Spring naar bijdragen

Zondag 23 augustus


Gast Sowhat

Aanbevolen berichten

Sowhat, dat is een goed bericht denk ik. Nu zal het een kwestie van goede zorg en geduld zijn voor je zoon.

Volgend jaar misschien een vakantie in eigen land voor hem?

Ik hoop dat je nog wat kunt slapen.

 

Mogguh An.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

Voor de zoon van Sowhat zijn in eigen land ook wel rampen te bedenken.

Maar fijn dat hij weer uit het ziekenhuis is.

Vandaag een dagje aanrommelen. Komende week weer werken.

Keek vanmorgen ongelovig naar de wekker toen ik wakker werd.

Manlief was al zijn rondje lopen en had een briefje neergelegd: je sliep nog lekker.

Ja, dan is hij manlief hoor.

bewerkt door Kate
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer terug van landgoed.

Tuinhuisje gepoetst, onkruid weggehaald rondom mijn oogst, weer 4 grote komkommers geoogst en de palen voor mijn afrastering in de beits gezet.

Genoeg weer gedaan.

Woensdag een start maken met mijn afrastering plaatsen.

Alleen zo nog even boodschappen doen en daarna met de beentjes omhoog in het zonnetje in mijn huistuin.

Wie weet een tukkie doen in de hangmat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga maar weer toegeven aan mijn moeheid. Niet naar Sail maar in de sauna liggen ontspannen. Wil teveel en accepteer niet zo goed dat ik me toch zorgen maak over mijn vader en dit energie vreet blijkbaar. Het is zoals het is.....kalmpjes aan doen maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

 

Gamen, dan kan ik hier mijn lol wel op

Nog niet aan durven beginnen

 

Al kijk ik soms vol verlangen naar

de "Gran Turismo" auto-simulator-stoel  :blush:

 

Eerst maar eens met de honden naar het park...

(gewoon lopens..)

 

Have a nice one!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond mensen.

Hard gewerkt vandaag en veel gedaan. Een pallet met 75 zakken kattengrit van 25 liter gesjouwd in de auto. Ik heb Olle ook gezien, en ze heeft bij mij op m'n schouders gezeten. We hebben kusjes gegeven aan elkaar en het was dikke pret. Alleen heeft ze bij maatje nog niet gesproken alleen de eerste paar dagen. Maar ze krijgt zoveel indrukken waar ze aan moet wennen, dat komt wel.

Toch heb ik me weer heel schuldig gevoeld zeker bij het weg gaan. Ze keek me na en ik had weer echt het gevoel dat ik haar in de steek liet. Maar goed dat zal op den duur ook wel weer slijten.

Zo nu bank hangen want ik ben moe. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klein katje was te laat binnen bij de ontbijt en lunch cafe en buitengesloten. Heb ik maar naar huis meegenomen, want het gaat straks regenen en onweren. Morgen vroeg breng ik haar wel weer terug. Rustig laten kennismaken.

 

Dat ding lag al eventjes de knorren op mijn schoot. Lief ding.

 

oh nu weer op mijn schoot :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou even weg willen blijven van het forum.

Niet omdat ik me ergens aan stoor ofzo.

Maar gewoon omdat ik met een veranderingsfase bezig ben waardoor mijn stemmingen nogal wisselen.

Ik heb geen zin, om daardoor mensen te kwetsen en later weer sorry moeten zeggen. Dan is het al gebeurt, terwijl het voorkomen had kunnen worden.

 

Lukt me alleen niet erg goed om weg te blijven. Zoals je leest.

Want ik voel me toch wel betrokken bij boel veel mensen hier.

En ergens kan ik het soms een paar seconde ook wel heel goed gebruiken om van me af te praten.

 

Geen zin om een ban aan te vragen. Zelf doen ligt de nadruk hier nu op. Want heeft ook te maken met die veranderingsfase.

Zelf weer verantwoordelijkheid nemen voor mijn bestaan en gezondheid en herstel of geen herstel en werk, overleven gewoon. Of onderhand eens echt deelnemer zijn van het leven.

En dat gaat gepaard met boosheid, verdriet, onzekerheid, sarcasme, zelfspot (die 2 werken het beste voor mij om actief en strijdlustig te worden) en veel meer wat zwart is en je liever niet met een ander deelt omdat het bij jou maar een seconde gedachte is maar de ander er weleens van in shock kan raken en dagenlang bezorgd kan zijn. Of als het voor jou allang de revue gepasseerd is je er later nog eens heftig mee geconfronteerd wordt hoeveel indruk jou uitspraken op de ander toen gemaakt hebben.

