Spring naar bijdragen

Woensdag 14 okt 2015

Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Behoorlijk de schrik te pakken n.a.v. de berichten omtrent kaboutertje.

Hogere machten.. dit soort situaties zijn voor mij een bevestiging dat ze er zijn en zich niets van onze wil aantrekken. En dat heeft

niets met eerlijk of oneerlijk te maken.. meer met nederigheid van de mens.

Gipsy, een glas prosecco zal een fles worden, misschien twee.. en nog zul je hoogstwaarschijnlijk niet met het slechte nieuws om kunnen gaan.

Nuchter of zwaar bezopen: 't is en blijft een gegeven waar we als mens moeilijk mee om kunnen gaan.

Iedereen (incl. mezelf) sterkte.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy, lieverd, het klinkt misschien hard wat ik nu ga zeggen, maar je grijpt een heel erge externe gebeurtenis aan als excuus om zelf te gaan drinken. Je betrekt iets dat in wezen niets met jou te maken heeft op jezelf. 

Ga toch liever ergens rustig zitten of liggen en laat al die gevoelens en gedachten door je heen gaan. Doorvoel ze, beleef ze, ga ze eens echt uitzitten, tot in het naadje. En doe dit niet voor kaboutertje, maar helemaal alleen voor jezelf.

Kabouter zal het echt niet boeien of jij drinkt of niet! Je hebt echt alleen jezelf om voor te zorgen en verantwoording aan af te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nieuw hier op het forum en lees me suf. En dus ook over Kaboutertje en de forummers die haar goed kennen. Gek om er iets over te zeggen want ik ken haar niet. Maar ook gek om te lezen en er niks over te zeggen.

Veel sterkte aan iedereen die er bij betrokken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Yoga bedoelt dat het fijn kan zijn als je "van binnen naar buiten" kunt leven, in plaats van andersom.

Dat jíj je emoties, gedachten en leven bepaalt en niet de wereld om je heen.

Let wel, er is nooit een goede reden om te moeten drinken, en al zeker niet als die reden buiten je cirkeltje ligt.

Om je heen gebeuren verschrikkelijke dingen, maar zolang ze niet met en bij jou gebeuren, is met jou alles redelijk ok.

Er gaan dagelijks mensen dood, dat op zich is natuurlijk geen reden om zelf er ook maar aan te beginnen.

Met medeleven is niets mis, sterker nog, zonder dat ben je geen mens naar mijn idee.

Dat je bedachtzaam en stil bent naar aanleiding van de berichten over kaboutertje lijkt me een normale en gewenste reactie als je haar kent.

Als je gaat zuipen doe je kaboutertje te kort in mijn ogen, dat heeft ze niet verdiend. Ze heeft al je volle heldere aandacht nodig, nu. Geen bezopen kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya,

Welkom,.. :rose:

Dit zijn levensechte onderwerpen idd, nu maar hopen dat het beste haar mag overkomen in haar eigen belang, het is haar gevecht, meer dan medeleven tonen kunnen we op dit moment niet doen, maar dat is begrijpelijk, de één raakt het meer dan de ander, is ook normaal.

Lees lekker veel rond hier zou ik zeggen en post zoveel je maar kunt, waar je maar wilt,..

VEEL SUCCES!!! :)

Groet, Charlie,..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leef je of laat je je leven? Leef van binnen naar buiten ipv andersom.....op een dag als vandaag loop ook ik er tegen aan hoe lastig dat is. Toch is ook voor mij de oplossing om diep van binnen te voelen wat het doet met me en niet mijn gevoel af te reageren op alles en iedereen om me heen of te gaan verdoven met drank omdat ik me er geen raad mee weet. Even stil zijn is voor mij de tijd nemen het echt binnen te laten komen en te voelen en niet meteen te reageren.

