Spring naar bijdragen

Woensdag 5 Augustus


blondie6173

Aanbevolen berichten

Ik had alleen een kaars die ik aanstak voor een ander waar ik voor wilde zijn in gedachten. Die steek ik heel vaak aan. Mezelf kennende is een kaars voor mezelf geen gek idee. Typisch ikke weer om alleen bij anderen stil te staan en niet stil te staan dat ik het een dag goed gedaan heb of dat ik met het aansteken aandacht vraag voor mezelf en dingen in mezelf. Ga gelijk een kaars uit de vooraad pakken. Je zou kunnen zeggen dat is ego gericht denken maar ik geloof dat dit soms helemaal niet verkeerd is, met mate.

Grappig ik stak ook altijd een kaarsje voor een ander aan en heb nooit gedacht aan mezelf.

Daarom vond ik het ook een hele mooie om dit toch te gaan doen.

Gr. Bighamster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder bonkende kop had je het wel lekker weer gevonden Toine.

Kom op joh, frisse jongen zijn is leuker.

Tatum, je hebt dus een hele tijd droog gestaan, je kunt het.

Je kunt de zooi ook vandaag al wegkiepen.

Succes.

Boodschappen al binnen, nu een kop groene thee bij de vijver.

Ik ga weer gezonder leven. Ben al een tijdje gestopt met chocola, nu minderen met suiker, capu, koekjes en gewoon gezond lekker.

Ik heb er zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb afgelopen weken ook een paar keer av wijn gedronken. Precies hetzelfde tempo en manier drinken als wijn met alcohol. De gelijkenis voelt eng, het patroon is hetzelfde zo voelt het maar het triggert mij niet om vervolgens verder te gaan met alcohol houdende wijn. Just 0 witte wijn vind ik best lekker. Alleen rood av vind ik niks aan, rose en wit wel en dan heel koud. Terwijl ik een stevig smakende rode wijn het lekkerst vond.

 

Met av bier heb ik minder als met av wijn dat het patroon zo hetzelfde voelt. Av bier drink ik vaak en dan een flesje en niet gelijk het six pack zoals ik met alcohol houdende bier zou doen.

 

Er zijn erg wisselende verhalen over alcohol vrije bier en wijn, er zijn ook mensen waar de gelijkenis wel triggert.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Toine

Zweten nu is juist goed voor wat snellere detox. Ga de zon in met veel water en iets licht te eten.

 

En Toine hoe voel je er nu onder dat je dit hebt laten gebeuren, het lijkt alsof je er zo nonchalant over bent of is dat je schrijfstijl?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gedag zeggen,

 

3.5 uur werk erop zitten.

Uurtje thuis

dan weer een uurtje werken, dan weer een uurtje thuis, dan weer 2 uurtjes werken.

Stel, dat ik alles achter elkaar had

Was ik tenminste lekker op tijd klaar geweest vanmiddag

 

Toine,

sterkte maar weer dan he,

En warm..nee hoor, hier maar 23 graden.

Lekker juist

Link naar opmerking
Deel via andere websites

whatever floats your boat.....bij mij werkt het probleem heel serieus nemen want dan ga ik het uitstellen. Fijn is dat he zelfkennis, dat je weet hoe je het beste kan reageren om daarmee de beste kansen te hebben herhaling te voorkomen. Zolang we maar niet drinken en indien toch niet de dagen van drinken aan elkaar gaan plakken tot een gezuip. Sterkte Toine.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proberen om je hobby's weer op te pakken Ietje of met iets extra beginnen, dat boeit namelijk veel meer. Van het tekenen naar het schilderen overgaan. Dan pak je een oude hobby op en voeg er wat extra's aan toe. Daarna iets nieuws. Zou leuk zijn als je weer begint. Misschien in het begin niet maar op een gegeven moment krijg je er weer plezier in.

 

Ik heb, sinds ik het berichtje van Kaboutertje gelezen heb, een rot gevoel. Voel me wat verdrietig en somber. Ik zou zo graag iets willen doen voor haar zodat ze het wat makkelijker krijgt maar dat gaat niet. Vreselijk wat moet zij door een hel . :( Ik hoop dat ze heel gauw kan gaan beginnen met het echte verwerken en dat ze daarin goed begeleid wordt zodat ze weer een beetje zelfstandig kan gaan functioneren, en weer samen met haar dochter verder kan. Het moet voor die kleine meid ook verschrikkelijk zijn. :(

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er van op knapt Ietje hoe kan het dan zonde zijn??????????? Al is het maar een uurtje per dag. Dat is het nadeel van kinderen hebben. Ouderen cijferen zichzelf helemaal weg. (ik zou hetzelfde doen hoor) ;)  Maar even tijd nemen voor jezelf, even tot rust komen, even niet bezig zijn met anderen, is goed, daar krijg je energie van, en dat komt ook ten goede van de andere gezinsleden ;)

 

Hier een karbonade ongeschilde krieltjes en gekookte witlof. :)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gedag zeggen,

 

3.5 uur werk erop zitten.

Uurtje thuis

dan weer een uurtje werken, dan weer een uurtje thuis, dan weer 2 uurtjes werken.

Stel, dat ik alles achter elkaar had

Was ik tenminste lekker op tijd klaar geweest vanmiddag

Heb daar zeer veel respect voor dat je dat zo kan.

En niet vandaag alleen, maar gisteren en morgen misschien ook wel weer.

 

Dan moet je toch ook wel ontzettend veel om mensen geven denk ik om dit zo te kunnen.

Want dat uurtje thuis, zit daar ook de reistijd naar huis in en de reistijd naar de volgende weer?

Want dan heb je niet eens echt een uurtje geheel voor jezelf.

En lukt dat dan ook, om even je rust te pakken of lukt dat pas als de werkdag er helemaal op zit?

Tenminste lijkt mij heel moeilijk om echt even rust te nemen als ik weet dat ik zodadelijk weer moet werken.

 

Nou ja, wilde ik gewoon even zeggen dat ik daar respect voor heb.

En vandaag geef ik jou dan ook de kanjerprijs voor zo´n prestatie een bos :rose::sun::rose::sun::rose::sun::rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...