Spring naar bijdragen

zondag 30 augustus 2015


eline

Aanbevolen berichten

Dat met die hendeltjes zijn de aardlekschakelaars, die ronde dingen zijnde zekeringen, de stoppen. Daar kun je nog steeds van die "ouderwetse" smeltveiligheden inzetten, maar zeker ook automatische zekeringen die je met een druk op een knopje weer in bedrijf kunt zetten.

SVP niet gaan liggen klooien met zilverpapier! (Of aluminium folie)

 

Bedenk dat er altijd een goede reden is waarom een stop doorslaat; die reden moet je eerst wegnemen.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag frummers,

ik ga sinds ik gestopt ben met gebruiken trouw 2 keer in de week naar een NA meeting. Misschien niet voor iedereen de manier maar mij past het heel goed.

Ik ben nu ruim 4 maanden verder maar ben nog steeds niet actief bezig geweest met het stappenwerk. Ik lees er wel over, ik luister naar de ervaringen en sommige punten pas ik toch al wel toe in mijn dagelijks leven.

Er eens echt voor gaan zitten stel ik echter steeds uit. Het zit me niet heel erg dwars omdat ik weet dat ik ook nu veel vooruitgang boek.

Één ding zat me echter niet lekker. Ik heb zoveel mensen gekwets, voorgelogen en besodemieterd. Als ik met de stappen bezig zou gaan, zou ik met stap 9 proberen om het met die mensen goed te maken.

Maar ik ben nog lang niet bij stap 9. En ik vind het ook maar eng.

Dit heeft ervoor gezorgd dat ik het goedmaken steeds heb uitgesteld. Zo van; Dat komt wel als ik bij stap 9 ben...

Ondertussen zijn er mensen die heel dichtbij me staan, heel veel voor ons doen in deze moeilijke tijd en waar we bijna dagelijks contact mee hebben. Ik ben daar zo dankbaar voor. Zeker na alles wat ik ze geflikt heb.

Gisteren heb ik besloten dat het uitstellen afgelopen moet zijn. Mensen hebben het verdiend om oprechte excuses van me te krijgen. Mijn uitstelgedrag mag niet meer ten koste gaan van mijn dierbaren.

Gisteren heb ik een langslepend conflict met mijn ouders uitgesproken en uitgebreide dankbaarheid en excuses uitgesproken naar een bevriend stel wat altijd voor ons klaar staat.

Pittige gesprekken, moeilijke stappen maar o zo'n opluchting. Hele fijne reacties, een last van mijn schouders en een kans om nu serieus een nieuw start te maken met deze belangrijke mensen in mijn leven.

Fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucide, vaker als ik je lees denk ik geen woorden maar daden. Je hebt in mijn ogen iets heel constructiefs over je. Niet blijven hangen in nadenken over maar doen. Ik las laatst elders over het woord courage, het franse woord voor dapper. Daar zit niet voor niets cour in wat hart betekent. Toch iets doen wat heel moeilijk is omdat je in je hart voelt dat het moet, die mensen, die relaties het waard zijn. Fijn dat ik via dit forum kan leren van dit soort mooie voorbeelden.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loen, ja het is prettig dat mijn vrouw weer thuis is. Dat geeft toch meer structuur aan mijn dagelijkse dingen.

Vanochtend zijn we wezen hardlopen in het bos. Lekker. Ikvoel me weer wat beter nu.

't Was mooi trouwens, met nog wat nevel tussen de bomen en over de paden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lila, jammer van die twee glazen, want dat had je je niet voorgenomen volgens mij.

Prima dat je de draad weer oppakt.

Je schrijft dat je je "nu nog niet" schuldig voelde toen je ze dronk. Ik begrijp niet goed wat je daarmee bedoelt.

Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Val ik weer met de deur in huis zonder gedag te zeggen. Goede morgen iedereen :sun: rise and shine.....

 

Heb iets van 11 uur geslapen en weer veel gedroomd, wat bij mij betekent dat ik diep geslapen heb. Was weer op reis en in een spannend avontuur (zoals ik bijna altijd droom) en het zat weer vol met drank, blowen en roken. Ook vol met de hoofdfiguren die me op de basis en middelbare school veel gepest hebben. Duidelijk met iets van vroeger bezig. Ik zie het als een goed teken als ik niet denk en droom over de meest recente dingen die me bezig houden maar blijkbaar de rust heb om met oude gevoelens bezig te zijn. Iets waar ik ook in het bewuste de laatste weken meer mee bezig ben.

 

Ben nog in dubio.....rustig wandelen in de duinen of de gezelligheid en drukte van de uitmarkt. Gaan er heel toevallig nog meer frummers naar de uitmarkt en is er van die frummers iemand die zin heeft in wat drinken ergens vanmiddag....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

 

Alweer 2 uurtjes gewerkt vandaag.

Straks naar verjaardag van dochter.

Ga lekker lopen, is goed voor me.

 

Jopie,

Hoop niet dat je vertrouwen beschaamd wordt.

Eerlijk gezegd, zou ik dat echt niet durven, zomaar sleutels aan vreemde mensen mee geven.

Nu ben ik dan ook wel heel wantrouwend van aard hoor :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook Fruitvlieg, begonnen aan verslaafd aan denken (Jan Geurtz). Wat een ingewikkeld boek.....hoop maar dat het verderop toegankelijker word. Dus voor mij is het e-reader mee naar de stad of e-reader naar de duinen. Veel plezier met lezen en evt op het strand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie...ben benieuwd hoe het verder gaat.....

Vertrouwen...

Mooi als dat nog kan.

Vandaag ga ik 'tuinieren'.

Oh ja.. En geen alcohol.

Moet toch gewoon lukken.

Helpende gedachte:....

Ff denken...

Vertrouwen in mezelf zal weer een stukje groeien als ik vandaag weer eens positief bezig ben.

Niet alleen geweldige voornemens maar gewoon beginnen bij stap EEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Jopie, zo'n ontmoeting, als de nood het hoogst is, is de redding nabij!

 

Hier een uurtje of 2 werk voorbereiden, iets wat moeilijker is. Ga ik even rustig voor zitten. 

Als ik er dan weer inkom, komt het vertrouwen ook wel weer. Dan maak ik een opzet en kan het weer loslaten tot de volgende keer.

Rest van de dag relaxen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...