Spring naar bijdragen

Zaterdag 18 juli


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Met iemand uitschelden stel je jezelf boven hem, maak je de ander kleiner. Dat is ego, verkeerd ego. Maak je zelf kleiner.

Je hoéft nu even niets te doen, je hoeft niemand te zijn, je hoeft alleen maar te zijn.

Accepteer en geef je over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft ook niets meer uit te leggen Kabouter. Mensen die jou goed kennen weten dat je ook heel anders kan zijn. Die verlies je niet zo makkelijk hoor.

Ik denk dat het goed is dat je boos bent en je laat gaan dan ben je het kwijt. Misschien heel egoïstisch, maar zo komt er echt meer ruimte in je lijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gips, er zijn apparaatjes te koop die het blaffen van een hond na doen. Ook plaatjes met "betreden op eigen risico" Dat schrikt soms toch af hoor. Die plaatjes kan je vaak halen in een dierenwinkel en die apparaatjes kan je bestellen op internet.

Misschien ga je je dan toch wat veiliger voelen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet me denken aan "Eerst noemde ik het gezond egoisme, nu weet ik dat is liefde voor jezelf" Voor jezelf opkomen, een keer boos worden, verdrietig zijn alles mag. Jij, jezelf, op de eerste plaats stellen samen met je dochter en je uiten is helemaal goed Kaboutertje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

terug van de eerste sessie, uitleg was dat de niet balans in mijn brein te wijten is aan ( afgezet tegen leeftijdsgenoten van hetzelfde geslacht) een extreem hoge alfa frequentie, 12 waarbij 10 al aan de hoge kant is. Dat kan het 24 uur per dag denken verklaren, afgezet weer tegen leeftijdsgenoten scoorde ik op het cognitieve vlak bovengemiddeld, te zien ah reactievermogen...dan waren er ook nog wat dalen die kunnen wijzen op oud letsel ( zware hersenschudding en dat wist hij niet), er was geen adhd of depressiebeeld, ook bij die hoge fr. passen belemmeringen, angsten.....

Daarna kreeg ik een half uur durende behandeling met de ogen dicht en  wat plakkers op mn hoofd ( 1 geloof ik) waarbij hij dus de frequentie aanpast via de computer, daarna een half uur film kijken waar hij dan hetzelfde doet. Dat is dus de feitelijke behandeling, het trainen, zelf doe je niets.

 

Je hersenactiviteit wordt als het ware op bepaalde gebieden geleerd weer anders te reageren, vanuit mijn interesse in verslaving nog even gevraagd of hij wel een mensen daarvoor behandelt, ja via VNN krijgt hij wel eens iemand doorverwezen met goede resultaten alleen is de behandeling nogal prijzig en wordt niet geheel vergoed, en ja mijn nietbalans lijkt wel wat op die van een verslaafde.....die hebben ook een wat hogere frequentie, alles heeft dus te maken met frequenties 

Gemiddeld 20 sessies van een uur keer veel geld, durf ik straks op vakantie heb ik geen geld meer.... ;)

Voor komende week maar gelijk 2 afspraken geboekt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@eline: interessant. Ik kwam dikke twee jaar geleden bij een behandelaar die dit ook voorstelde, neurofeedback. Maar gaandeweg de gesprekken als voorbereiding leek het voor mij een beetje zijn stokpaardje of melkkoetje te zijn. Dus stelde ik, als technicus, wat kritischer vragen.

Onder andere waarom de vergelijkingsgroep typisch Noord-Amerikaans  is (ik heb weinig sympathie met amerikanen, veel meer met Europeanen), of er een weg terug is, als de behandeling eenmaal is aangevangen (kruimelspoor teruglopen en zo weer op de uitgangspositie terugkeren en de eventuele behandeling ongedaan maken), en vooral wat het mij zou kunnen opleveren, geconcretiseerd. Daar kwamen zo'n stokpaarderige en vage antwoorden op dat ik na de "nul meting" het hele gedoe heb afgeblazen. Mij sterkte me in mijn besluit de manier waarop hij "not amused" reageerde, bijna kinderachtig teleurgesteld. Ik kreeg nog meer het vermoeden dat hij meer wist dan ik, terwijl ik toch het slachtoffer zou spelen. Niet dus. Dit speelde overigens toen ik net in herstel kwam.

 

Ik denk dat ik de verkeerde aanbieder op het verkeerde moment mee maakte. Ik volg je met belangstelling!

Het klinkt ook zo lekker technisch: met een computer je brein bijregelen. Alsof je een motormanagementsysteem van een auto tune't . (of hoe schrijf je engels op z'n nederlands...)

Zo heel anders dan ik nu met mijn herstel bezig ben, terwijl ik echt wel een techneut ben. Beetje dubbel, dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jowan, deze meneer was eerder verrast toe ik belde en zei direct de intake te willen, komt op mij integer over, geen reclame en glorie verhalen....

Ikzelf heb de afgelopen jaren het idee gekregen dat door het drinken er inderdaad wat anders is in mijn hoofd, heb ook een epileptische aanval gehad, out of the blue drie jaar geleden...nooit een oorzaak voor gevonden door neuroloog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@neurofeedback:  Grappig: ik heb nooit een idee gehad toen ik dronk dat er iets veranderde in mijn brein. Dat idee heb ik pas de laatste jaren!

Ik heb jaren geleden wel eens een verdenking van een TIA gehad, (paar dagen slecht zicht aan één oog),de hele poli af met een berg aan onderzoeken inclusief MRI-scan.

Geen aanwijzing voor TIA.

Wat me wel opviel bij de terugkoppeling van de MRI scan was dat de arts duidde op veel witte plekken. Daar gaf hij geen andere uitleg over dan UBO's: Unidentified Bright Objects.

Ik zat nog vol in gebruik en was ten tijde van de scan heel waarschijnlijk ook "vol".

Die koppeling die ikzelf suggereerde was voldoende om in het bijzijn van mijn toenmalige vriendin geen verdere vragen te stellen. Ik vond het sowieso heel akelig dat men "in mijn brein kon kijken". Stel je voor dat ze konden zien welke vunzige gedachten ik had.... :P

 

Ik blijf je volgen en hou neuro-feedback toch ook voor mezelf in gedachten, bedankt voor het delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee, jowan.. je staat bij "20 actiefste leden van vandaag" op de 2e plaats!!! Zo ken ik je niet.

Gewoon aan de babbelaritis of zit je met iets? :rose:

 

Ha, laatst vroeg  Hannah hoe het kwam dat ik die dag "zoveel aanwezig" was.. Had ik toen (en nu nog) geen duidelijke verklaring voor.

Soms héb je van die dagen.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vechten tégen is tegen de stroom in. Klinkt wel stoer, maar is oervermoeiend, uitputtend en meestal frustrerend.

Vechten vóór is met de stroom mee en betekent vaak loslaten.Dát loslaten wat je tegenhoudt om vooruit te komen.

Vechten tégen is vasthouden aan je eigen wil.

Vechten vóór is overgave aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...