Spring naar bijdragen

zondag 16 augustus 2015


eline

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal,

Heerlijk aan het wakker worden zo even naar mams koffie drinken.

Ontbijten met de kids die gaan vanmiddag naar hun paps, en morgen is hun vakantie voorbij.

Vandaag wat dingetjes thuis doen.

Ik meld me niet meer elke dag op het dagpact, zolang ik niet denk aan drank hoeft dat ja niet.

Vandaag 6 weken clean, op naar de twee maand.

Spreek jullie later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Murning beste allemaal,

 

Weer helemaal bijgelezen. Wat ik er voor mezelf uit haal:

(1) kaboutertje is binnenkort geen kabouter meer maar een heus reusje. Fijn om te lezen dit.

(2) spud heeft zich gelukkig niet verslapen.

(3) utrecht speelt dus ik wens Fruit vandaag heel veel KMW.

 

Fijne zondag mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne meeting achter de rug en weer een hoop over mezelf geleerd. Mooie zondagochtend besteding.

Nu de laatste zaken in orde maken en dan laat het volk maar komen.

Fijne dag voor iedereen, zeker ook voor degenen die net als ik in het regengebied zitten.

 

This too shall pass.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat nu een beetje situaties aan mijn gedachten voorbij gaan die haaks op elkaar staan maar waarin ik beide dronk en daarmee kom ik steeds dichter bij het punt dat ik daadwerkelijk zelf ga geloven dat ik echt niet met drank om kan gaan.

 

Weten en zelf geloven zijn twee totaal verschillende zaken. Dat merk ik ook van 2007 tot nu dit jaar. Het is altijd lastig te zeggen wanneer je iets nu echt daadwerkelijk gaat geloven maar zou fijn zijn als het echt zo is, ik heb voor mezelf ook het idee dat die erkenning er nu is. Dat niet kunnen omgaan met drank. Fijn voor je dat je voor jezelf de drempel ziet die je lang tegen hield.....ja stom he inzichten zijn soms zo simpel. Zo was de oefening van Yo voor mij (draad vrijdag) heel effectief en de vaststelling van stop eens met afleiding zoeken en wegrennen zo voor de hand liggend......dat had ik toch zelf kunnen bedenken. Jij bedacht het zelf en het voelt dat het een opening is van iets wat je belemmerde, dat maakt het waardevol. Werk aan de winkel....succes ;)

 

Toegeven dat je niet met drank kan omgaan doe ik dus ook inmiddels en daarom neem ik de eerste niet. Toegeven dat je machteloos bent is een punt van een andere categorie. Waar ik geloof in self empowerment als kern gelooft de ander in machteloosheid als basis. Dat is bij mij de reden dat ik bij de twaalf stappen bij trede 1 al ga steigeren en een en al weerstand voel. Niet dat ik geloof in vechten en strijden tegen drank maar wel dat trek iets is wat komt en gaat en je kan bezien dat dit zo is en waar ik helemaal niks mee moet. Want trek gaat weer ook al geef ik niet toe. Hoef niet te vechten, geen strijd, geen spanning het komt en het gaat.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja..drinken omdat je je klote voelt en drinken omdat het top is en drinken omdat het gewoon is.

Ik ken ze allemaal  :blush:

 

Mooi inzicht Fruit...alles heeft z'n tijd nodig...soms 'weet' je het allemaal al lang...maar dan landt het ineens.

Tenminste zo werkt dat bij mij...en dan heeft het ook nog tijd nodig om echt geland te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waar ik dan wel eens over 'pieker' 

Ik wéét waar het drinken uiteindelijk toe leidt...vernietiging

En ik weet waar het niet drinken toe leidt...leven, met alles erop en eraan.

 

Wat maakt dat een intelligent mens het dan tóch zo moeilijk vindt om het te laten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja

 

Jopie....exact dat. De associaties (of je eigen afkeer tegen een bepaalde woordkeuze) en waarom dat is. Die vragen stel ik mezelf ook, ook dat zegt iets over mij en over mijn verhouding met drank. En heb bovendien vergelijkbare allergie woorden en woorden waar ik veel minder probleem mee heb. Goede vraag of acceptatie wezenlijk iets anders is als overgave, het voelt heel anders en dat zegt iets over mij en drank.

