Spring naar bijdragen

Woensdag 12 augustus


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Ik blijf nog even hangen hier ;-).

Mooi Toine, Stevie en Sting! Zelf heb ik Sting ooit mogen zien en horen op een klein podium in Antwerpen. Unplugged! Ik was toch wel erg onder de indruk hoor.. Heel groot geworden. Niet meer de raasdonder van de Police. Prachtig ingetogen met heel veel gitaarwerk.. heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustige avonddienst. Heb het zo rustig dat ik zelfs de draad kan volgen. Collega is roken beneden en ik hoef lekker niet dat rookhok in. Net wel naar nieuws gehad over mijn vader. Biopt was toch best een ernstige kanker vorm maar ingekapseld. Operatie is over 2 3 weken.... ben niet emotioneel nu. Zus wel die is in tranen. Ik vind het wel erg en maak me zorgen maar weet eigenlijk niet waarom ik niet zo emotioneel ben. Wie weet komt dat nog....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Erik!

Da's ook wat! Gelukkig idd ingekapseld. Wat is het lichaam toch n mooi ding! Nou, ik wens jullie heel veel sterkte.. en hoop dat jullie elkaar een beetje kunnen steunen. De klap moet nog dalen misschien bij je? Laat t maar langzaam toe..en ga uit van t positieve..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nog buiten op die vallende sterren te wachten.......

Ben naar een heel fijne meeting geweest, vakantiegasten aan tafel, altijd leuk.

Ik meld me nuchter af voor de dagpact, weer een succesvolle dag.

Morgen komt een fella, gaan we lekker een eind fietsen, koken en afsluitend naar een meeting. Maar eerst naar mijn oogarts, mijn koplampen doen het niet zo goed meer......

Fijne avond, welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond deze avond,

 

Vandaag heerlijk gegeocached met beste vriendin.

Bij het oplossen van een puzzel ontdekt dat die plek dus niet enkel voor geocachen en/of wandelen gebruikt werd.

Maar blijkbaar dus ook voor cruisen :D

 

En een kei lief en mooi compliment gehad van vriendin. Dat ik de enige in haar leven ben waarmee ze het dus letterlijk over alles kan hebben zonder het gevoel te hebben iets teveel of verkeerds gezegd te hebben. Vond ik leuk! Drempelloos dus.

 

Nu moe en tevreden mijn nest in!

Fijne avond nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties, gelijk nadat ik schreef dat het zo rustig was werd het te druk om te internetten tijdens het werk. Klopt Kate, op mijn werk wil ik perse niet dat het gebeurd dat ik me laat afleiden. Zeker sinds die fout voor mijn vakantie niet meer. En ja ik kijk denk ik ook medisch. Herken dat van mijn ex die verpleegkundige was, ze kon zelfs bij het overlijden van haar opa een professionele houding houden. Aangeleerd empathisch maar met veel meer afstand dan je normaal hebt bij een opa. Ja ik maak vaak erg zieke mensen mee maar zou niet willen dat dit me gevoel zo beïnvloed dat ik ook privé een professionele hulpverlener wordt....maar aan de andere kant speelt ook mee dat ik exclusief kanker gevallen meemaak die fataal zijn want anders kom je niet bij ons op de afdeling. Denk door mijn werk wel eens van kanker en dan het scenario zoals ik dagelijks meemaak. Maar zo hoeft het niet te zijn.

 

Het is nu zo, wat Yo schreef.....is wel een goede opmerking voor mij. Doe ik echt te vaak dat denken waarom iets zo is zoals het is of hoe ik op een bepaalde manier doe of denken over hoe ik denk. Het is nu zo met de diagnose en het is nu zo met mijn gevoel daarbij. Wel me van binnen rot voelend maar niet emotioneel. Ergens is zoals mijn zus doet, even in huilen uitbarsten, ook wel fijn als je dat kan. Uiting geven, je huilen laten gaan en dan weer verder.

 

Hierop reageren hoeft helemaal niet. Ik zit wat van me af te schrijven en hoop dat ik zo slaap krijg.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knip, licht weer aan.

Kan wel blind typen, maar niet blind mijn toetsenbord vinden.

Bovendien stonden niet alle stoelen aangeschoven dus onderweg naar het lichtknopje een paar keer gestruikeld. Niet ernstig hoor! :)

 

Enfin, beetje domme actie van mezelf om een kop koffie te maken toen ik me bedacht dat ik vandaag maar 1 kopje gehad had.

Na 20 uur niet doen, dan slaap ik dus niet. Oh ja daarvoor had ik die cafeïne vrije koffie dus voor gekocht die vlak naast de gewone staat.

Dan maar een beetje zwammen hier op het forum.

Mijn positieve happy feelings ten toon spreiden. Dus scrollen maar voor degene die daar echt geen trek in hebben.

 

Ben er inderdaad wel extreem in geloof ik.

Maar daarmee overleef ik elk dipje wel in mijn leven en zorg ervoor dat het geen depressie meer wordt.

Want daar heb ik ook ooit wel ingezeten hoor. En dan ben je echt ver van huis en heul eenzaam!

Je zal het nooit geloven, maar vroeger was ik een rasechte pessimist. Zag overal meer de nadelen van in dan de voordelen. Ook erg wantrouwig overigens.

Dat samen zorgde voor een depressie. En daar heb ik flink wat jaren aan moeten werken, want eigenlijk was ik wel klaar met het leven hier.