Je weet dat en ergens zou je die rottigheid toch met iemand willen delen om er samen even heel hard om te lachen. En dat vind ik dus moeilijk met alle communicatie mogelijkheden die er nu bestaan.

Want je doet het en later merk je de consequenties pas.

 

Denk dat ik momenteel nogal depressief ben. Best sterk van mij om het te durven zeggen. Ik noem het liever een dip namelijk om de zwaarheid ervan te minimaliseren en omdat ik weet dat ik er wel weer uitkom. En dat ik ook tijdens zo een depressie mijn humor blijf behouden, hilarisch die zwarte gedachtes soms van mij.  Advertentie op marktplaats willen zetten voor mijn organen te verkopen, zodat er genoeg geld is om mijn katten te verzorgen als ik weg ben. En dan toch niet doen, omdat je weet dat het een maffe gedachte is en je niet eens weet wat voor prijs je dan moet vragen. Ik doe namelijk alles voor een weggeef prijs weg als ik iets moet verkopen. ;)

Tja en dan lach ik weer even.

 

Weet wel dat ik nu heel ver weg moet blijven van drank. Dat dan weer wel! Want dat beïnvloedt de 8 baan waar ik momenteel in zit qua gevoel en gedachtes, nog veel sterker. En daardoor zou ik wel eens rampzalige beslissingen kunnen nemen. Positieve van alles is, gek genoeg weet ik dat zo goed, dat ik geen trek voel. En sinds kort ontdekt heb dat ik best goede maaltijden in elkaar kan zetten als ik boos ben! :)

Zou de foto best hier willen delen eigenlijk, want ben er heel erg trots op.

 

Geen zorgen, voelde fijn dit van me af te schrijven. Ik overleef het wel weer!

Momenteel denk ik over gebarentolk te willen worden, qua niet lichamelijk werk.

Best hoog gegrepen denk ik. Maar eindelijk had ik een idee wat me wel heel erg trok!

En waar ik geen beren op de weg zag.

Hoop dat dit idee, de komende weken een realistischer beeld gaat geven over wat wel echt mogelijk is en haalbaar. Er is weer zaadje geplant en dat stemt me heel erg positief en geeft me vertrouwen.

 

Fijne avond nog!

En bedankt voor het lezen van deze lap tekst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond mensen. 

Heel even binnenwippen, niets bijgelezen behalve dan deze pagina... 

Lief Plof, hartstikke lief. 

Spud, geen organen zomaar verkopen meis. 

Inderdaad gezond eten en van de glaasjes afblijven.

En proberen rustig, heel rustig adem te blijven halen.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die organen op marktplaats is typisch jij weer Spud (voorzover ik je ken natuurlijk). Hilarisch en somber tegelijk....... :):( Hoop dat je wat regelmaat kan behouden en zo je stemmingen stabiel kan houden. Rustig aan en zorg voor jezelf. Als lachen om rottigheid je helpt kan je best een naar verhaal schrijven....zet er anders bij dat je geen diepgaande meelevende zware discussies wil maar wil lachen en relativeren. Duidelijk zijn naar elkaar, daar maak je communicatie fouten minder mee.....het blijft lastig zo berichten tikken. Jij bent nu best duidelijk, dat is fijn, En weg ga je toch niet helemaal Spud....dat schrijf je wel eens maar dat geloof ik toch niet  ;) Gelukkig blijf je.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een heerlijke dag gehad,

met volleyen bij windkracht 6

en er nog spannende sets van maken ook.

We hadden een schare kinderen als publiek

die erg meeleefden en de weggewaaide ballen voor ons haalden.

Ik zei iets over leuk zulk jong publiek bij ons krasse knarren,

zegt een jongetje van een jaar of 9 vol ontzag: ja maar wel goed hoor.

In onze pauze ging de hele meute met onze bal elkaar volleyen leren,

zo leuk, waren wij het publiek en de raadgevers. En hun ouders hadden

ook een rustige middag.

Het gamen, nou Aak, mijn hersens kunnen dat al niet meer. Mijn weerstand ertegen was

te groot; ik doorliep het spel net als een wedstrijd; in zo kort mogelijke tijd erdoorheen

en scoren. Zoon was heel teleurgesteld; ik stond niet open voor alle zijweggetjes en leermomenten.

Vertelde en passant ook dat het spel 15 uur kon duren!!! Ik die monopoly al zo lang vond duren.

