Spring naar bijdragen

Maandag 13 juli


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Lucide... 

 

Ik begrijp de relatie met doen alsof je dom bent nog steeds niet, maar inderdaad: bij wat somber druilerig ochtendlicht komen de kleuren vaak eens zo mooi uit. 

Echt genieten als je het wilt zien. 

 

En nu: hup de douche in.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorge beste mensen,

 

het is afgelopen zaterdag weer mis gegaan, ik ben gisteren met Refusal begonnen, ik had ze al een paar weken in huis, maar het benauwde me erg, om ze in te nemen. Ook wil ik me aanmelden, bij een zelfhulpgroep.

 

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Makkelijk zat: toen ik gebruikte loog bedroog en manipuleerde ik alles en iedereen om mijn gebruik te kunnen regelen en te maskeren.

Ik isoleerde me en was asociaal. Ik was een slecht mens, niet eens alleen voor anderen, maar zeker ook voor mezelf.

Ik leerde dat: eerlijkheid, openheid van geest en bereidwilligheid me konden helpen een beter mens te worden. Daar ben ik elke dag tot grote blijheid en tevredenheid mee bezig.

En mijn directe omgeving geniet ervan mee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien geloof ik dat alleen het stoppen met gebruiken voor mij niet duurzaam helpt.

De kans is levensgroot dat ik dan steeds in strijd met het middel blijf en mijn gedrag naar mezelf en naar anderen er niet beter op wordt.

Zeg zelf: wie wil er een vriend die liegt, bedriegt en manipuleert?

Isolatie en vereenzaming leverde mij de ideale omstandigheden op om mijn gebruik (misbruik) op te schalen naar een nog hoger nivo. Nog destructiever, nog waanzinniger.

 

Wil ik duurzaam vrij van obsessief en compulsief gedrag worden, dan moet ik mijn leven verbeteren en met mezelf beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfde reactie van dochter hier,Akelei.

"Mama, je hebt vakantie hoor. Ga wat echt leuks doen voor jezelf..."

Zij ziet de bui al hangen dat ik weer van allerlei klusjes op mijn hals haal en dus mijn gehele vakantie met mijn handen in de gereedschapskist zit te vroeten.

En ze heeft gelijk! Slimme meid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...