Gast Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 Erik, mooie berichten. Binnenkort ga ik je naam helemaal in hoofdletters schrijven Ik weet niet precies wanneer je vertrekt; misschien vandaag wel. Ik wens je alvast een hele fijne vakantie toe. Ik ben blij dat je het ditmaal anders gaat doen dan de voorgaande jaren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 (bewerkt) Erik, Je zult het uiteindelijk wel leren om geen fouten te maken op het moment dat je weet dat je daar kwetsbaar voor bent. Gelukkig is er geen ernstig letsel ontstaan. Momenten waarop fouten vaak voorkomen: vlak voor het einde van een werkdag. Vlak voor het einde van een werkweek. Vlak voor het begin van een vakantie. Net na de lunch. Vlak voor de eerste bak koffie. Enz. Op computergebied is het niet slim om vlak voor het naar huis gaan computers te rebooten bijvoorbeeld. Je zult het dan net zien, dat ie dan niet meer opkomt en dat de hele avond gewerkt moet worden om de computer weer online te krijgen. Eergisteren op kantoor wilde ik mijn raspberry vlak voor het weggaan shutdownen om mijn computertje mee naar huis te nemen. Bleek dat ik met mijn prompt op een productieserver stond als root. Als ik dat commando had uitgevoerd, dan had ik zeer beroerde avond gehad. Bij jou is de schade nog erger, erik. Bij jou gaat het om mensen en bij mij slechts om computers. Dus gewoon wat langer stil staan en rustiger het werk doen. Geen stress. Gewoon 100% erik. fijne vakantie 18 juni 2015 bewerkt door ploffie erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 Ik denk Aggie dat Jane bedoeld te zeggen dat je die uitnodigingen beter niet op het forum plaatst. Misschien kan je dat beter via een PB doen of zo. Facebook tel nr. PB's enz daar is niets mis mee. Tenminste dat lees ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 Ik twijfel nog bol. Er zijn heel veel voordelen voor stoppen: minder kans op hallucinaties, minder calorieën, geen eenzame uitschieters. Maar ik heb een tijdje af en toe en niet meer dan twee gedronken en dat ging ook prima. Al was ik er dan wel heel erg mee bezig Gipsy, hoe prima ging dat nu echt? Je bent nu toch weer "uit de bocht" gevlogen. Voor mij zou gelden dat als ik twee glaasjes op een dag zou drinken, ik op een gegeven moment tóch weer doorschiet. Dan maar helemaal niet, veel makkelijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 (bewerkt) @kaboutertje: Je zou het jezelf gemakkelijker maken door het je niet zo lastig te maken met die dame. Maak je nederig, accepteer je toestand, aanvaard hulp, geniet van je leven. 18 juni 2015 bewerkt door jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 wel hoor, gewoon knopje van het lampje op aan zetten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 helemaal mee eens, nederig maken betekent ondergeschikt en beide partijen horen gelijk te zijn........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 onderdanig.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 alle mensen zijn gelijk toch... die houding vind je veel in Aziatische landen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 nee toine nederig hoeft niet onderdanig te zijn ik denk dat je het misschien associeert met vernederend? Als ik me nedrig voel, ben ik juist gelukkig; ik zie een prachtige zonsondergang boven de Noordzee en ervaar dat ik wel klein en nietig lijk, maar toch maar mooi onderdeel ben van het geheel. Zoiets. Als ik naast stervende mensen zit te zijn voel ik me soms ook heel nederig, ook positiief trouwens, dan voel ik dat zij weet hebben van iets van de essentie van het leven, daar waar ik nog zoveel te leren heb/mag. Zoiets. Muziek, sport, het weer, sommige mensen, zoveel maakt dt ik me soms nederig voel. erik en jowan reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 we hadden het over "maak je nederig" dus onderdanig je nederig voelen ten opzichte van een situatie is natuurlijk heel anders, dat gevoel is spontaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 wel wakker blijven mensen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 Zometeen nuchter naar het grootste Zweedse warenhuis van Nederland. Die blauw/gele! Ben ik daar al wel klaar voor? Is het niet te vroeg? Zal ik daar ooit klaar voor zijn? ;-) lady jane en luna1961 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 misschien Agnieta heb ik het te moeilijk omschreven; simpeler zou zijn: Bolletje je hebt pb of Bol, bel je me zo? o.i.d. wat voor toegevoegde waarde hebben die berichten dan voor jou bijvoorbeeld? Hoe is het voor een ander te lezen dat ik achter de schermen op de dagdraad haal? zo beter te snappen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 als ik me nederig maak blijf ik op de achtergrond maar ben ik echt niet onderdanig ik geef een ander ruimte jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 Zometeen nuchter naar het grootste Zweedse warenhuis van Nederland. Die blauw/gele! Ben ik daar al wel klaar voor? Is het niet te vroeg? Zal ik daar ooit klaar voor zijn? ;-) Uit eigen ervaring als verslaafde zeg ik dan: pas op met de zweedse gehaktballetjes als je honger hebt.. Lucide reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 Ik stelde al eerder dat er een wereld van verschil is in het denken van stoppers en drinkers;dat maakt begrip wel eens lastig. Ik kom zelf een heel eind mee met de lezing van Jane. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 en blijf uit de buurt van de Billy's.. die schijnen ook erg populair te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 Ja Kohtje, en bedankt hè.. Nou ben ik weer benieuwd wat Billy's zijn! Grote kans dag ik ze ga opzoeken! ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 je nederig maken is er bewust voor kiezen jezelf onderdanig te maken ten opzichte aan anderen. je nederig voelen is het gevoel wat jopie omschrijft. in deze twee zit natuurlijk zo een groot verschil, maar goed je zit hier af en toe tegen een muur te praten, ben ik gewend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 lady jane.. dus met onderdanig zijn geef je een ander ruimte, kom op zeg! gewoon jezelf zijn... en waarom op de achtergrond, je mag er toch zijn als mens, begrijp niets van deze instelling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 (bewerkt) Maar waarom twee drinken Gipsy? We zijn alci's en we kunnen het er niet bij twee houden. Misschien een paar keer om onszelf te bewijzen dat we het er wel bij twee kunnen houden, maar het worden er hoe langer hoe meer. We zijn alci's anders waren we niet hier. En natuurlijk ben je er dan veel mee bezig, we zijn verslaafd, en krijgen al vaak een fijn gevoel als we er aan denken. En als je het echt lekker vind, dan zijn er zo veel drankjes waar geen alc. in zit die ook erg lekker zijn. Probeer de keuze te maken om nooit meer te drinken. Dat zal niet makkelijk zijn in het begin maar het is echt de moeite waard. Er komt een hoop plaats vrij voor echt leuke dingen. 18 juni 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 ik heb het dus juist niet over onderdanig toine dat is jouw woord en jouw blinde vlek/muur ben ik bang. nederig zijn is iets heel anders bij mij ook naar mensen. ik kan het niet beter uitleggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 nogmaals de discussie begon en dan ben ik er helemaal klaar mee. Jowan zei je moet je nederig opstellen enz. nederig opstellen uit vrije wil is prima en je nederig voelen ten opzichte van een situatie helemaal goed. maar je moet je nederig opstellen, betekend moeten en geen vrije wil.... mijn hemel...., zijn we nu dan wakker! Anette69 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 berlijnse muur gaan we het forum noemen... je komt erin, maar komt er nooit meer uit qua discussie... huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden