Spring naar bijdragen

Donderdag


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

 

Zelf schreef ik ergens vorige week over succesvol stoppen dat tot nu toe m'n stoppen met drinken

wel enigszins succesvol verliep, maar dat ik, wat betreft het bestrijden van m'n (ziekte) verslaving

nog weinig succesvol was.. (roken, koffie, snaaien, etc. etc. etc......)

En dat ik al met al niet met mezelf in onmin leef hieromtrent.

 

Maar uiteindelijk is me gebleken dat ik helemaal niet zo'n zelfverbeteraar ben.

Vandaag hoef ik niet te drinken. Daar ben ik blij om. De rest aanvaard ik met een lichte bitter/zoetheid.

 

 

Wat doet herkenning toch goed. Mooi geschreven Kohtje... Inderdaad lichte bitter/zoetheid. Liters koffie, soms een blok chocola ter grootte van een familieverpakking, mijn (nicotine-vrije) e-sigaret hanteer ik alsof de wereld zou vergaan als ik dat ding niet bij me heb. Zucht. Maar aan de andere kant, de ergste angels zijn er uit. Geen alcohol of nicotine, en tjaa de rest... De rest komt nog wel eens.... Of niet... Wellicht ben ik ook geen ultieme zelfverbeteraar : ) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al een tijdje thuis.

Moe, rillerig, verdrietig...

Tijd om nu voor mijzelf te kiezen.

Dus... je weet wat je moet doen, Blondie

En nu weet ik het niet meer!

Snik!

Net mijn ex met charme-offensief naar mijn kids.

Juist.

Kids kunnen wel voor zichzelf opkomen, maar doet me toch pijn.

Ga maar effe een groot blok om met mn doggie...

Sorry voor de negativiteit effe nu...

Zit er geloof ik een beetje veel doorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Ik zit nu in een fase dat ik mezelf op iets trakteer elke dag dat ik niet drink. Ik vind dat ik mezelf moet belonen. Maar omdat ik mezelf beloon krijg ik een dubbel gevoel. Aan de ene kant geef ik eigenlijk teveel geld uit en aan de andere kant geef ik nog meer geld uit (omdat ik het anders aan drank zou hebben uitgegeven).

Vandaag heb ik het bescheiden gehouden, niet 1 maar 2 tompoucen voor mezelf gekocht. Ik moet 10 kg aankomen. Eigenlijk heb ik een hele waslijst aan dingen om mezelf te belonen, maar ook dat moet ik met mate doen...alles met mate, zucht. Ik rook teveel en ik drink teveel koffie. Ik tel de 'droge dagen' nog steeds, dag 36 vandaag. De dagen duren lang, en 's nachts slaap ik nog heel slecht, ook heb ik overal pijntjes....Maar over het algemeen ben ik de laatste weken minder depressief, eigenlijk best wel vrolijk voor mijn doen, en ik heb de laatste weken helemaal niet gehuild.

Ik heb gister tegen 1 van mijn vriendinnen verteld dat ik gestopt ben met drinken, we gingen uit eten en ik nam een tonic ipv bier of wijn. Zij zei dat het haar nooit opgevallen was dat ik een alcoholprobleem had, wat me verbaasde. Ze had het nooit aan me geroken, iets waar ik altijd zo bang voor was dat mensen het aan me konden zien of ruiken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen,

 

weer ff bijgelezen, tja roken, drinken, gokken, Facebook, zo heeft iedereen een of meerdere verslavingen denk ik, alleen is de ene verslaving schadelijker, dan de andere!

 

ik geef maar toe, aan mijn internetverslaving, van de drank kan ik gelukkig goed afblijven, al bijna 4 mnd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond kanjers,

 

Blondie een bosje  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  voor jou meis.

 

Zo vandaag is weer bijna voorbij. Heb veel gedacht aan de tijd met die vriendin. Ik kan nog steeds niet goed begrijpen dat ze er niet meer is. Zo'n gek gevoel. Maar goed.

Verder heeft Jan hier een comp. kast gemaakt voor je. Wat is die kerel toch ontzettend handig zeg. En mooi is het nu. :)

Nu spulletjes gaan pakken en bowlen.

Wel fijn want dan kan ik toch even mijn gedachten verzetten.  Later kanjers :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond

 

Drink liters water per dag

Met bewegen en goed eten (over het algemeen)

 

Ooit begon ik met een zakflesje vodka

In de binnenzak van mijn jas

Om de dag op te starten

Zo dat ik op pad kon gaan

Een frikandel scoren op het station

Als een soort van ontbijt....

 

Nu twee koffie, en laat sowieso de honden

twee keer rondje park, van een half uur

 

Das al een uur, plus de rest

 

Veel fruit en echte maaltijden

 

Hoef niet terug naar toen

Al kan er het eea nog beter

 

Bewust en tijd

 

Mooie verhalen vandaag

Ik lees soms wat

 

Waar ik in herken en

nog wel wat van leer ook

 

:)

 

Noflike jûn!

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hoofd is vanavond leeg. Net een herdenkingsdienst gehad, morgen de begrafenis: ik merk dat het aanvreet. Drinken? Nee, geen trek in nog. Maar morgen zal ik wel even scherp moeten blijven..

Iemand bij een meeting verwoordde het heel mooi: " ik begon altijd te drinken met de beste bedoelingen, op zoek naar het antwoord dat op de bodem van de fles lag. Alleen vond ik het antwoord nooit". Dat gold en geldt nog steeds voor mij: de antwoorden komen niet als ik drink, de problemen des te meer..

Hopelijk tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...