rolleyes: . Een springtouw heb ik aangeschaft, 2 of 3 keer gebruikt :blush: . Een sportschool is echt niks voor mij en iets in een groep doen ook niet. Ik kan niet tegen grote groepen mensen en veel/harde geluiden. Verder heb ik een verschrikkelijke hekel aan zweten  :face-icon-small-shocked: . Is een jeugdtrauma van mij, volgens mij. En toch is er ergens een stemmetje dat ik wel iets zou willen doen, maar ik heb geen idee wat. Wat is nou leuk om in je eentje te doen en vol te houden? Ik denk dat dat misschien wel niet bestaat. Misschien hebben jullie tips. Anders blijft het bij rondjes-met-de-hondjes ... is in ieder geval iets, beter dan niets :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffft Squaten stom? Ik houd van de sportschool en er is geen betere dag als benentrain dag!

 

Maar door studie kom ik er nu nauwelijks aan toe. Probeer zo eens in de week het te onderhouden.

 

Ik wil eigenlijk meer genieten en sporten om het doen dan doelen halen. Genieten van de beweging van squaten, of hardlopen ipv binnen de 25 minuten ooit 5km kunnen lopen. Ik kan een grote kick krijgen van een prestatie neerzetten die niet zomaar iedereen haalt, bewijzen voor mezelf dat ik het kan. Zo ben ik nog steeds trots op mijn dodentocht in Belgie bijvoorbeeld. Maar dat doelgerichte wil ik eigenlijk wat loslaten omdat doelloos rondlopen veel meer ontspanning geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog nooit van squaten gehoord; dat is vast iets voor mannen ;)

 

Het enige wat ik doe is lange wandelingen maken, en zwemmen vond ik altijd fijn maar doe ik steeds minder. Ik wil komende week gaan aquajoggen.. en yoga wil ik ook graag gaan doen. Afgelopen jaar kocht ik een nieuwe fiets... maar daar mag ik ook wel eens wat vaker op gaan zitten.

 

Dan heb ik nog een kamertje met een hometrainer en steps en elastieken.... voor als ik ooit nog es echt de geest zou moge krijgen.

In elk geval zorg ik ervoor dat ik elke dag genoeg beweeg: tuinieren, vegen, harken... en die paar uren werk in de week zijn ook pittig genoeg dus tellen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smart: Squaten is langzaam een beweging maken alsof je op een lage stoel gaat zitten (zonder dat die stoel er echt staat). En dan weer overeind komen. En dat dan bijvoorbeeld 10 keer achter elkaar. En dan een minuut rust. En dan weer 10 keer achter elkaar. En dan weer een minuut rust. En dan weer 10 keer achter elkaar. Beetje dat.

Erik vind dat leuk, maar niet iedereen is het met hem eens, geloof ik.

Overigens doet hij het met als ik me niet vergis meer dan 100 kg ijzer op zijn rug, ik doe het met mezelf.

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je opdracht niet gedaan hebt Meya, mogen wij dan strafwerk voor je verzinnen. Een soort van bootcamp waarbij je foto's als bewijs moet overleggen? :)

 

Nee squaten is niet iets alleen voor mannen. Durf zelfs te beweren dat ik het meer vrouwen zie doen. Squatten is de ideale billen en benen training en om die reden zo populair bij vrouwen.

badexercise-squat.jpg

100kg ijzer red ik nu niet. Stang leeg is 20kg (olympische stang) en dan heb ik nu zowel links als rechts 30kg, totaal 80kg dus.

 

ps. doe deze oefening met gewichten nooit zonder het via een trainer te leren ivm knie en rug. Let bij plaatje op wijde stand voeten, tenen iets naar buiten, billen erg naar achteren, holle rug en blik altijd naar voren en nooit omhoog en helemaal niet naar beneden (dan trek je je ruk bol) En nooit je knie gewricht voor je tenen laten uitsteken in de beweging, dan moet je nog meer billen naar achter zodat dit niet gebeurd (anders overbelast je je knie)

 

ps2 squat kan ook heel goed met elastieken

 

big-2256937111c.png?v=11

 

double-band-squat.png

 

 

 