Hij had niet echt verwachtingen zei hij, maar wel de hoop dat ik meer open zou staan voor gamen.

het waren 2 bekende games; Fallout 3 en Walking Dead, na 1 1/2 uur opgegeven en toen heeft

hij er nog 1 uur vol passie over verteld. Mijn oren tuten en mijn hersens bonzen van het mijn best doen.

De pizza die hij bestelde was erg lekker, ik mocht niet betalen, maar heb m moeten verdienen zo voelt het. ;)

Laat mij maar 15 uur volleyen, dan mag hij gamen tot hij een ons weegt. Nou dat weten we ook weer. over and out!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag me weer succesvol afmelden voor de dagpact.

Ik lees over gamen. Net als bijvoorbeeld iemand die zich "muzikant" noemt en alleen maar plaatjes van een ander verhaspelt en er industrieel gedreun onder zet, (er is hier in de buurt weer een festival aan de gang, zucht..) heb ik met spelletjes op de computer helemaal niets en dat wil ik ook graag zo houden. Aan de tafels krijgen we een toenemend aantal mensen die "deze tak van sport" als serieuze verslaving hebben. De gevolgen ervan zijn ernstig, je kunt ze niet bagatelliseren tegenover een middelen verslaving als bijvoorbeeld alcohol. Er zullen best wel weer voordelen over geroepen worden, maar ik neig er steeds meer naar om in het "echt" te leven: mensen ontmoeten, praatje maken, gevoelens delen, elkaar aanraken en in de ogen kijken. Gamen lijkt me net als zuipen, heel erg eenzaam. Zelfs als je met een koptelefoon op over internet tegen een ander speelt.

 

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mijn zoon is ook verslaafd aan gamen

dat zal hij zelf anders zien, maar het duurt al

zo'n 10 jaar dat dit zijn wereld is.

Ik heb het altijd afgehouden, maar de laatste keer

dat hij me vroeg het een kans te geven, zag ik een

enorme behoefte bij hem om iets van zijn wereld te delen.

Hij heeft Asperger en gamet op wereldniveau, test ook nieuwe games

met een groep. En net als dit forum, kan hij met zijn maatjes

pb-en, dingen uitwisselen die voor hem sociaal contacten betekenen.

Ik heb mijn oordeel geparkeerd en mijn uiterste best gedaan hem ergens

halverwege tegemoet te komen. Ik weet niet of ik het als een mislukt experiment zie.

Ik weet wel dat we beiden ons uiterste best hebben gedaan, en dat van elkaar weten.

En ook waarderen bij elkaar.

Wie ben ik om van mijn oordelen veroordelen te maken?

Mijn oordelen is milder geworden vandaag, pure winst voor mij en misschien ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet precies wat er gebeurt jowan

maar de tranen schieten me in de ogen als ik

jouw laatste posting lees. Je lijkt het allemaal zo goed te weten,

maar ik lees er toch ook iets van afkeuren in.

De mensen die jij spreekt bij je meetings

zijn de mensen die ergens vanaf proberen te komen.

Mijn zoon is zielsgelukkig met zijn passie.

Er is niet zo maar een sociaal leven voor hem weg gelegd, en hij

taalt daar ook niet naar. De jaren dat ik niet wist dat hij Asperger heeft,

heb ik veel en vaak geprobeerd hem in het echte leven te helpen functioneren.

Nu hij volwassen is, kan ik het laten, verduren soms, maar vooral hem in zijn waarde laten.

En ja het doet pijn, ik had het graag anders gezien. Maar dat is mijn pijn. Hijzelf ervaart dat

hij eindelijk mag zijn wie hij is. Anders is ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaming op hoog niveau is een apart verhaal. Er onstaan dan sociale contacten die soms levenslang gelden en contacten over de hele wereld. Een beetje verslavend is het wel ja dat gamen. Maar meer omdat het voor sommigen veel te leuk is om te doen. Ik denk dat er misschien andere spellen veel beter bij jou zouden passen dan schietspelletjes, jane. Er zal vast wel een volleybalspel bestaan. ;)

 

Buurtpoes is lief. Als ik na de ene kant van het huis ga, dan loopt ze na een paar minuten ook daar naar toe. Om vervolgens daar te slapen. En als ik dan weer na een tijdje mezelf weer verplaats naar de andere kant, gebeurt weer hetzelfde en komt ze mee. Superlief. :)

 

Spud, depressie zie ik soms nog wel eens als het achterlaten van de oude ik en opnieuw laten geboren worden van een nieuwe ik. En gebarentolk klinkt goed. Er is zelfs een gebaar voor plofkip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...