Extern of niet? Helemaal extern bestaat niet denk ik. Zoals jowan zegt; medeleven maakt ons mens en in medeleven zit opgesloten dat er betrokkenheid/binding is. Ik dacht vanmorgen, zullen we een dag niet drinken uit respect voor Kabouter maar dan drink ik niet met een externe motivatie. In wezen heeft Yo gelijk. Niet drinken staat los van Kabouter, ik drink niet omdat ik niet wil drinken. Je doet Kabouter niet te kort omdat je nu wel of bewust niet drinkt om haar. Of als ik het breder trek. Je laat vandaag de drank niet staan om je vrouw een plezier te doen omdat zij wil dat je het roer omgooit. We drinken niet omdat we onszelf dat gunnen. We verdienen een dag met volle heldere aandacht in ons eigen hoofd voor onszelf.....en heldere aandacht voor Kabouter, vriendin, dochter, Sowhat........

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, ik bedoel het inderdaad ongeveer zoals jowan het beschrijft. Met 'externe' gebeurtenissen bedoel ik alles wat er om je heen gebeurt in de wereld en met de mensen die erin leven. Natuurlijk grijpen gebeurtenissen je aan, de ene meer dan de andere. En als ze je raken, dan kan het zijn dat ze je gevoel beïnvloeden, je gedachten beheersen en soms dat je er heftige trek van krijgt. Dan integreer je zo'n gebeurtenis als het ware, maak je hem van jezelf, alsof hij van jou is. Daar is ook helemaal niets mis mee, het maakt je wellicht invoelend of betrokken, maar eigenlijk staat zo'n gebeurtenis los van jou, heeft het niets met jou te maken, ook al 'voelt' dat misschien wel zo.

Maar het is helemaal niet mijn bedoeling om filosofisch of belerend te zijn. Ik hoop alleen maar dat het Gips lukt de aandacht op zichzelf gericht te houden en goed voor zichzelf te zorgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Agnieta, ik bespeel helemaal geen enkel instrument en zing ook nooit. Dat lijkt me heerlijk dat je je gevoelens kwijt kan in muziek maken. Een andere manier van expressie als woorden even niet werkt.

Dat ik geen instrument speel of niet zing is bij mij nogal een jeugddingetje. Mijn vader is heel muzikaal, net als mijn opa. Absoluut gehoor en autodidactisch van allerlei muziek instrumenten kunnen bespelen. Die erfenis heb ik niet, mijn motoriek als kind was niet best en ik zing vals en kan geen toon houden. Althans dat is me altijd zo gezegd. Als ik zong, klapte of floot dan kreeg ik altijd opmerkingen van het is uit de maat, vals of houd op. Ik kan nog steeds niet vrijuit zingen behalve als ik echt alleen in de auto zit. Ik sprak hier een keer over met een frummer, had er jaren niet meer bij stilgestaan, ik zong gewoon niet en bespeel niks. Was voor mij weer zo'n punt van hoe erg ik me laat/liet beinvloeden en dan denk je 38 te zijn en dat dit allemaal niet meer speelt. In dat gesprek werd me duidelijk hoe erg het wel speelt. Niet om puur het feit dat ik geen instrument bespeel of kan zingen maar dat ik nog steeds voor een groep mensen dicht sla en niks zeg ik het lastig te verkroppen vind dat dit allemaal nog zoveel impact op me heeft.

Ik schreef vaak negatief over die vriendin L. Maar een van de meest waardevolle herinneringen van haar en mij samen was dat ik samen met haar een basgitaar gekocht heb. Van spelen werd ze gelukkig en was ze minder fulltime bezig met haar ziekte en pijn. Ze was maatschappelijk werker geweest en los van haar psychische problemen doorzag ze mijn blokkade met muzikale expressie. Heb haar de oorsprong ook verteld daarvan en we hebben samen veel geoefend, ze gaf me les in spelen en zingen. Voor haar goed voor haar zelfvertrouwen en voor mij ook goed. Op die momenten hadden we wat aan elkaar. Ik die mee ging zingen, fluiten, klappen of spelen. Ik weet dat ik het niet goed kan maar deed het toch en werd niet terecht gesteld.

