Spring naar bijdragen

Smart


smart

Aanbevolen berichten

Las op de draad over je yoga. Dat was voor mij ook de manier om meer te voelen en minder te denken. Hoofdmens dat veel voelt maar dat onderdrukte.....wat een herkenning.

 

Vind het leuk om te lezen dat jij ook van die pareltjes ziet in het forum. Erg fijn om ook eens te lezen na al dat gedoe van afgelopen dagen. En die pareltjes aan teksten die produceer je zelf ook.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk maar zo Erik dat we er met elkaar iets moois van moeten maken hier. Voor zover mogelijk.

Genoeg ships in de wereld...

 

Doe jij nog steeds aan yoga Erik?

Ja ik ben benieuwd naar de yoga. Eerst een proefles... en ik heb geinformeerd of er allemaal soepele en elastieken jongeren mij de ogen uit zullen steken.

Maar gelukkig zijn het allemaal 45 plussers, dat scheelt!

Ben mijn overvolle kast eens ingedoken voor een fatsoenlijke broek.

Kom ik daar de wereld aan soorten en maten.... bloos... tegen op de onderste plank, onderaan de stapel. In kleuren ook nog.

Toch ook maar even passen morgen. :lol:

 

Ik heb het een en ander laten zakken vanavond en ik kan wel zeggen dat dat prettig en rustig voelt.

Ben benieuwd of ik dat gevoel eens een poos kan vasthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huttula, zo werd het me ook gepresenteerd bij yoga gisteren: je kunt niets verkeerd doen. Fijn!

 

Ik geloof dat ik nu steeds meer met de feiten wordt geconfronteerd: in herstel zijn... het begin van herstel !!

En dat dat veel meer omvat dan niet drinken staat voor mij als een paal boven water.

 

Zojuist met een lieve vriendin gesproken die anderszins met zichzelf aan het werk is. Dan bespeur ik de subtiele

werking van... werken aan jezelf... en dat dat veel tijd kost.

Ik denk dat de algehele erkenning voor mezelf qua ouder worden/niet volop meer in het werkproces/minder energie hebben

nu mag aanvangen.

Ook de gedachten loslaten dat ik zonodig nuttig moet zijn.

Alle nut mag nu naar mezelf toe.

 

Toch ben ik er ook verdrietig om: het is een rouwproces.

 

En ik ben op de goede weg.

En ik weet dat niet drinken daar een begin van is.

 

Voor mij is het bv volstrekt nieuw om nu 2 avonden in de week iets 'vast' in de agenda te hebben. AA en yoga)

Voorheen liet ik alles vallen voor het werk/invalwerk. Dat kan nu naar de 2e of 3e plek...

 

Lekker PUHH :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

En dat dat veel meer omvat dan niet drinken staat voor mij als een paal boven water.

 

Zojuist met een lieve vriendin gesproken die anderszins met zichzelf aan het werk is. Dan bespeur ik de subtiele

werking van... werken aan jezelf... en dat dat veel tijd kost.

(...)

Dat schrijf je mooi Smart, het subtiele. Dat moet ik zelf ook goed voor ogen houden. Ik wil wel graag snel en duidelijk resultaat. En zo werkt het natuurlijk niet. Thx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je komt er achter dat je jezelf tekort hebt gedaan.

Het leven ben jij.

Het leven gaat om jou

Jij bent de hoofdrolspeler.

En jij hebt heel veel in handen..

Jij bent namelijk ook nog regisseur :)

Hoe mooi kan het leven zijn.

Je leeft nu.

Hoe mooi kan het "nu"zijn.

Het kan altijd anders.

Goed bezig jij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Lieve Smart, las dat je bezig bent met het boek van Marnix Pauwels. Toevallig stuurde een vriendin mij een link, interview met Marnix.

Heb het met een grote glimlach gekeken (een úúr bleef het boeien). Las net dat je graag hier eea zou willen aanhalen uit het boek, in dit interview legt hij ontzettend veel uit. En ik ga het boek lenen van vriendin, zodra ze het uit heeft!

O ja, voor mensen die niet uit de voeten kunnen met wat minder beleefd taalgebruik, een kleine waarschuwing : )

 

https://m.youtube.com/watch?v=dke0HEA_Scg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Lars, het moreel is hier wel (weer) in orde gelukkig en ik werkte lekker vanavond. Lekker veel gelopen; hou ik van!

Vanmorgen moest ik wat eerder op dan anders, maar dat uurtje slaap haal ik dan s'middags wel in.

Veel slapen en moe zijn puzzelen me wel wat.

Ik heb nu mediwietolie en ga straks 2 druppels proberen. Het is ontzettend smerig spul (brrr) smaakt naar vieze honden...

Het wordt als superfood gezien en schijnt ook te werken bij angst en spanning. Ik ben erg benieuwd.