Alleen met elastieken is de belasting anders als met gewichten, met elastiek wordt naarmate je het meer uitrekt de belasting steeds zwaarder en is het onderin helemaal niet zwaar. Met gewichten is het stille moment onderin het zwaarst om dan uit stilstand omhoog te komen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je opdracht niet gedaan hebt Meya, mogen wij dan strafwerk voor je verzinnen. Een soort van bootcamp waarbij je foto's als bewijs moet overleggen? :)

Ja graag. Mag foto's kijk ook onderdeel zijn van het bootcamp ;-) Daarnaast heb ik net een besluit genomen: niet meer 7x per week (zoals de fysio adviseert) maar 4x per week. Bij 7x per week betekent 1 dag missen feitelijk een faalweek (en waarom zou ik de andere dagen dan nog moeite doen).

Bij het bootcamp graag incalculeren dat de knie niet onverwacht mag draaien onder belasting. Zaalvoetbal mag bv niet, boksen wel. Door op pijn mag dan weer beslist niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben bezig met mijn oefeningen-blokkade. Gisteren een goede zet gedaan bij de fysio. Van 7x per week oefeningen naar 3x per week. Meer mag, maar hoeft niet. Het effect dat ik beoog:

  • ik heb het heft weer in handen genomen, dat doet me altijd goed;
  • een dag missen geeft nu geen faal gevoel meer.

 

Wat zijn jou oefeningen precies Meya?

 

Mijn oefeningen vanaf gisteren:

 

  • 3x per week 3 sets squats; op de slechte knie naar boven komen, aantal per set op geleidde van pijn (stoppen als het pijn gaat doen);
  • 3x per week 3 sets lunges; afwisselen recht naar voren, 10cm naar links, 10cm naar rechts, aantal per set op geleidde van pijn;
  • 1x per week 3 sets van 10x legpress; gewicht mag ik zoeken maar niet door pijn heen, ongeveer 20kg;
  • 1x per week boksles;

Steunzolen zijn vorige week aangemeten en komen volgende week. Dan koop lekker nieuwe wandelschoenen en ga ik er als ik er zin in heb één of twee uur per week een uur bij wandelen.

 

Weet je wat het ook is? Ik moet mijn verlies nemen na de meniscus operaties 9 jaar geleden. Ik was de man die je belde als de wasmachine twee trappen omhoog moest. Dat kan ik niet meer. Ik voel me nu de man van de steunzolen. Maar dat is simpen & zeuren. Ik ben nog steeds groot en sterk. Maar nee, er kan nu even veel niet. En ja, daar kan en wil ik aan werken. Nee ik zal nooit meer de man van de wasmachine worden. Maar hé, ik wordt ouder en ik heb ook al een tijdje geaccepteerd dat Feyenoord niet meer zal bellen.

 

 

post-2764-0-74343800-1449051827_thumb.jpg

 

Squat links, lunges rechts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Dit draadje omhoog voor alle frummers met goede voornemens op dit vlak (Smart... ;).

Ik heb een systeem bedacht voor mijn oefeningen. Ik heb per oefening per dag een knikker in een bakje. Mijn kinderen mogen een knikker in het bakje ernaast doen als ik mijn oefeningen heb gedaan. En... het werkt... ze zeuren aan mijn hoofd of 'het al mag'...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat was even zoeken; dacht even dat het draadje zelf ook aan bewegen was begonnen...

 

Ik ben vandaag met oefeningen voor de rug en buik begonnen, languit op bed, zelfs speciaal makkelijke kleding voor aan gedaan :blush: dan is het wel menens hier!

 

Om te beginnen kalm aan (moest immers nog werken vanavond en idd waar ik al bang voor was een veel te zware afdeling voor mij).

Dus er zal een opbouw volgen, jaja, beetje fietsen in de lucht e.d.

 

Vervolgens heb ik yoga gedaan via een mindfulness cd. En al met al een uur bezig geweest.

 

Ik wil ook meer gaan wandelen en bij slecht weer ga ik op mijn fietsje (hoe noem je zo' n geval ook maar) zitten. Ook dat zal ik op moeten bouwen.

Van de week voor het eerst weer zwemmen/ en of aquajoggen.

 

Zal af en toe eens melden hoe het gaat.

 

Leuk idee trouwens van die knikkers Meya! Zijn nog jonge kids dus?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...