Gek he zo soms.....was dit nu helemaal niet van plan om te schrijven en om aan vroeger te denken als kind laat staan dat ik mezelf toesta aan L te denken. Wel weer een lap tekst zo over mezelf....een dag waar er zoveel belangrijker dingen speelt maar terwijl ik deze laatste zin schrijf lees ik mijn wegcijfergedrag weer.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Wat een nare berichten allemaal over kabouter.

Het houdt de gemoederen (terecht) wel bezig.

Hier een beetje gaar.

24 uursdienst gehad

En hoewel client zowaar de hele nacht heeft door geslapen, heb ik toch de hele nacht met de oren gespitst half wakker gelegen

Straks nog een uurtje werken, dan eten bij ex, en dan echt vroeg naar huis en vroeg naar bed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hannah, nee dat is niet de essentie van mijn schrijven. Mijn tekst gaat over expressie en de blokkade die ik voel bij expressie op muzikaal gebied. Dat het me heerlijk lijkt om je gevoel te uiten in muziek. En de tekst daarna gaat in wezen niet eens om muziekaal zijn of niet. De kern is dat het een voorbeeld is van dat dingen van toen nu nog bepalen wie ik ben. Als ik had willen schrijven dat ik a muzikaal ben dan deed ik dat. Je hoeft me niet samen te vatten of mijn bedoelingen in te vullen voor me. Dat kan ik zelf. Dat ik niet muzikaal ben dat weet ik, dat is me nu juist zo ontzettend vaak gezegd. Zo vaak dat ik beter mijn mond kan houden als het om muziek spelen of zingen gaat.

@Agnieta

Precies, dat gevoel bedoel ik. Ik houd nog steeds van Nirvana en Metallica, dat blijft jeugdsentiment maar van mij hoeft het zo hard nu niet meer. En nirvana staat voor mij ergens voor hoe ik was. Nirvana/ Kurt Cobain is de jongen die ongelukkig is met zichzelf, zichzelf verwaarloosd, verslaafd is. Een heel gevoelig iemand die geen raad wist met zichzelf. Dat herkende ik en daarom vind ik het mooi. Maar ik ben wel verder waar hij niet ouder geworden is. Ik had de afgelopen tijd Bjork op, Mathilde Santing, Placebo, Portishead, Agnes Obel, Satie, Grieg, Bob Marley......

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ook zo'n stemtrauma ooit.

Toen ik zwanger was, echt bang dat ik

niet zou durven zingen voor mn baby.

Speciaal bij St.Stemwerk workshops gedaan.

Hele emotionele belevingen bij mijn stem echt gebruiken.

Maar voor kind had ik niet bang hoeven zijn,

hoe valser het was hoe meer hij kraaide van plezier.

Echt plezier in zingen kreeg ik pas via mijn kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal wel....ik schreef net hoe ik het altijd ervaren had die oordelen over a muzikaal zijn. Dan is de reactie je bent a muzikaal. Dat is dan humor? Zal wel aan mij liggen, ik begrijp die humor niet. Ik weet niet wat er leuk aan is. Ik heb die opmerking over me al genoeg gehoord. Zo vaak dat ik zelf er van overtuigd geraakt ben dat het waar is.

Maar het doet er niet toe, het gaat erom dat het mij niet meer uitmaakt. En waar het me nog wel uitmaakt ik daar aan werk.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, ik weet niet of ik je deze tip al heb gegeven, maar Marc Marie Huijbregts heeft een mooie voorstelling gemaakt over zijn eigen leven, zijn jeugd en zijn vader. Heel lang heeft MarcMarie niet durven te zingen, omdat zijn vader hem vroeger zei dat hij niet zo gek moest doen, met zijn hoge piepstemmetje. De voorstelling heet Florissant. Hij staat op NPO, maar bij mij doet ie het niet. Misschien lukt het je hem ergens te vinden? Ik vond hem ontroerend mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Marc Marie had ik erover gezien bij dwdd. Dat vond ik heel herkenbaar. De voorstelling wilde ik nog zoeken maar ben ik in de drukte vergeten. Nee die tip had je me niet eerder gegeven. Staat nu te downloaden. Dank je wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...