bolletje Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 Vroeger werd mij altijd gezegd, kleed je goed warm, zeker warm ondergoed dragen want anders krijg je een blaasontsteking. Nou weet ik niet of dat een fabeltje is of dat het werkelijk zo is maar misschien toch niet verkeerd als je dat nog niet doet, zeker met dit koude weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 Hannah, er zou ook een psychische oorzaak achter kunnen liggen. Iets met opkroppen, druk en (niet kunnen) loslaten. Misschien word je ook 'pissig' van zo'n opmerking. Dan mijn excuses... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 Ben bowlen mensen. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 (bewerkt) Suiker en vet, in onze evolutie hetgeen wat gekoppeld is aan comfort. Door schaarste aan voeding was het suikers en vetten waar we een geconditioneerd beloningssysteem mee hebben. Dat is nodig voor ons voortbestaan en de winter doorkomen en daarbij krijgen we een gelukzalig gevoel als dat lukt. We streven het gelukzalig gevoel na wat ons oorspronkelijk een dieet gaf met voldoende energie om rond te komen in barre tijden. Het gelukzalige gevoel hoort bij voldoende gewerkt te hebben voor dat voedsel en anders het streven om er heel hard voor te werken omdat het zo vitaal was. Omdat het ingrijpt op het beloningssysteem we "gelukkig" worden van een machtige koek of stuk chocolade werkt het volgens hetzelfde systeem als drank, roken, drugs.....het werkt voor mensen die onmatig zijn net als drank. En nee het is niet puur de suiker. In de jaren 80 was de vetvrije producten populair, dat waren producten waar men meer suiker in deed en wat bleek suiker en vet zijn substituten van elkaar. Voor wie tijd heeft kijk deze docu eens (verhaal over vetvrije koek staat op 39:40) Onmatigheid met drank of koek....allemaal een pot nat. Daarom denk ik ook dat vanuit dat inzicht er wellicht begrip kan zijn vanuit de alcoholist naar iemand die niet kan stoppen met koek en vice versa. 19 november 2015 bewerkt door erik rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 Hoe kan je stoppen met pepernoten eten? Dat probeer ik volgend jaar wel weer :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 En als aanvulling ik heb net een bak vla met appeltaart ijs op. Kan het wel opschrijven maar doen is een tweede Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 vraagje: snapt iemand het verhaal in de link? Ik heb me laten vertellen dat Deleuze iets zinnigs over alcoholisme te zeggen had, maar eerlijk gezegd: ik snap geen fluit van het stuk.... https://unsaidmagazine.wordpress.com/2011/03/30/deleuze-booze-and-the-here-and-now-elsewhere-of-alcoholism/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 (bewerkt) Wat ik er van snap is dat er onder invloed van drank er iets van het zijn in twee tijden tegelijk ontstaat waarbij er een (re)constructie is van een verleden waar de chronologie niet spoort. Een vlucht naar vroeger en dan specifiek in de vorm van de past perfect. De engelse voltooid verleden tijd I have loved that girl. Deze tijd in het Engels is niet specifiek wat tijdsaanduiding betreft. Als het ergens vroeger was dan gebruik je die tijd. Het verleden als iets wazigs zonder chronologie of overzicht. Daarna gaat de schrijver nog meer goochelen met het aspect tijd en ben ik de draad kwijt. 19 november 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 O ik ben net zo Akkelei, kan er niet tegen als ik iets niet snap. Appeltaart ijs met vannille vla, ja te erg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 Ik heb even heel snel gekeken tomtom, maar het is voor mij te veel tekst. Ik heb wel een vraagje. Als je er geen fluit van begrijpt, waarom zou je er dan moeite voor doen? Bedoel dat best wel serieus hoor. Laat lopen als het niet boeiend genoeg is. Soms vertelt iemand me iets, ik lees het dan en denk "mis ik iets, waarom begrijp ik het niet". Laten lopen is nooit mijn sterkste kant geweest, net zoals die fles die altijd leeg moest want op de bodem van die fles lag vast het antwoord :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 ...Omdat het ingrijpt op het beloningssysteem we "gelukkig" worden van een machtige koek of stuk chocolade werkt het volgens hetzelfde systeem als drank, roken, drugs.....het werkt voor mensen die onmatig zijn net als drank. ... Yep. Roken eruit een aantal jaren geleden, drank eruit en nu nog niet klaar. Het snoepen ga ik ook onder controle krijgen. Als ik daarna maar niet iets anders verzin. Ik ben hier nog niet klaar mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 ik moest er nog wat inproppen pure frustratie omdat we ingemaakt zijn door de onderste uit de kompetitie gelukkig ben ik van de kilokiller verwijderd morgen straftraining slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErikB Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 Ik meld me nog even droog af voor dagpact. Welterusten en tot morgen ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 Schoon en droog te kooi. Welterusten en wellicht tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 Moe en droog, slaap zacht allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 november 2015 Rapport Share Geplaatst 20 november 2015 ik moest er nog wat inproppen pure frustratie omdat we ingemaakt zijn door de onderste uit de kompetitie gelukkig ben ik van de kilokiller verwijderd morgen straftraining slaapwel Ik zet je er zo weer op hoor.... ... en dan verzin ik de bijbehorende waarden zelf wel, lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden