Spring naar bijdragen

Donderdag


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Hoi goedemorgen, heb t een beetje druk, maar ik laat even weren dat ik 0,0 alcohol nuttig.

Ben wel onderhand chocolade verslaafd. En al dat Sint snoep lonkt ook enorm.

Raar die behoefte voor zoetigheid.

Maar altijd beter dan die drank.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tomtom Ik ben die begrafenis gisteren ingesukkeld zonder ADB plan. Dat is goed gegaan maar ik vind het achteraf niet zo snugger van mezelf. Wellicht een tip voor jou voor morgen?

 

Ik bedoel geen groots plan. Meer een soort checklist.

- Wat ga je drinken na afloop thuis en is er iets echt lekkers te eten?.

- Wie ga je bellen of mailen als je 's avonds alleen zit (ik had behoefte aan iemand anders dan mijn vrouw, met wie ik de hele dag al samen was geweest)?

- Je gaat neem ik aan met je kinderen. Dat is goed en fijn, maar daardoor kun je niet helemaal jezelf zijn. Dikke kans dat je ergens in de loop van de avond breekt, of de dag er na. Is er voldoende ruimte daarvoor.

Dat soort dingen en misschien nog meer of anders...

 

Kan zomaar zijn dat het niks is voor jou en dan natuurlijk lekker laten wegwaaien. Maar ik dacht ik geef het toch even mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen :)

 

Vandaag de begrafenis van een vriendin van vroeger. Ik ga er niet naar toe omdat ik dan de hele boel bij elkaar brul. Ik kan er echt helemaal niet tegen. Het lijkt dan net of ik het verdriet van iedereen voel. Dus dat doen we niet.

 

Vandaag Stifado maken. Eigenlijk moet ik er wijn in doen maar zonder wijn zal het ook best wel smaken.

Vind het zo zonde om daar een fles wijn voor te kopen want de rest moet ik weg gooien.

bovendien vind Jan wijn in het eten niet lekker, en voor mij hoeft het ook niet. Doe er wel wijnazijn in. Volgens het recept moet dat.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie,

 

Ik lees een heleboel woorden, letterlijk hersenkronkels..

Met daarin ergens de rechtvaardiging om dan maar één sigaretje te roken zonder het

idee te hebben of krijgen dat het stoppen eigenlijk niet gelukt is of gaat lukken..

Kweenie precies.. maar het klinkt me een beetje wanhopig in de oren.

 

Waarmee ik je niet tekort wil doen, jopie.

Zelf schreef ik ergens vorige week over succesvol stoppen dat tot nu toe m'n stoppen met drinken

wel enigszins succesvol verliep, maar dat ik, wat betreft het bestrijden van m'n (ziekte) verslaving

nog weinig succesvol was.. (roken, koffie, snaaien, etc. etc. etc......)

En dat ik al met al niet met mezelf in onmin leef hieromtrent.

Ik kwam hier en later in het 12-stappen programma om m'n drankgebruik onder de duim te krijgen. Dat er later

nog zoveel kanten aan verslaving bleken te zitten had ik toen niet voor mogelijk gehouden.

Het leek me in eerste instantie heerlijk om al die kanten van verslaving aan te pakken.

Maar uiteindelijk is me gebleken dat ik helemaal niet zo'n zelfverbeteraar ben.

Vandaag hoef ik niet te drinken. Daar ben ik blij om. De rest aanvaard ik met een lichte bitter/zoetheid.

 

TOI TOI TOI.... :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...