Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 october

tomtom2

Aanbevolen berichten

Vind ik leuk en ontroerend, dat jullie je vinger opsteken (en dan zou ik zeggen Wijffie kom er ook maar in ;) ).

Ik kan mijn waterpas niet vinden. Hij is lang en knalgeel. Niet iets dat je echt kwijt kan zijn. En ik moet er bijna van janken. Of eigenlijk helemaal terwijl ik dit schrijf. Het is ^%*! zo ^$@*!! om niet aan jezelf toe te komen. Ik vind het lastig om om te schrijven. Ik klinkt pathetisch en ik schuif mijn alcohol probleem af. Dat wil ik niet. Maar het speelt wel echt.

Komt ie. Niet om dingen af te schuiven of goed te praten. Mijn vrouw heeft drie jaar geleden een kneiterend auto ongeluk gehad met de kinderen. Ik werd tijdens een vergadering gebeld en was er snel bij. Het zag blauw van de politie, geel van de ambulances. Dochter lag levenloos op de grond en ademde niet meer zelfstandig. Vrouw wist niet meer of ze de kinderen bij zich had of niet, helemaal van de wereld. De afgelopen drie jaar hebben we kei en kei en keihard gewerkt aan herstel. Ik heb ze alle drie nog!. Zoon is helemaal ok, dochter heeft misschien restschade maar niet noemenswaardig. Vrouw heeft blijvend hesenletsel, maar ze is onvoorstelbaar veel beter dan ik drie jaar geleden ook maar vaag had kunnen hopen.

Ik ben altijd een stevige drinker geweest, maar niet problematisch. In het eerste jaar na het ongeluk heb ik doorgewerkt maar dat was thuis niet te doen. Ik ben gestopt met werken en ben ongemerkt steeds eerder en meer gaan drinken. Sterk verbonden met 'even iets voor mezelf'. Tijd voor mezelf was er namelijk niet. Ik had 24 uursdienst thuis.

Nu zit ik dus op dag twee van stoppen. Ik heb geen baan, ik heb al drie jaar geen nieuwe kleding gekocht, mijn werkkamer is een onvoorstelbare puinzooi, ik ben te dik, en in een hopeloze conditie. En nou mag ik van jullie ook niet meer drinken. Dat vind ik gemeen. Dat meen ik niet. Wat ik wel echt gemeen vind is dat het ongeluk en verlies van baan me misschien over het drankrandje heen heeft geduwd. Ik zou het erg vinden om nooit meer te kunnen drinken. Als het moet dan moet het. En ik weet dat er hier veel mensen schrijven die superblij zijn dat het niet meer hoeft. Maar ik zou het erg vinden.

Sinds een paar weken wordt er thuis minder een beroep op me gedaan. Dat is heel fijn. Wel zie ik nu de brokken. Eigenlijk wil ik alles tegelijk aanpakken. Lijnen, stoppen met drinken, hardlopen, mijn facebook en linkedin updaten, solliciteren, een lekker koffiezet apparaat voor mezelf kopen, puin ruimen in mijn werkkamer... maar ik dacht laat ik nu klein beginnen. Mijn bank recht zetten. Want die staat nu zo scheef dat ik er niet fatsoenlijk op zitten kan.

Die grote gele waterpas is kwijt. En daar wordt ik heeeel chagrijnig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb je geen kat die ook nog eens af en toe in een huis een haarbal met kattengras uitspuugt, wijfie.

Meya, puim ruimen is een goed begin. Gewoon een paar rollen vuilniszakken halen en zoveel mogelijk spullen en rommel de deur uit. Voordeel is dat het eenmalig is en dat de spullen geen rommel meer kan veroorzaken. Stapje voor stapje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yessss! Waterpas gevonden. Nu de balans nog...

Daar ga ik over nadenken Fruit. Ik zie je punt. En wijffie, zet m op. En als ie niet naar je luistert stop je gewoon zijn schoenen in zo'n zak. Hop, naar de kringloopwinkel. Kijken of ie nog steeds zo graag buiten loopt. Op ze sokken...

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik zit mezelf ook nog wel in de weg. Soms ga ik lopen eten dan.

Ik "bewaar" ook wel dingen voor in mijn zelfhulpgroep. Als ik dan denk "oh, dat neem ik mee naar woensdagavond" dan word ik al wat rustiger.

Het blijft werken. Ik vind wel dat dat toch makkelijker én leuker wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Klaver, geen idee hoe betrouwbaar dit is maar ik vind op http://www.medications.li/medications/cetyl-alcohol:

is there alcohol in cetyl alcohol and steryl alcohol?
im an alcoholic and am worried as i have been prescribed cream and it has these ingredients in, thanks. plood
01/15/10
reply.pngReply   No problem.

The term 'alcohol' has different meanings in everyday English and in Chemistry.
In everyday use, 'alcohol' refers to ethyl alcohol [also known as ethanol].
Cetyl and steryl alcohols are totally different molecules.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...