Spring naar bijdragen

Donderdag 30 juli


Aanbevolen berichten

Goed gedaan Bighamster!

 

De regen valt hier recht naar beneden en op dit moment word ik er niet blij van. Als het goed is trekt het zo over.

Ik doe straks een soort familiebezoekje, waar ik niet onderuit wil en kan (vind ik). Wederom een mooie oefening om daar dan toch wat uit te halen.

 

An, heb je al een overal? Dan is het helemaal af :)

 

Akelei sterkte vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Niks zon hier, de regen valt echt met bakken uit de hemel. Ik heb te doen met alle hard werkende mensen die het moeten hebben van die 3 weken vakantie.

Gerrit, ik kan me voorstellen dat ook aan jouw geduld eens een einde komt. Ik vind je altijd super positief en correct...dat wilde ik je even meegeven.

 

Gisteren naar de AA geweest, kwam een beetje met een rot gevoel thuis. De 11 de stap werd behandeld. Ging oa over meditatie. Er werd gesteld dat meditatie alleen kon als je ook aan Yoga doet. Ik was het hier niet mee eens. De leidster van deze stap is Yoga docente en brandde me helemaal af, ik voelde me daar ongemakkelijk bij omdat ik niet in discussie wilde belanden. Zelf mediteerde ik voor ik dronk al jaren en ben het nu weer aan het oppakken.

 

Wat vinden jullie van deze stelling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou een andere groep opzoeken.  Iemand die je afbrandt heeft zelf een probleem dat hij/zij op jouw bordje wil schuiven.

Binnen AA/NA horen alleen suggesties gedaan te worden die je vrij bent om al of niet te volgen, geen dwingende zaken voorschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was niet de groep die me afbrandde Jowan, maar ik had wel zoiets van ik ga niet meer naar de woensdaggroep. Nu denk ik, is het niet meer haar probleem?

Misschien voelde ze haar onzeker en niet op haar gemak met het leiden van de avond. Iemand die zo in de verdediging schiet als er een opmerking wordt gemaakt die niet helemaal past bij haar opvatting zou dat zelf eens moeten onderzoeken. Ik ga gewoon volgende week weer naar de groep, ook op woensdag en kijk wat er gebeurt. Misschien is er gelegenheid om er op terug te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, hummer, zo kun je het ook zien. Ik ben wel eens op groepen geweest die geheel in het dominante teken van "de leider" stonden. Die regelen en bepalen alles. Dat is dus niet zoals het bedoeld is en daar kom ik dus ook liever niet meer. Ik wil de dwang van het middel niet inruilen voor de dwang van een "groepsleider".

Ik besef me ook dat dit absoluut geen reclame is voor groepen als AA en/of NA. 

Sommige groepen hebben een wisselende voorzitter, die per week, per maand wijzigt. Dan kan het een volgende keer weer helemaal anders zijn. Normaal gesproken, ook in het bedrijfs- en dienstenleven, hoort een voorzitter het protocol te handhaven en de bijeenkomst te leiden, maar daar zeker niet inhoudelijk zijn/haar stempel op te drukken.

Maar het blijkt nu eenmaal zo te zijn dat dit een dingetje is van alcoholisten, helaas.

 

Mijn advies blijft: bezoek meerdere groepen en vind wat het beste bij je past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er werd gesteld dat meditatie alleen kon als je ook aan Yoga doet. Ik was het hier niet mee eens. De leidster van deze stap is Yoga docente en brandde me helemaal af, ik voelde me daar ongemakkelijk bij omdat ik niet in discussie wilde belanden.

 

Wij van WC eend adviseren WC eend.Oftwel de slager die zijn eigen vlees keurt.

En inhoudelijk gereageerd denk ik dat de bewegingen van yoga kunnen helpen bij mediteren. Mediteren is iets wat ik wil leren maar niet of nauwelijks kan maar zonder bewegingen meditatie doen lijkt me helemaal lastig. Maar if it works for you....prima toch. Als je je niet fijn voelt in een groep zou ik zeker verder rondkijken.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hummer,

Ik doe al jaren aan meditatie, maar heb nog nooit yoga gedaan. Kan dus ook.

Lijkt me wel een goede beslissing om voor 1 nare ervaring weg te blijven. Kan je inderdaad de kans geven om erop terug te komen.

Al heb ik zelf voor een groep buiten AA gekozen, want zo'n stappenplan zegt me niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iets te mooi is om waar te zijn....

-snel van je overgewicht af neem deze pil en zichtbaar slanker na een week

-snel van je rimpels af neem deze creme

-snel van je auto af.....

-snel van de nare emoties af neem een borrel

......

 

Een auto verkopen is onderhandelen bij een garage of een advertentie en veel mensen aan de telefoon of aan de deur. Dingen kosten tijd en moeite......kunnen ook snel maar snel heeft een prijs. Ik snap niet dat het nog werkt die reclames van snel en zonder moeite. We kunnen toch leren dat snel en zonder moeite zonder kosten nooit bestaat en iets wat te mooi is om waar te zijn altijd niet waar blijkt.

 

Aan alles waar je echt een oplossing wil moet je werken en kost tijd en moeite. Het heet niet voor niets vluchten in drank als je niet werkt aan de problemen zelf.....

 

Neemt niet weg dat intimidatie door die bedrijven nooit mag. Of het handig is om tijdens een discussie over een conflict al je beklag te doen bij RADAR is een andere vraag. Ik denk niet dat dat tactvol is.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Ik heb een vraagje. Ik moet een CV maken en de laatste keer dat ik dat heb gedaan is ruim 15 jaar geleden.

Wie kan mij helpen met een makkelijke online tool en of andere tips?

En dit is een aan te bevelen lectuur als je je weer begeeft op de arbeidsmarkt

http://www.bol.com/nl/p/jobmarketing-2-0/9200000005539901/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vader was vorige week onder een MRI scan omdat hij een plek heeft die verdacht was volgens HA. Vandaag was uitslag van de MRI scan en de uitslag is dat het er niet goed uitziet, ze moeten een biopt nemen en nog een scan. Ik probeerde van de week al te denken van het valt vast mee en dat probeer ik nu weer maar ik maak me stiekem toch best zorgen nu...En erop reageren is lastig want hij praat er niet over, hij is niet iemand die zal zeggen dat hij zich zorgen maakt en het eng vind. Ga zo eten bij ouders en weet niet hoe te reageren, denk dat ik er toch maar direct en open over begin. Het niet erover hebben lijkt op desinteresse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het bij je vader aankaarten Erik. Misschien is hij ook angstig en vindt hij het fijn als jij een opening biedt. Praten over angst kan opluchten, erover zwijgen maakt het vaak erger. Maar jij wéét dit...

Jullie zullen helaas nog even in onzekerheid blijven over de uitslag. Het kan helpen als jullie elkaar kunnen steunen.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...