Beetje de eigen dokter speel ik nu, maar 2 dr. mag (om te beginnen).

 

De afgelopen periode heb ik veel zaken afgehouden; geen zin of te moe.

Nu liggen er 3 dagen braak voor me en krijg ik weer zin om erop uit te gaan.

Nog even verder lezen hier....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rise and Shine Smart, maak er wat van die braak liggende dagen. Doe nu de gordijnen eens open.....je houd van lopen.....een oranje zonnetje nog, wel wat fris. Hoop dat je wat leuks gaat doen. Bestelling van Jannigje is aangekomen. (ook namens mij bedankt Jannigje)

 

Die mediwiet olie in relatie tot spanningen en de hele berg gezondheidseffecten heel benieuwd naar. En weet niet of je vroeger echt geblowd hebt, triggert het echt blowen? Dat weerhoud me namelijk. Hoe is het voor iemand die net zo verslavingsgevoelig voor drank als blowen is?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart, waarom gooi je wat je hebt staan níet weg? Dan kan je 's avonds laat ook níet in de verleiding komen.

Ik snap dat innerlijke welles/nietes gevecht heel goed, hoor! Zelf ook gedaan, inclusief 10 van de 14 droog tellen en lijstjes enz. En die bubble ken ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mijn vrije tijd benut door een groot rondje te gaan lopen, 5 km. (leek groot terwijl ik over de velden keek waar ik vandaan kwam) Alleen lopen is wel wat saaier; met twee man merk je de kilometers minder goed op. Maar het was een nieuw rondje (ik kan hier vele kanten op). Het kostte me slechts een uur dus...

 

Steeds als ik de pagina hier open (eerst... nog wel) zie ik Hut haar bericht waar ze zegt dat ik mezelf tekort heb gedaan. Dat doet vaak wel wat met me. Ik oefen nog steeds met minder nuttig moeten zijn... minder werken, minder van van  alles... weg met perfectionistisch gedoe, het is klaar. Maar nog bezig met balans. En het ouder worden en minder kunnen is domweg niet leuk... misschien went het?

 

Vanaf vandaag start ik met 2x2 druppels CBD olie. De smaak gaat wennen...

Mijn vertrouwen erin is toegenomen na lezing van stukken op het internet; ik zie het als preventie. (superfood)

Het bestanddeel THC zit er niet of amper in, dus zitten er geen psycho-actieve stoffen in. In die zin is er geen feitelijke relatie met blowen.

Ik zoek dan ook geen roes of zo. Hooguit merk ik een warm rustgevoel. Maar goed, ik ben nog maar net bezig. Voorzichtig proberen dus, wat voor mij werkt.

 

Wat Nadia schrijft onderschrijf ik: als er niets in huis is word het gemakkelijker. Maar dan denk ik aan de eters die er deze week komen en zal ik wat voor hen kopen en later meegeven. Los daarvan ga ik weer twijfelen of ik een stopper ben... zal dat vanavond bij de AAman bespreken. En ondanks trots... veel minder te drinken,

kan het beslist nog beter! Ja lijstjes, 9 van de 29 dagen wel. Echt nog veel te veel. Het mag best uit het patroon verdwijnen....

 

Zo gaan we voort. Ben blij dat erge vermoeidheid weer even weg is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote...

"Wat Nadia schrijft onderschrijf ik: als er niets in huis is word het gemakkelijker. Maar dan denk ik aan de eters die er deze week komen en zal ik wat voor hen kopen en later meegeven. Los daarvan ga ik weer twijfelen of ik een stopper ben... zal dat vanavond bij de AAman bespreken. En ondanks trots... veel minder te drinken,

kan het beslist nog beter! Ja lijstjes, 9 van de 29 dagen wel. Echt nog veel te veel. Het mag best uit het patroon verdwijnen...."

Wat houd je tegen om alles aan drank uit huis en haard te verwijderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je bent een lolneus Aggie. :face-icon-small-shocked: >> :(

 

Het is laat. Ik heb de wereld in mijn broekzak even (hm?). Ik zit in een controlerend stuk wat ik niet vertrouw.

(veel met dit forum bezig.... voel me oprecht betrokken... zie mijn rol van buitenaf/willen helpen/en dingen laten. Ik geniet er wel van, ook. Ik zie zoveel moois)

Tevens voel ik me gelukkig. Dat is gek. Zomaar happy. Niet zonder drinken, maar... (dus) en...  (?)

 

Ik ben niet gewend om happy te zijn. Dus is het goed zo.

Ik schud heel veel van me af. Weet zeker dat dat met leeftijd te maken heeft, gezondheid en acceptatie.

 

Mijn proces is echt wel gek soms en anders .... en dat is goed. Voor zover....day by day....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...