Alleen was het leven blijkbaar nog niet klaar met mij. Ook een eigenwijze trouwens. ;)

Nu dansen we altijd met elkaar of sparren we wat. Mijn beste vriend zal het niet worden daar vind ik hem of haar ietwat te dwingerig voor.

Die positiviteit die ik soms misschien wat te extreem uitvoer gebruik ik dus eigenlijk als een soort van tegen actie om soms met zijn of haar consequenties te kunnen dealen. Ik pik ze, ik slik, maar laat me niet in een hoek zetten.

 

Maar daarom begon ik dit gezwam niet.

Ik voel me vaak in de steek gelaten door de mensen in mijn omgeving als ik in een dip beland.

En ik weet dat dat niet zo is, dan kunnen ze me gewoon even niet bereiken omdat ik in mijn dipkop zit. Maakt hen soms ook machteloos en moe. Omdat ik dan best wel veel aan hun trek en hang. (Althans zo voelt dat voor mij)

Beste wat ze dan kunnen doen is zichzelf inderdaad even terugtrekken uit contact omdat ze me anders ook niet meer leuk vinden als ik er weer uit ben.

En ja ben daar dan boos en teleurgesteld over in de eerste instantie, moet ik nou echt alles zelf doen en alleen?! Boehoehoe!

Maar dan herpak ik mezelf wel sneller dan dat er al maar begrip getoond wordt voor mijn rottig heden waardoor ik me nog rotter mag gaan voelen.

En wanneer ik me dan herpak en weer blijer word en dus weer opener. Gek genoeg, daar hoef ik geen berichtjes voor uit te zenden, dan weten mensen mij weer te vinden om spontaan weer leuke dingen samen te gaan doen.

 

En dat voelt als boodschap en beloning. En vooral veel vertrouwen van mijn omgeving in mij, want ze kennen Spud ook nog van haar depressie.

Ik besprak vandaag iets van het forum hier met mijn vriendin. Dat ik weleens lees dat mensen hier behoefte hebben aan een hechte vriendschap en/of een relatie.

En hoe ingewikkeld dat me lijkt. En wat ik daar soms over gezegd heb in mijn verrotte bewoording. Dat ik denk dat het 100x makkelijker is om een relatie te vinden dan een hechte vriendschap omdat een hechte vriendschap nou eenmaal niet enkel uit veel met elkaar kunnen praten bestaat maar ook de vele situaties die je met elkaar beleefd en overleefd tellen voor de hechtheid.

Waarop ze mij dat mooie compliment gaf, Spud jij bent de enige in mijn leven waarmee ik werkelijk over alles durf te praten wat in me omgaat.

Zelfs met haar man houd ze rekening met zijn grenzen met willen horen en haar andere beste vriendin ook.

En weet je waarom?

Omdat ik gewoon heel eerlijk tegen haar was toen we 16 waren en zij verkering kreeg met haar man. Dat ik hem niet zo zag zitten omdat ik iets rots met hem meegemaakt had en me zorgen maakte over haar. Maar dat ze het zelf moest uitzoeken als ze verliefd was.

Andere vriendinnen zagen hem graag dood. Hoorde ik vandaag.

Ik heb mijn mening bijgesteld. Hij is nu ook een vriend van mij, vooral in het praten over de zijnsvisie. Maar jep ik begrijp dat van mijn vriendin wel dat je met hem niet over alles open kan praten! :D  Wat in vriendin en in mijn koppie rondgaat, krijgen de meeste mensen rooie oortjes van.

Hechte vriendschap bereik je dus alleen in tijd en vallen en opstaan. En meestal als je 38 bent of ouder heb je daar geen rust meer voor in je donder.

 

Denken dat je verliefd bent om dit contact te kunnen behouden is dan een grote valkuil ben ik bang.

 

Goeiemorgen alvast, MonaSpud heeft gesproken. Weet geen raad maar denkt het wel even te kunnen zeggen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik besprak vandaag ook hoeveel kansen je eigenlijk hebt in het leven om de ware vriendschap of de ware liefde te vinden?

Zit daar soms ook niet een houdbaarheidsdatum aan of wat je kan nuttigen, hoeveelheden? Dat soms iets gewoon niet meer te vervangen is?

 

Volgens ons dus wel.

En als dat klopt, mag ik me een gezegend mens voelen.

Want doorheen mijn leven hielden heel veel mensen van mij, sommige wilde mij sturen en bezitten, wat mis ging omdat ik een vrij mens ben.

Heb geprobeerd een ander te bezitten, wat ook mis ging omdat dat net zo een vrije was als ik. Dus qua partner zie ik mijn kansen wel verkeken.

Maar qua vriendschap sta ik nog wel open, dat groeit of niet. Maar moet je tijd gunnen en vrijheid en eerlijk en openheid.

Hihihi voor dat ego ding, spaar ik wel voor een gigolo want friends met benefids is me ook niet zo goed bevallen. :D

Ik blijf namelijk van mening dat mijn lichaam er wel mag zijn, enkel die kop die erop staat niet. En dat dat lichaam best eens gewaardeerd mag worden omdat het de kop overal brengt. En dus zwaar werk verricht. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat relatiesites betreft en tinder.

Uit onderzoek is gebleken, blijkt dat de Nederlander zich het meest mooi wil voordoen in tegenstelling tot andere landen.

Die plaatsen de meest mooie foto´s van henzelf, terwijl andere landen waaronder mijn land, juist hun minst deftige foto laten zien. Zodat je op de date niet zo tegenvalt, eerder meevalt. Wellicht zou dat een tip kunnen zijn om de stress te verminderen? ;)  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...