Spring naar bijdragen

Woensdag 7 oktober 2015


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik heb niet eens een strijkplank of bout. Strijk kijkt me dus ook nooit aan. Ik hang iets nat op aan een haakje en dan is iets zonder kreukels. Hooguit een paar keer per jaar iets wat ik echt wil strijken en dat doe ik dan bij ouders even. Vraag me altijd af wat er zoal gestreken moet worden zo elke week?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je erkent dat alcohol (of elk ander geestbeïnvloedend of stemmingsveranderend middel) een probleem voor je is, is stoppen met innemen een eerste stap die je kunt zetten naar verbetering. Anders kun je je zelf en zeker een ander niet redden.

 

Die verbetering zet nagenoeg onmiddellijk in. Geef toe dat het niets meer voor je is, dat je er niet tegen kunt: dan word je er ook niet gek van want je geeft de strijd op. Accepteer dat je van je leven een zooitje hebt gemaakt, het is niet anders. Maar als je stopt heb je vanaf NU een gerede kans dat het beter wordt.

Dan krijg je meteen mogelijkheden om met de situatie om te gaan. 

 

En als je vader besloten heeft dat het dat is, Aggie, dan helpt er geen redden meer aan. Sterker nog, dan loopt de redder een dikke kans om met de drenkeling ten onder te gaan.

 

Je moet er eerst voor jezelf zijn voordat je voor een ander wat kunt betekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doet mij aan mijn overleden buurman en gelijk ook goede vriend denken Blondie

Die schoof dan de grasmaaier uit zijn hok en zette um vast klaar. Ging dan voor zijn hok zitten waar ie bleef hangen met z'n biertje en zo nu en dan ff het hok in voor een stiekem jenevertje. In de avond als ie um dan aardig om had, schoof ie de grasmaaier weer naar binnen en volgende dag begon ritueel helemaal overnieuw. 

Zomaar ff herinnering van mijn kant..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zei het al eerder: zolang je je voor je bevestiging afhankelijk maakt van anderen, hun steun nodig hebt om zélf te leven ga je niet echt gelukkig worden.

Dan bepalen anderen jouw leven en trekken zij aan de touwtjes.

Maak je zelfstandig, neem verantwoording voor je eigen leven, kijk naar jouw aandeel in plaats van naar dat van anderen.

Het zal je ras beter gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook leuk gaan we oudhollandsch jij-bakken.

 

 

De tu quoque of jij-bak is een drogreden, die vaak retorisch wordt gebruikt, als simpele en doeltreffende afleidingsmanoeuvre. Je gaat niet in op het argument, maar draait de beschuldiging om. Door te suggereren dat de ander hypocriet is, leid je de aandacht van de beschuldiging af en hoef je niet te reageren.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn om te lezen Wijfie. Ikzelf weet niets van de AA alleen maar van het hier lezen. Maar kan je elkaar ook bellen als je het b.v. moeilijk krijgt of is daar een speciaal iemand voor? En is er iemand die daar het gesprek leidt of is dat gewoon gezamenlijk? En hoelang duurt zo'n bijeenkomst en hoe vaak is dat per week? Blijf je nu altijd bij dezelfde groep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...