Spring naar bijdragen

Nieuw hier


tomtom2

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Alle vertrouwen dat je goed zal blijven gaan, Tomtom. Snap een aantal dingen hoor, maar ja, niks is waterdicht en al zeker een forum niet. Jouw leerproces is handelen, die van mij bijvoorbeeld niet weg lopen. En zo volgen we allemaal ons pad.

Fijn dat je zo'n fijne AA groep hebt om op terug te vallen, en jammer dat je ons verlaat   :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap de frustraties wat betreft Hoe kinderachtig er met zij die niet genoemd mag worden wordt omgegaan. Vooral dat iemand die eer krijgt na al wat er gebeurd is. Maar ik ben hier om jullie niet om de beheerders. Ga je goed en kom terug voor jezelf als dat nodig is.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Wie ben ik? Goede vraag, heb ik me echt afgevraagd vandaag. Ik was gewone tijd, 6 uur 's-ochtends wakker en om kwart over zes stond ik in de kelder met een fles wijn en kurketrekker. Na 10 minuten vechten, heb ik de wijn opgeborgen en kurketrekker weggezet.

Waarom? Die fles had echt geen oplossing, sterker nog alleen problemen.

Ik voelde me vandaag niet sterk genoeg om naar mijn werk te gaan en heb dus thuisgewerkt. Ik heb echt geworsteld en geploeterd om niet te gaan zuipen vandaag en ben weer met Refusal begonnen, wat ik maanden niet nodig heb gehad.

Ik hoop dat het eenmalig was en een waarschuwing ofzo van mijn lichaam om niet meer te drinken. Een dag als vandaag heeft me echt aan het twijfelen gebracht of ik het nog wel kan. Vandaag in ieder geval wel en daar ben ik dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die heb je alvast overwonnen Tom! Hartstikke goed dat je niet hebt toegegeven.

Misschien is het kip-ei: was je moe/overspannerig/niet-goed-in-je vel waardoor de drankduvel je overviel? Of was de drankduvel er eerst, misschien door wat je droomde, en voelde je je daarna niet goed? Niet dat het uitmaakt want je gaf niet in, daar groei je van.

 

De volgende keer, en die komt geheid, ben je al iets sterker. Het blijven golven die komen, maar ze worden minder en verdwijnen na verloop van tijd toch echt uit je systeem - geef die moed niet op!

En, wees er niet bang voor - angstige gedachten verzwakken 'jezelf' terwijl je feitelijk sterker bent dan 'je' op dit moment denkt. (ik schrijf '   '  omdat er nog kanten in je huizen die je nog niet hebt kunnen ontdekken zolang drankduvel je pest/plaagt; het Ik is in mijn ogen een overschat 'iets').

 

Anyway, ik blijf je een kanjer vinden. Je handelt voor je betere gezondheid en levenskwaliteit - de stappen daartoe zijn zwaar. Dat is niet anders maar je doet het goed!

 

Blijf geloven dat het anders wordt, je gaat het meemaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties. Ik ben vandaag heel vroeg wakker, de worsteling van gister heeft me uitgeput. Maar ik voel me wel een stuk beter dan gisteren dus dat scheelt weer. Ik ben een gewaarschuwd mens vandaag: de terugval van een week geleden moet de oorzaak geweest zijn. Bewust nuchter leven: ook vandaag kies ik daar weer voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...