 

(reageerde bewust met tja maar had kruidenthee niet gelezen)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan altijd eeuwig alles onder een vergrootglas leggen en duizend redenen vinden

om te drinken of niet te drinken, dan heeft de een weer de waarheid gevonden met hoofdletters en is zo trots, dus die

gaat deze waarheid als waarheid verkondigen en loopt bijna over water enz...

Er is 1 keuze per individu en dat is wel of niet drinken that's it.

Niet veroordelen en als mensen er nog niet aan toe zijn om eindelijk de keuze te maken,

geen probleem, blijven steunen en motiveren, zonder te zeggen oh en dit werkt voor mij zo goed

en zus en zo, legt weer een druk, van bij mij werkt dat niet.

eventjes weer een hersenspinsel eruit getuft...

steunen - niet veroordelen - en af en toe een flinke schop onder het bibsje - en niet heilig overtuigt zijn van je eigen oplossing....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is echt lang geleden dat ik mezelf heb durven afvragen wat de voordelen van drank zijn. En ontdekken in welke situaties drank me bracht en dan niet alleen de rottige dingen.

 

Dit en de kennis dat drank een substituut is voor de echte ervaring vaak, ga ik eens overdenken de komende tijd.

 

Zoals ik laatst over reizen schreef en de beleving van controle verlies tijdens reizen, dat ik dat leuk en spannend vind en me uit de sleur van de overgeorganiseerd van het westerse leven helpt. Dat ik met drank iets vergelijkbaars zoek en kan bereiken......stof tot nadenken.....

 

Drank bracht me ook in een stemming van heel sentimenteel emoties kunnen spuien en dat mis ik nu best. Voel dat dingen opkroppen en heb nodig een alternatieve coping mechanisme om met emoties om te gaan. Heb ze wel maar het is niet effectief genoeg voel ik.

 

De vraag wat zocht ik in drank lijkt idd te leiden tot wat mis ik en wat heb ik eigenlijk nodig (en zocht ik in drank)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klik even met de hakken van je rode regenlaarsjes

Nee joh dan voel ik me net een travestiet met die rode regenlaarsjes Yogie.

Loen dit is nu de tweede markt waar ik op ga staan met m'n prachtige :lol:  sieraden en beide keren regende het. Logisch dat ik nu heel boos ben en ff moest vloeken. Maar ik haal het niet weg, dan maar een ban. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@@#$#%^&^&*^$##*(*(&_+_+_*&(****(*((((((((((((((((((((_+_++++()*^&^%$#@@!!#%^&* :( :( :( :( :blush: :blush: :blush: :blush: :blush::angry: :angry: :angry::wacko: :wacko:

 

Ik heb dit nog nooit als vloek gehoord en nog nooit op een schutting zien staan..

En volgens mij beledig je hier ook niemand mee.

Toch is me wel duidelijk dat het géén zonnig berichtje is.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jopke we hebben lekker knusjes met z'n tweetjes in de auto zitten keuvelen over van alles en nog wat. Van Duitse herder tot kat met ontstoken tandvlees, koken, badkamer renoveren enz. Dus bijna niets mee gekregen van al het volk dat langs liep. We hebben met z'n tweetjes heerlijk alle kettingen armbanden enz. uit elkaar zitten halen. En ik denk dat we zo'n 1000 stuks uit elkaar gehaald hebben. Dat vonden we allebei leuker dan mensen uit te leggen hoe ik de dingen gemaakt hebt.

Ik weet gewoon dat met Spud ergens naar toe gaan altijd beren gezellig is

 

Ow Koh, dat zonnetje ben ik vergeten. Maar jij krijgt een dikke :lips:  van mij. Waarom???? Nou zo maar. :)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een zinnetje van Erik: wat mis ik, dat is mijn vraag ook

Hoe ga ik het vinden

En ja, emoties lopen hier op wat op te stapelen, zou wel eens willen huilen, lukt niet ...

Ach gewoon een rotdag vandaag, vanavond extra lekker eten als kleine troost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...